[WinXP] Problemen met thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:

• Mas-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-07-2024

Mas-

Alsof het niets kost!

Topicstarter
Al enige tijd woon ik in een gezellig studentenhuis, waar we onder andere het internet delen. Dit gaat via een router. Leuke bijkomstigheid is dat we ook via het netwerk aan elkaars muziek en films kunnen zitten, wat altijd fijn is. Dit gaat eigenlijk bij iedereen prima, behalve (sinds kort) bij mij.

Alles werkte tijdenlang prima, totdat ik besloot dat het weer tijd was om mijn rommelige computer op te schonen met een format. Alles overnieuw geinstalleerd, geen enkel probleem, ik zit zo weer op internet, alleen kan ik andere computers op het netwerk niet zien, en zij mij ook niet. Al mijn andere huisgenoten kunnen nog altijd prima op het netwerk, zonder iets in te hoeven stellen of te veranderen, maar bij mij gaat dat dus niet.
Wanneer ik via mijn explorer direct een IP adres intyp van een andere computer kan ik er wel opkomen, maar dat foefje werkt andersom dan weer niet. Ik heb geen flauw idee hoe dit komt - ik heb alles geprobeerd wat ik vinden kon. Ik heb Windows XP (sp2) en een NVidia Nforce4 netwerkkaart, mocht dat nog wat uitmaken.

Iedere vorm van hulp zou zeer welkom zijn.

PS. Ik heb ook de FAQ gechecked, en daar kwam ik niet mee verder.

Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines. Specs

Verwijderd

Heb je wel dezelfde werkgroep ingesteld als de andere computers in het netwerk?

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-12-2025

Vincenz0

Coder

heb je de zelfde werkgroep als de anderen in je netwerk?
heb je het zelfde ip-subnet als de anderen in je netwerk?
heb je de nieuwste netwerk driver installed? (wil soms ook wel is wat fixen)

Coding 4 Fun!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

perongelijk de nvidia vuurmuur geinstalleerd?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Heb je toevallig IPC$ share of de guest account gedisabled?
Als je Autopatcher gebruikt hebt heb je ergens de verkeerde optie aangevinkt, op hun site staat hoe dit gefixt kan worden.

Dit progje kan je mischien helpen: %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s
(komt standaard met windoos)

Als je 'n firewall (windoos eigen included) aan hebt...