Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
MobiBLU B153

Afbeeldingslocatie: http://www.mobiblu-benelux.nl/images/b153-kader.jpg

Aangezien er volgens mij nog geen topic was over de nieuwe MobiBLU B153 heb ik er maar 1 geopend omdat het wel een interessante kandidaat voor een nieuwe MP3-Speler is voor mij. Post hier je vragen/ervaringen en nieuwtjes betreft deze speler. :)

Info
Mobiblu US
Mobiblu BNL

Manual

Afbeeldingslocatie: http://www.mobibluamerica.com/images/title_dah1900feature.gif

• World's Longest Battery Life Playback Time (over 150 Hours on a single charge!) ¹
• World's first Podcast Ready ™ - enabled MP3 Player
• Supports MP3, WMA, and “Protected” WMA (DRM)
• Available in 512MB, 1GB, and 2GB
OLED (Organic Light Emitting Diode) Display
• FM Tuner, FM Recording
• Voice Recording (Built-In Microphone)
• Line-In Encoding (Direct Recording)
SRS WOW High Definition ( HD )
SRS and TruBass Sound Enhancement
Plug-And-Play Mass Storage Device – USB 2.0
• Clock (View Time) Display and Timer Functions.
• Pivot Display (Rotate Display 180 degrees)

Imagine having up to 150 hours of playback time on a single charge!
mobiBLU sets the new standard for battery life. In addition, the B153 is a full featured, high performance MP3 player which includes FM Tuner, voice recording (using the built-in microphone), and the latest sound enhancement technology from SRS WOW HD (High Definition) Sound Enhancement. Additionally, the B153 has Line-In Encoding (Direct Recording) which means you can record to MP3 files directly from any audio source… and without a PC!

The B153 comes in three memory storage sizes and two colors;

• White 512MB - Holds up to 250 Songs²
• Black 1GB - Holds up to 500 Songs²
• Black 2GB – Holds up to 1000 Songs²

To top that off, the B153 sports an OLED (Organic Light Emitting Diode) that provides a bright, crisp, easy to read display. And because it is a Universal Mass Storage Device, it couldn't be easier to transfer your files from your PC to the player. Simply plug it in to the USB and it shows up as a portable hard drive, so all you need to do is drag-and-drop the files! And you can store any file on the B153, so it doubles as a storage and backup device. No software required! ³

The easiest way to find, manage, enjoy, and share podcasts!
Podcast Ready ™ provides is a full featured software podcast application for your B153 which allows you to manage and receive podcasts from any internet-enabled PC without installing any additional software or drivers. The Podcast Ready 's web services , www.podcastready.com , interact with the B153 to help you find and enjoy high-quality content from anywhere, and share it easily with your friends. With a vast directory and a patent-pending “one-click” subscription process , Podcast Ready ™ makes listening to your favorite shows easy.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobibluamerica.com/images/title_dah1900specs.gif
• AUDIO FORMATS SUPPORTED
MP3 (MPEG 1/2-Layer 2/3 , 16-320Kbps
WMA (Microsoft Windows Audio, 32- 192 Kbps and VBR), WMA DRM (Digital Rights Management)
• BUILT-IN MEMORY
512MB, 1GB, 2GB
• DISPLAY
128 x 64 - 2 Area Color OLED (Organic Light Emitting Diode)
• ENCODING
Voice Recording using built-in microphone and direct encoding using Line-In connector. FM Recording (record FM Broadcasts in real-time)
• FM FREQUENCY
87.50MHz – 108.00MHz / 76.0MHz ~ 108.0Mz (U.S.) . Support also included for Korea and Japan.
• AUDIO OUTPUT FREQUENCY
20Hz – 20KHz
• AUDIO SIGNAL TO NOISE RATIO
90dB
• HEADPHONE OUTPUT POWER
Left 15mW + Right 15mW : (16 Ω)
• PC INTERFACE
High Speed USB 2.0
• DOWNLOAD SPEED
20 Mbps
• POWER SUPPLY
Rechargeable Li- Ion (Built-in)
• BATTERY LIFE
150 Hours !!! (Ja het is getest en het klopt bijna :P)
• PRODUCT DIMENSIONS
2.56” x1.75 ” x 0.84” (65 .00mm x 44 .50mm x 21.30 mm)
• PRODUCT WEIGHT
2.3 Ounces (66 Grams)
• PLAY MODES
Normal, Repeat, Repeat All, Random, Random All
• EQUALIZER
Normal, Rock, Jazz, Classic, Pop, Live, Dance (Mode Setting), SRS WOW and Trubass
• OTHER FEATURES
Resume Play, Folder Navigation, Book Mark, Tempo Control, Beep Sound, Song Fade-In.
• ACCESSORIES
Stereo Earbud-style earphones, USB Cable, Line-In Cable, Carrying Case, Neck Strap, User Manual, CD
• PC SYSTEM REQUIREMENTS
MS Windows 98SE, ME, 2000, or XP / MAC OS 9.x ~ 10.x, or OS X. Pentium (or Compatible) 200MHz or Higher, 32MB (64MB for Windows ME or 2000) Main Memory or Higher, 128MB free hard drive space or Higher, CD-ROM Drive and USB Port(USB 1.1 or 2.0), Internet Connection for content downloading

