Toon posts:

Asus P5VDC-MX of toch beter een andere?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben op dit mobo uitgekomen.
http://nl.asus.com/produc...3=0&model=814&modelmenu=1
Mijn keuze is hierop gevallen omdat ik mijn oude:

-DDR geheugen kan gebruiken
-AGP kaart in kan zetten

En omdat ik denk dat deze de Intel® E6600 Core 2 duo processor ondersteund??

het enige nadeel kan zijn dat deze een Via chipset heeft? (VIA PT880 Ultra+VIA VT8237A)
Is dit problematisch of juist een goede chipset.
Weet iemand een beter, of alternatief voor dit, moederbord dat aan de bovenstaande eisen kan voldoen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Niet doen, je hebt op die manier veel te weinig bandbreedte voor je geheugen vanwege single-channel van de VIA chipset

Verwijderd

Topicstarter
Over welke single channel heb je het? En heb jij een ander moederbord suggestie?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 23:48 ]

Verwijderd

Tsja, het is een beetje als een vrachtwagenmotor in een 2pk'tje zetten. Ik wil maar zeggen, je neemt een zeer krachtige cpu en neemt een agp kaart (wat niet echt een probleem is) maar dan wil je DDR nemen ipv DDR2, dus ipv van de 1066 mhz bus een maximum van 800 mhz. Moet ik meer uitleg geven...

Neem desnoods een bord met on-board VGA en een PCI expres slot. Dan kan je nadien eventueel een andere kaart nemen. Let vooral op een goede chipset. Spaar eventueel wat uit op cpu

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit bord kan ook DDR2 gebruiken. Je zou nu dit bord kunnen nemen en later upgraden naar DDR2 geheugen. Hoewel je dan nog vast zit aan DDR2 533MHz maximaal, maar dat is nu triviaal.
Als dit bord een PCI-Express x16 slot zou hebben, zou ik zeggen: goede keuze.
Maar ze heeft een AGP. Dat is leuk als je nu nog een AGP kaart hebt, maar als je over een tijd een nieuwe videokaart er in wilt zetten heb je waarschijnlijk een probleem. Die dingen gaan er langzamerhand echt wel uit.
Daarom lijkt het mij beter om wat meer geld uit te trekken of nog even door te sparen zodat je gelijk een PCIe videokaart kunt kopen. Dan kun je gelijk een beter bord nemen wat ook hogere DDR2 snelheden ondersteunt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:53:
Tsja, het is een beetje als een vrachtwagenmotor in een 2pk'tje zetten. Ik wil maar zeggen, je neemt een zeer krachtige cpu en neemt een agp kaart (wat niet echt een probleem is) maar dan wil je DDR nemen ipv DDR2, dus ipv van de 1066 mhz bus een maximum van 800 mhz. Moet ik meer uitleg geven...

Neem desnoods een bord met on-board VGA en een PCI expres slot. Dan kan je nadien eventueel een andere kaart nemen. Let vooral op een goede chipset. Spaar eventueel wat uit op cpu
Ik heb nu al een AGP kaart én DDR geheugen. Die 1066 mhz haalt dat bordje toch. Dat komt dus wel overeen met die CPU die ook 1066 mhz heeft.

• mad-dog
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:04:
[...]

Ik heb nu al een AGP kaart én DDR geheugen. Die 1066 mhz haalt dat bordje toch. Dat komt dus wel overeen met die CPU die ook 1066 mhz heeft.
En hoe denk jij dat jouw single-channel 400 MHz de honger van de 1066MHz FSB wil vullen ?

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:01:
Dit bord kan ook DDR2 gebruiken. Je zou nu dit bord kunnen nemen en later upgraden naar DDR2 geheugen. Hoewel je dan nog vast zit aan DDR2 533MHz maximaal, maar dat is nu triviaal.
Als dit bord een PCI-Express x16 slot zou hebben, zou ik zeggen: goede keuze.
Maar ze heeft een AGP. Dat is leuk als je nu nog een AGP kaart hebt, maar als je over een tijd een nieuwe videokaart er in wilt zetten heb je waarschijnlijk een probleem. Die dingen gaan er langzamerhand echt wel uit.
Daarom lijkt het mij beter om wat meer geld uit te trekken of nog even door te sparen zodat je gelijk een PCIe videokaart kunt kopen. Dan kun je gelijk een beter bord nemen wat ook hogere DDR2 snelheden ondersteunt.
Er zit ook een PCI express x16 slot in.
Waar heb je gelezen dat dit bord vast zit aan DDR2 533mhz?

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:07:
[...]

En hoe denk jij dat jouw single-channel 400 MHz de honger van de 1066MHz FSB wil vullen ?
De FSB is de verbinding tussen de CPU en de northbridge. Daar staat je DDR los van.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat de northbridge liever DDR2 geheugen heeft dan DDR.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 00:17 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:13:
[...]

De FSB is de verbinding tussen de CPU en de northbridge. Daar staat je DDR los van.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat de northbridge liever DDR2 geheugen heeft dan DDR.
Wat heb je nu dan? (Huidige systeem)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een

P4 2,66
1x DDR 512 (pc 2700)
2x DDR 1024 (pc 3200)
Asus V9999gt (6800GT 128mb)

• mad-dog
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:13:
[...]

En waarom heeft die northbridge dan liever DDR2? Juist, omdat die meer bandbreedte kan leveren

Verwijderd

Topicstarter
ok ok .. Ik zie er vanaf. Bedankt voor jullie inzicht. Zojuist m'n budget al aangepast.
Het wordt nu DDR2 en PCI-e ;) en dat alles op een heerlijk asus p5b bordje.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 20:27 ]

Pagina: 1