Toon posts:

USB-stick wil niet meewerken?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

ik heb me gisteren twee USB-sticks aangeschafd van kingston (512mb) en ze zijn USB 1.1 & 2.0 compatibel, hebben geen drivers nodig voor XP, ...

Nu wanneer ik deze aan de voorkant van m'n computer aansluit dan kan windows deze niet herkennen en worden ze weergeven als onbekend apparaat, als ik dit doe aan de achterkant van de computer (waarvoor ik eerst heel m'n case moet uit de kast sleuren) dan worden de Sticks probleemloos gevonden. Ik heb deze dan ook eens getest op een andere computer en daar blijkt ook alles te werken...

Hoe komt het dan dat deze sticks enkel op m'n voorkant niet willen werken?

Alvast bedankt!

Timmke

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Heb het zelfde probleem met mijn iPod, volgens mij komt dat door dat de bekabeling naar de voorkant niet helemaal lekker is. En dat is niet alleen bij mijn PC heb dit bij 50% van de PC met een voorkant aansluiting.

Werken andere USB devices wel op de voorkant bij jou? Of werkt er helemaal niet bij jou.

Verwijderd

Kan zoals eth0 ook gezegt heb aan de bekabeling liggen. Heb hetzelfde hier gehad met me pa's pc.

Daarnaast kan het denk ik ook zo zijn dat de stick vooraan niet ver genoeg aangesloten kan worden (klopt dit?)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mijn mp3speler en digitale camera wel probleemloos aansluiten...

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem. Al eens een topic voor gemaakt maar nooit op kunnen lossen. :(

Vooral vaag dat camera wel werkt.

• moeftie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:18
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem ondervonden op 2 verschillende pc's. (medion P4 van broertje en mijn eigen Athlon 64 3200+ met Asus A8N VM CSM moederbord)

Mijn usb stick(2.0) wordt eerst ook niet herkend, maar na een keer verwijderen en er opnieuw in stoppen werkt hij (soms) wel weer. Mijn gedachten gingen uit naar een los contactje in de usb stick, omdat het dus op verschillende pc's gebeurd en na een keer (half) uit het usb slot trekken het wel werkt.

Maar zou het misschien ook zo kunnen zijn dat de pc te snel het apparaat probeert te detecteren, en de logica van de usb-stick nog geen geldige identificatie heeft kunnen doen? Omdat het bij mij een volgende poging wel lukt...

Andere usb devices die geen problemen geven op de voorkant: Oudere usb stick (1.1), mp3 speler, camera, webcam.

[
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:59:
Ik heb hier hetzelfde probleem. Al eens een topic voor gemaakt maar nooit op kunnen lossen. :(

Vooral vaag dat camera wel werkt.
Ik zie wel een mogelijke overeenkomst tussen asus moederborden? (Weet niet of m'n broertjes Medion een Asus kloon is)

[ Voor 21% gewijzigd door moeftie op 02-10-2006 16:22 . Reden: Asus iets? ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit krijg ik als reactie op een ander forum:

Dat is niet vreemd.
Veel aansluitingen aan de voorkant leveren te weinig voeding.

De camera en de usbspeler werken met hun eigen voeding.
Het zal zo zijn dat de voorkant van jouw PC een hub is dus geen echte poort.

Hoe kan ik dit in orde brengen zodat m'n usbstick wel werkt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 16:56:
Dit krijg ik als reactie op een ander forum:

Dat is niet vreemd.
Veel aansluitingen aan de voorkant leveren te weinig voeding.

De camera en de usbspeler werken met hun eigen voeding.
Het zal zo zijn dat de voorkant van jouw PC een hub is dus geen echte poort.

Hoe kan ik dit in orde brengen zodat m'n usbstick wel werkt?
M'n DSLR heeft wel een eigen voeding, m'n webcam daarentegen niet en die werkt d'r ook gewoon op. Vind ik geen overtuigend argument eigenlijk. (maar is te testen door even de spanning op je USB aan voor- en achterkant te vergelijken)

Ik heb zelf de kabels al eens vervangen maar ook dat bood geen soelaas. Zou het eigenlijk ook wel eens opgelost willen hebben. Is eigenlijk zwaar irritant en weerhoud me er zelfs van en USB-stick te kopen... Z'n ding er vanachter in frotten is echt niks...

Overigens is het volgends de ASUS manual wel degelijk een poort.
offtopic:
Maar goed, m'n moederboard heeft wel meer vage problemen. Zo geeft de rpm-sensor voor de CPU-koeler zo'n 20000 rpm aan....

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 20:38 ]

Pagina: 1