Review:
CNET (met video :P)
DAPReview

Leverancier in NL:
www.mp3shop.nl - Goede, betrouwbare en snelle Shop.

Pricewatch:
1GB
2GB

Het lijkt mij een zeer interessant spelertje.
En dit is overigens een van mn eerste topic starts (over een product dan), dus ik had even de lay-out geleend van de Creative Zen V geleend :)...

Het enige wat ik me vooral afvraag, hoe verhoud de geluidskwaliteit zich met bijvoorbeeld een iRiver speler? En is 2x15mW genoeg om een 32 Ω koptelefoon van genoeg volume te voorzien? Want mn iRiver met 2x18mW is meer dan sterk genoeg...

[ Voor 170% gewijzigd door BiG-GuY op 01-10-2006 20:41 ]

Gallery V&A

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mn eerste Topic in Portable Media Devices btw, dus als ik iets moet veranderen oid Hoor ik het graag.
Misschien moet je de inhoud van je topicstart even veranderen, want het gaat hier nu over de Zen V geloof ik :P
edit:
Je zag het dus zelf ook al :)

Ontopic: Ik vind dat MobiBlu wel leuke spelertjes maakt, maar deze ziet er weinig spannend uit. Waarom lijkt dit jou een leuke speler?

[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 01-10-2006 20:11 ]

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
misschien hierom:
Met een batterijduur van 153 uur mag de DAH-1900 zich de langst spelende MP3 speler noemen die momenteel op de markt is!
* Pilske heeft even op de site gekeke.

Zelf ben ik ook op zoek naar 'n leuke MP3 speler en deze hoort volgens mij ook wel 'n beetje tot de mogelijkheden :)

• RoD
  • Niet online

RoD

153 uur :o Ik ben benieuwd wat dat in de praktijk is. Hij zal het wel niet halen. Maargoed... je hebt wel meer spelers met een erg lange batterijduur.. En of je hem nou om de 3 of om de 5 dagen moet opladen maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Maar het klinkt wel indrukwekkend.

• Ale-Gu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-07 20:42

Ale-Gu

'Eel Goe'

Dit was die fabrikant, die altijd ergens in moest uit blinken, eerder hadden ze al de kleinste mp3 speler (op dat moment): een klein kubusje. Daarna hebben ze volgens mij nog wel een opmerkelijke mp3speler gehad, weet ff niet meer welke.

Hier zou uw advertentie kunnen staan

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:40

Piggen

Lekker bakkie

RoD schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:16:
153 uur :o Ik ben benieuwd wat dat in de praktijk is. Hij zal het wel niet halen. Maargoed... je hebt wel meer spelers met een erg lange batterijduur.. En of je hem nou om de 3 of om de 5 dagen moet opladen maakt mij persoonlijk niet zoveel uit. Maar het klinkt wel indrukwekkend.
Bij DAPreview kwamen ze onder niet-ideale omstandigheden tot 116. Onder ideale omstandigheden verwachtten ze wel in die buurt van die 153 uur te komen, maar dat hebben ze niet getest.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:51

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
MPmad schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:27:
[...]

Bij DAPreview kwamen ze onder niet-ideale omstandigheden tot 116. Onder ideale omstandigheden verwachtten ze wel in die buurt van die 153 uur te komen, maar dat hebben ze niet getest.
Alsnog blijft 116 uur erg lang :P, geen speler die daar tegenop kan :P.

Gallery V&A

• RoD
  • Niet online

RoD

Netjes :) Dat had ik toch niet verwacht. Bijzonder licht spelertje ook. Jammer wel van de resolutie, die is een beetje laag.
Pagina: 1