Rare strepen op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 4.446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gasbarroni
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-07 11:18
Beste Tweakers,

Ik heb hulp nodig met een probleem. Ik heb rare verticale en horizontale strepen over mijn beeldscherm lopen. Ze verschijnen uit het niets en zijn meestal na een minuut of 10 weer weg. Om een tijdje later weer te verschijnen. Vreselijk iirritant!
*klik*SCREENSHOT*klik* Aangezien ik er een screenshot van kan maken heb ik met mijn beperkte computer kennis wel kunnen concluderen het niet aan mijn beeldscherm ligt. Weet iemand waar het aan kan liggen en of het softwarematig is op te lossen?
Hier trouwens wat specs:
Samsung syncmaster 940BF monitor(DVI kabel)
Ati Radeon 9500
P4 2.4Ghz

Alvast bedankt!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:19

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

toevallig je videokaart overgeklokt?

probeer em eens wat lager te klokken..
of probeer ati drivers als je getweakte drivers hebt van omega.. of andersom ..

• Gasbarroni
Nee videokaart is niet overgeklokt en ik heb gewoon de laatste ATI catalyst drivers erop staan.

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:19

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Gasbarroni schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:50:
Nee videokaart is niet overgeklokt en ik heb gewoon de laatste ATI catalyst drivers erop staan.
wat ik zou doen in jouw geval is even de koeling langs lopen van de kaart.. stekkertjes allemaal even nalopen.. en dan de drivers eraf en wat oudere ati drivers proberen of juist de omega..

ik heb hetzelfde gehad.. echt een driver probleem (en bij mij ook overklokken in het verleden)

[ Voor 4% gewijzigd door ApC_IcE op 01-10-2006 21:53 ]

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 19:29

Wmm

Of je videokaart is kapot, waarschijnlijk het geheugen.
Ik heb hetzelfde gehad, alleen in mindere mate. Kon m'n kaart ruilen en toen was het over.
Bij mij waren het dus niet de drivers, destijds van alles geprobeerd. Maar je moet dat altijd ff proberen om driverproblemen uit te sluiten :).

[ Voor 33% gewijzigd door Wmm op 01-10-2006 21:56 ]

Verwijderd

Het zit iig niet in je monitor.. anders had je er op deze manier geen screenshot van kunnen maken

ik zou je hardware als ik jou was maar ff nakijken.

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik had net zoiets (Radeon9800) en inderdaad was de kaart kapot.Werd veroorzaakt door defecte koeling, koeling vervangen waarna hij wel weer werkte maar met onwijs veel "kapotte pixels". Dood en begraven dus :) (die van mij althans)

Verwijderd

Idd Controlleer de koeling anders wordt de kaart niet te heet ?

Als dat het niet is dan is het meestal het video ram komt vaker voor

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 00:57
Haal de kaart er eens uit en blaas met perslucht even je AGP slot schoon.

Kaart er terug in.

Tesla Model Y Juniper Performance

• Gasbarroni
Ok bedankt, ga de tips nu even uitproberen.

• Gasbarroni
Ik denk het probleem gevonden te hebben, de koeling doet het niet meer:( Kan ik nu beter een nieuwe videokaart kopen gewoon in het zelfde genre als ik nu heb, dus niet te duur of moet ik een nieuw ventilatortje kopen. Ik ga binnekort(3 maanden) een nieuwe computer aanschaffen. En deze gaat naar mijn zusje. Dus tips welkom:)

Verwijderd

Ik zou kijken waarom de koeling het niet meer doet. Misschien teveel stof ertussen?

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-07 22:43
Dit soort verschijnsels krijg je als je geheugen brak is, of te heet wordt. Heb hetzelfde gehad met een radeon 9800pro. Bij mijn kaart was een nieuwe koeler niet de oplossing. Het was al te laat ;(

Maar misschien bij jou niet en ik denk dat je zusje het ook leuk vind om 'normaal' beeld te hebben.
Dus ik zou het testen door een nieuwe koeler te kopen.

Koop dan een zalman zm 80HP ofzo. 15 euro ongeveer.
Mooie passive koeling en goed genoeg voor jou kaart. En hijs is stilllll :)

[ Voor 75% gewijzigd door Crijnn op 01-10-2006 23:20 ]

Verwijderd

@crijn: of je leest even het topic door, 'ik denk het probleem gevonden te hebben, de koeling doet het niet meer'

@ts: als je even een ander fannetje er voor houd, (nadat het kaartje goed (30min) is afgekoeld) en windows weer op start, zie je dan nogsteeds die roze lijnen?

Als dat het geval is, dan is je kaartje rijp voor de sloop.

• Gasbarroni
Die roze(op dit moment zijn ze groen) lijnen zijn er zowiezo als ik mijn pc gebruik, dus als ik heb voor het eerst opstart('s morgens) dan gebeurt het ook meestal gelijk. Dan is de kaart denk ikk wel genoeg afgekoeld.

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Dan lijkt het me dat de patient overleden is :X

• Gasbarroni
Heb een nieuw kaartje gekocht. Een AOpen 6600DV 256MB. Weet niet of het wat is maar het was de enige AGP kaart die Mycom had liggen. Mijn beeld was gisteren echt niet meer te harden. De strepen waren een soort net geworden waardoor ik niets meer zag :(
Iig bedankt voor alle hulp d:)b
Pagina: 1