Toon posts:

Geen thuisnetwerk met Linksys WRT300N?!?!

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds 2 dagen een nieuwe router aangeschaft, de linksys WRT300N.

Hiervoor had ik een Belkin Wireless G router, waarbij ik een desktop, een laptop en een showcenter in een thuisnetwerk had hangen.

Bij het upgraden via firmware van de Belkin router ging het mis: de upgrade stopte, gaf een foutmelding en de router was niet meer te benaderen (is dit trouwens nog op te lossen?)

Dus een nieuwe router gekocht: De WRT300N.
Installeren ging niet vlekkeloos, maar na een firmware upgrade (jaja) was internet weer beschikbaar.
Maar helaas geen thuisnetwerk meer. Beide pc's draaien XP home SP2, hebben dezelfde werkgroepnaam, hebben beide een unieke naam, Firewall (Norton Internet Security 2006) op beide pc's uitgeschakeld, maar in de netwerkomgevingen ziet de desktop de laptop niet en andersom vice versa.

Zie ik iets over het hoofd.....
Ik weet het niet meer.

O ja, de showcenter kan eveneens geen contact meer maken met één van de pc's...

Graag suggesties.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-03 08:14

BHQ

Alle pc's kunnen gewoon op internet? Probeer dan eens op de verschillende pc's dmv. \\machinenaam te benaderen. Een router blokkeert niet plotseling NFS-spul ofzo ;)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Norton deinstalleren, eerste wat je eens moet proberen.

Installeer dan meteen wat fatsoenlijks, AVG / NOD32 en Kerio Personal Firewall ofzo...
Norton is echt zo vaak de oorzaak van problemen...
Zelfs als het uitgeschakeld is.

Waarschijnlijk ben jij ook veranderd van subnet?
Waar je bijv. eerst 192.168.2.0/24 had heb je nu 192.168.1.0/24
Kan Norton soms niet zo goed tegen, of je bent gewoon vergeten een nieuwe trusted zone toe te voegen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Romke op 01-10-2006 23:29 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:26:
Norton deinstalleren, eerste wat je eens moet proberen.

Installeer dan meteen wat fatsoenlijks, AVG / NOD32 en Kerio Personal Firewall ofzo...
Norton is echt zo vaak de oorzaak van problemen...
Zelfs als het uitgeschakeld is.

Waarschijnlijk ben jij ook veranderd van subnet?
Waar je bijv. eerst 192.168.2.0/24 had heb je nu 192.168.1.0/24
Kan Norton soms niet zo goed tegen, of je bent gewoon vergeten een nieuwe trusted zone toe te voegen ;)
Nieuwe "Trusted zone" heb ik direct aangemaakt, dus dat kan het niet zijn.
Zal eens proberen met deinstalleren van Norton...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat is het ook niet.

Heb Norton Internet Security gedeïnstalleerd en firewall in de router uitgezet, maar ze zien elkaar nog steeds niet....

Heb ook al geprobeerd een extra protocol te installeren (NetBios IPX/SPX). Helaas ook geen resultaat....

Verwijderd

Topicstarter
:*) Het is al opgelost....

Het bleek een verkeerde instelling in de router te zijn.
In de router stond "AP-isolation" op enable, hierdoor kregen alle cliënten wel een IP-adres maar konden ze niet met elkaar communiceren. AP-isolation op disable gezet en ze zagen elkaar weer (zelfs de Pinnacle showcenter).

Ik ben blij dat iedereen me heeft proberen te helpen, heb zeker veel ideeën opgedaan.. :*)
Pagina: 1