Toon posts:

Acer Aspire 5602WLMi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben tijdens het zoeken met google op deze laptop gestuit: Acer Aspire 5602WLMi _/-\o_

Specificaties:

Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005, Intel® Core™ Duo processor T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz), 15.4TFT WXGA (Acer CrystalBrite), 1024MB DDR II RAM (2x 512), 80GB (5400rpm) HDD, Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Gigabit Lan & Wireless 802.11a/b/g, ATI X1300 128MB/512MB Hypermemory, 1.3MP Orbicam, 5-in-1 Card reader

Mijn vraag is: is dit een goede game pc, en heeft iemand hier ervaring mee?
want deze leek mij wel een goede keus. 8)7

En kan hier battlefield 2 op lopen?(het liefst alles op full) >:)

Groet, Limonade ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:58:
Mijn vraag is: is dit een goede game pc, en heeft iemand hier ervaring mee?
want deze leek mij wel een goede keus. 8)7
Zoek je nu een game pc of een laptop waar je ook games op kan spelen :+ ?

ik heb overigens een grijs vermoeden dat de videokaart in deze laptop een ernstig beperkende factor is voor het spelen van BF2.

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 18:56
Misschien gaat wel lukken om 800*600 te draaien en dan alles op low.

Ik heb zelf een

Dell 6400
T2400
2GB werkgeheugen
ati X1400
En daar draait wel op 1280*800 met alles op low heb op dat moment rond de 30 frames/s.

Zoek naar iets waar minimaal een nvidia 7900GS in zit dit kan wel op medium. Want met een x1300 en 1GB werkgeheugen op een 64 player multiplayer map zal moeilijk worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om het te gebruiken voor internet en school(2e klas :P ) maar af en toe een uurtje of 3 gamen per dag(ben niet verslaafd ofzo hoor 8)7 ) daarom wou ik graag weten of op deze laptop bf2 een beetje loopt want dit is toch wel de spel die ik zowat altijd speel(samen met CoD2) en trouwens alleen de demo van battlefield2.. ik weet niet of dat veel verschil maakt tussen de demo en het echte spel quas ysteemsvereisten. Ik vond dit wel een mooi systeempje omdat (vind ik) het best goedkoop uitziet(Ik heb niet zo'n hoog budget als 14 jarige :+ ).
Ik heb nog een vraagje, kan je ook de videokaart upgaden? naar 1 met wat meer pit? want ik heb eigelijk alleen verstand van desktops met upgraden van hardware enzo :$

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 18:56
Eenmaal een laptop gekocht, dan kun je er weinig meer aan veranderen. Alleen extra werkgeheugen of een grotere harde schijf. Verder kun je er maar weinig aan upgraden. CPU en GPU zitten meestal vast je kunt er dan niets mee. Daarom moetje met een laptop gewoon iets meer investeren maar dan heb je ook wat.
Wat is je budget?

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer 800 tot 950 euro, dan zit ik wel tot het maximum.(al mijn verjaardagsgeld is dan weer weg :7 )

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien is de Jewel Diamond 2600 dan iets voor je?
Die worden op dit moment gedumpt bij Computerland. Zit een 128MB 6600Go in. Die kaarten zijn zogenaamde MXM kaarten, verwisselbaar dus. Kun je in de toekomst nog een keer een snellere halen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal even kijken:D

Verwijderd

Topicstarter
Zou er ook zo 1 zijn van rond de 800-900 euro met een dual core?

Verwijderd

Topicstarter
En kan ik niet gewoon later in een dell 6400 een andere kaart in doen? die heeft een: 128MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1300 graphics card, PCI-Express x16 of een: 256MB ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16.

of zit ik dan weer direct op een dell 9400 als ik wil gamen?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:04
X1300 kun je op gamen, maar ik zou zeggen spaar even door (helaas kun je geen bijbaantje nemen nog.. klus anders wat bij door mensen met hun PC te helpen :P). Voor een mooie GFX met dualcore die alles met hoge details ben je toch zo'n 1000 euro kwijt. Mijn A6T (specs below) is wat dat betreft 1 van de meest perfecte laptops samen met een toshiba. zo'n 1050 euro, midrange graka, dualcore en en goede kwaliteit. Iemand uit mijn klas heeft de laptop die jij in je topicstart hebt. Gamen wil ook echt wel, maar zie toch duidelijk dat alles een standje (of meer) lager moet om op dezelfde framerate te kunnen gamen. Zelf heb ik 3 jaar met een kaart kunnen gamen die al bij aankoop zwaar verouderd was (ik was ongeveer zo oud als jou en keek alleen naar het geheugen, ok i-net hadden we ook niet waar ik iets op kon opzoeken). Dat wilde prima. Een GFX in laptop upgraden is niet te doen, zelfs al zou het kunnen door deze dingen:

1. Hele laptop moet open
2. Daarbij vervalt de garantie
3. Zijn ze niet in de winkel te koop
4. Dus is het de vraag of je ze kunt krijgen en anders heel duur
5. Dan moet het allemaal maar lukken
6. Het slot maar passen (nu zijn we al bij MXM III om dat maar aan te geven)
7. Dan moet de laptop genoeg ruimte hebben
8. Moet ie niet te warm worden (warmer itt zijn voorganger waardoor je GFX gewoon wordt gefrituurd)

Oftewel niet te doen gewoon.

Maar waarom een laptop voor school? Op het HBO heb je het nodig, maar op het middelbaar onderwijs?!? Neem gewoon een 512USB stick en zeter openoffice, Gaim, Portable firefox etc op zodat je je programma's ook wat op school hebt. Pak daarnaast voor je budget een desktop PC (jullie zullen vast wel ergens een monitor hebben). Dan kun je iets heel moois inelkaar zetten waar jij de eerste jaren mee vooruit kan voordat je met ene opleiding begint en echt een laptop nodig hebt! Dit is mijn advies, een laptop vind ik voor jou gewoon zonde omdat je eisen hoger liggen dan je budget eigenlijk toestaat en je het niet echt nodig hebt. Ok op school is leuk, maar heb het nooit iemand bij ons zien doen, laptop meenemen op de Havo, internetten inde tuin zomers is ook leuk, maar om daar zoveel performance voor in te leveren die je voor gamen nodig hebt.... Verder zal die laptop over 2 jaar niet eens meer de nieuwste games spelen met de ontwikkelingen van tegenwoordig, die kast kun je upgraden.

Oh zie je budget van 950 euro, moet vast wel wat te regelen zijn, zoals ik al zei bij klussen en die extra 100 euro moet je wel kunnen krijgen, dan kun je ook een game laptop nemen met minimaal een GF 7600 of X1600 met 256MB, van die extra 100 euro zul je iig dan nooit meer spijt krijgen!

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 03-10-2006 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, Ik ben nu van plan geen laptop meer te kopen maar gewoon een desktop.
Daar heb je veel meer voor veel minder geld :p
Bedankt voor alle antwoorden, voor mijn part kan er een slotje op;)

Limonade,
Pagina: 1