Toon posts:

macbook of......?!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat jullie denken het zoveeelste topic over welke laptop iemand wil nemen.

Toch wil ik een beroep op jullie kennis doen
Ik zit te twijvelen tussen een macbook de 1.83 ghz "standaard" versie of een andere laptop.
De reden waarom ik een macbook wil:
  • Hij ziet er gewoon vet uit
  • Aardige specs
  • Klein formaat
Maar nu ik wil hem gebruiken voor mn studie; ICT. Dus de 64 mb vidkaart is niet zon probleem want ik gebruik hem toch alleen voor tekstverwerken, java c++ etc. en tussen door natuurlijk wat films kijken >:) . Ik las op de website dat HDTV geen probleem was voor de MAC dus weer een plus puntje. Het enigste wat me tegenhoud is het verschil in prijs met andere notebooks. Opzich heb ik het er wel voor over maar mijn vraag is dan ook kan ik met deze laptop een tijdje overweg of is een windows laptop toch beter? Is een Windows laptop toch beter weten jullie dan nog een macbook achtige laptop. Heb zelf al rond lopen zoeken maar ben alleen een MSI notebook tegen gekomen die dr bijna net zo uitzag. Alleen slechtere specs dus die is sowiso al afgevallen. Verder is me budget dus zo ongeveer van de standaard MACBOOK dus rond de 1000eu.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Het verschil in prijs, tja. De MacBook is een 13.3'' laptop. Noem mij eens een vergelijkbare 13.3'' laptop met eenzelfde of lagere prijs... Die zijn (bijna) niet te vinden. Doorgaans is een 15.4'' laptop een stuk goedkoper dan een 13.3'' laptop.

Vergeet niet de vele voordelen die de MacBook heeft:
Makkelijk bereikbare HDD en RAM.
Kan meerdere besturingssystemen aan: OSX, windows, linux enz.

Het gaat er dus om hoe belangrijk het formaat en bovengenoemde dingen voor jou zijn.

Verwijderd

Prijs, mwoah, pak een A-merk en neem dan een model met dezelfde specs. Dan valt de MacBook niet eens zo heel veel duurder uit.

Ik zeg: go for it, een heel groot pluspunt is Mac OSX! Ik beloof je dat je nooit meer iets anders wilt ;) ;)

EDIT:
@ hierboven: 13,3" is inderdaad ook een pluspunt, je stopt m overal in!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 19:52 ]

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Met een macbook kan je langer doen dan een standaard windows laptop. Dit komt vooral omdat Apple de enige is die laptops maakt voor OSx en ze niet elk jaar een nieuwe uitbrengen (Alleen wat specs updates). Hierdoor verouderd hij niet snel. Verder behouden Apple's hun waarde VEEL beter. Dit komt omdat Apple niet aan prijsverlagingen doet en alleen aan upgrades (maximaal 2x per jaar).

Verwijderd

Topicstarter
De mac komt standaard geleverd met 512 mb ddr2 heb ik hier genoeg aan of is het zeker nodig dat ik ga uitbreiden? Ik ben namelijk een beetje bang dat hij erg sloom wordt vergeleken met mn desktop pc die 2gig ram heeft. En aangezien ik nog nooit OSX gebruikt heb vroeg ik me af het volgende af: Ik heb thuis een klein netwerkje 2 computers plus router-adsl. Kan ik daar me MAC nu gewoon ook aankoppelen en probleemloos internetten? En zijn de bestandsformaten van bijvoorbeeld word gewoon het zelfde als de windows .doc?

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:59:
De mac komt standaard geleverd met 512 mb ddr2 heb ik hier genoeg aan of is het zeker nodig dat ik ga uitbreiden? Ik ben namelijk een beetje bang dat hij erg sloom wordt vergeleken met mn desktop pc die 2gig ram heeft. En aangezien ik nog nooit OSX gebruikt heb vroeg ik me af het volgende af: Ik heb thuis een klein netwerkje 2 computers plus router-adsl. Kan ik daar me MAC nu gewoon ook aankoppelen en probleemloos internetten? En zijn de bestandsformaten van bijvoorbeeld word gewoon het zelfde als de windows .doc?
512 is weinig, ja. Ik raad je aan dan gelijk 2x 1 gig erbij te prikken. Dan ben je meteen klaar.
En echt, de MacBook smoked je PC! Ik heb als windows bak een AMD 64 3000+ met 1 gig geheugen en mijn MacBook met 512 mb is echt veel snellen

Hoe het met netwerk aankoppelen zit weet ik niet precies. Je kan in ieder geval wel probleemloos internetten. Netwerk selecteren, wachtwoordje invoeren en hoppa, klaar is kees. Supermakkelijk!

Je kan Office for Mac gewoon op je MacBook draaien. Voor studenten kost dat 150 euro (ofja, €0, je weet wel.) Standaard zit teksteditor op de MacBook. Dit is goed voor simpele tekstdocumenten, verder ook niet.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

mathijsalbrecht: er zijn al zoveel topics geweest waarin de afweging tussen een MacBook en een andere laptop werd gemaakt. Daarvoor kun je terecht in Apple Talk maar ook in Complete Systemen & Laptops.
Verder zijn je overige vragen ook al diverse malen aan de orde geweest. Met wat zoeken moet je de meningen daarover wel kunnen vinden.

Een Mac opnemen in een netwerk is geen enkel probleem en de bestandsformaten zijn gewoon hetzelfde en volledig uitwisselbaar. Voor een uitgebreidere uitleg verwijs ik je door naar de zoekfunctie :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.