Toon posts:

[XP] NTLDR bestand kwijt opeenstappelend probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat iedereen begint met zoek eerst op de site..

mijn probleem is iets moeilijker geworden, want ik heb namelijk geen floppy disk meer in deze comp althans hij zit er nog wel maar werkt niet meer.

verder maak ik gebruik van een dvd-rom via usb, maar die was ten tijde niet aangesloten door de verbouwing in mijn kamer. En deze kan hij nu dus ook niet kan vinden.
En verder heb ik een of ander vaag probleem dat wanneer ik mijn comp opnieuw opstart hij mijn harde schijf niet meer kan vinden. Dit tezamen is mijn probleem.

Dus hoe krijg ik in godsnaam dat apparaat gewoon weer aan de praat? ik zou graag willen proberen om hem een herstelpunt te laten doen, maar kan tot nu toe niet in het herstelscherm (F8) komen. is er een andere manier om hem te herstellen naar een vorig punt. kan wel in mijn bios maar zie hier geen hulp. mijn moederbord is een ouwetje. een a7v8x en hij draait met windows xp

als men ideeen hebt laat het me a.u.b. weten, want soms krijg ik het gevoel dat die computer me gewoon uitprobeerd.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Je DVD speler of een andere speler eens aan de IDE poort hangen en kijken of je met de XP CD-ROM recovery console wat kunt?

En opstartfloppies kun je natuurlijk ook een opstart CD(-R) voor gebruiken dan :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 21:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vervang je BIOS-batterij eens. Want ik heb het vermoeden dat daar je probleem zit - hardwareinstellingen die niet goed onthouden worden.

Ik heb zelf toevallig ook zo'n mobo in mijn 2e pc en dat ding vergeet iedere keer wat voor CPU ie er in heeft hangen als ie een tijdje uit gestaan heeft 8)7
Heb zelf niet de moeite genomen om biosbatterij te vervangen - maar ik denk dat dat het problem wel op zou lossen :)

Hoe zet je je PC overigens uit? gewoon XP shutdown, of stekker er uit danwel knopje van de verlengsnoer om? Want met name dat laatste vindt het BIOS om de 1 of andere reden niet zo leuk, iedere keer als ik dat deed dan kon ik mijn BIOS weer opnieuw instellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

tja als je hd zoek is kan dat 2 dingen zijn. of je mobo is in de war (controller) of je hd is brak. Zet je hd eens over in een ander systeem en laat er een diag tooltje van de fabrikant op los.

oja het kan natuurlijk ook nog je voeding of je ide kabel zijn :) leuk he computers!

Verwijderd

Topicstarter
hey al heel erg veel dank voor jullie reacties. ik moet zeggen dat ik er voor vanavond mee ben gekapt, maar morgen ga ik nog ff verder spelen.

ik zet hem gewoon uit via de normale windows xp manier dus zoals het hoort. ik zal ff kijken of het wat met dat batterijtje te maken heeft is wel een interessante.

En verder zou het goed kunnen dat mijn HD een beetje brak word hij is al aardig op leeftijd, maar zit op dit moment nog met een money issue om te upgraden!! ik geef de prioriteit ff aan de verbouwing van mijn kamer.

maar hij werkte tot nu toe perfect,

in ieder geval bedankt.