Toon posts:

[VB2005] Inputbox: Cancel of "" input

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:

http://www.developer.com/net/vb/article.php/1541851

De StrPtr functie werkt echter niet en is ook niet in help te vinden. Is er een andere manier om dit te achterhalen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:30:
Ik heb het volgende probleem:

http://www.developer.com/net/vb/article.php/1541851

De StrPtr functie werkt echter niet en is ook niet in help te vinden. Is er een andere manier om dit te achterhalen?
De oplossing die je gevonden hebt is voor VB6. Wellicht dat je beter naar een VB.Net specifieke oplossing kunt googlen ;) (waarop ik overigens in no-time het antwoord had)
AFAIK maakt de inputbox onder .Net geen onderscheid en geeft gewoon een empty string terug (en dat wordt bevestigd door MSDN).
If the user clicks Cancel, a zero-length string is returned.
Kwestie van je cursor op "Inputbox" zetten en F1 rammen)...

Je habt natuurlijk in no-time zelf zo'n inputbox formpje bij elkaar gesleurd-en-pleurd ( :X ) en met een paar regels code ben je al gauw verder dan dat built-in rot ding ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat Cancel een empty string terug geeft, dat is het probleem van dit topic. Ik heb echter geen manier kunnen vinden om te differentieren tussen een emty string input en cancel in vb2005. Ik ben benieuwd of iemand een manier voor vb2005 weet. Het maken van een eigen inputbox is natuurlijk een optie, maar een manier voor de standaard inputbox is wel zo makkelijk.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:26
In VB.NET zit er volgens mij geen Std InputBox. Da's volgens mij een overblijfsel van het oude VB.

https://fgheysels.github.io/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
whoami schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:27:
In VB.NET zit er volgens mij geen Std InputBox. Da's volgens mij een overblijfsel van het oude VB.
Er zit wel een InputBox in VB.Net, maar dat is inderdaad een (ranzig :X ) overblijfsel van VB6 AFAIK.
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 14:18:
Ik snap dat Cancel een empty string terug geeft, dat is het probleem van dit topic. Ik heb echter geen manier kunnen vinden om te differentieren tussen een emty string input en cancel in vb2005. Ik ben benieuwd of iemand een manier voor vb2005 weet. Het maken van een eigen inputbox is natuurlijk een optie, maar een manier voor de standaard inputbox is wel zo makkelijk.
Zoals ik al aangaf gaat dat niet. Je kunt dat onderscheid niet maken, al had je het graag. Kun je hoog springen, kun je laag springen, maar dat ding ondersteunt het gewoon niet (meer). De code die je gevonden hebt is voor VB6 en (zoals MSDN aangeeft) is dat tegenwoordig (in .Net dus) anders. Klaar.

[ Voor 29% gewijzigd door RobIII op 02-10-2006 17:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij