[KVM] Gaat dit werken?

Pagina: 1
Acties:

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om een KVM switch aan te schaffen. Ik heb op mijn kamer een workstation en een mac mini en 2 TFT schermen, nu komt het een aantal keer in de week voor dat ik het eea op mijn mac mini moet aanpassen maar omdat ik graag dual head wil blijven werken op mijn workstation zit ik continue to klooien met kabels.

Nu zat ik te denken aan KVM switch echter vind ik persoonlijk een dual head switch te duur dus zat ik te denken aan de volgende setup:

Afbeeldingslocatie: http://www.roysterken.nl/kvm_setup_dual.gif

Hier is Monitor 1 direct aangesloten op mijn workstation en Monitor 2 zit aangesloten via de KVM switch, op de KVM switch heb ik ook de Mac aangesloten.

Zal dit gaan werken? Ik draai op mijn workstation Windows XP PRO en op mijn mac mini de laatste versie van OS X.

Ik heb al geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen via VNC, maar Windows XP naar MAC OS X via VNC gaat mij te traag ondanks dat ze in het zelfde netwerk zitten (beide bedraad).

Switchen van toetsenbord / muis heb ik geen problemen mee.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Werkt prima. waarom denk je dat het niet zou werken ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja, want een KVM onderbreekt alleen het signaal. Als een monitor nog aan de PC zit, zul je het beeld blijven zien. Voor zover ik weet geeft een KVM geen signaal terug naar de PC; laat staan dat een PC het zal boeien welke randapparatuur erop aan is gesloten.

[edit]Nice icoontjes. Hoe heb je dat getekend?

[ Voor 8% gewijzigd door Eusebius op 01-10-2006 18:54 ]

==
hoi

Verwijderd

Eusebius schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:54:
Ziet eruit als Visio.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Eusebius schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:54:
Microsoft visio

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Werkt prima, heb ik jaren lang zo gebruikt.

Let er wel op dat je een KVM switch met drukknop neemt. als je er geen toetsenbord op gaan aansluiten zal switchen via een hotkey moeilijk worden.

[ Voor 63% gewijzigd door max op 01-10-2006 19:00 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Royal
  • Niet online
Oké bedankt! Ik dacht dat mijn workstation moeilijk zou gaan doen dat hij de monitor niet zou herkennen oid. Maar perfect dat het zo gaat werken!

Die icoontjes zijn getekend met Microsoft Visio.

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Het gaat inderdaad werken want ik heb het hier ook.

Waar je wel op moet letten is dat er tussen de 2 schermen verschil in scherpte en contrast zichtbaar kan worden omdat je toch met langere kabels, verliezen en overspraak zit.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:02
En er zijn/waren KVM-switches die een verversingsbeperking hebben/hadden bijvoorbeeld 80Hz.
Of dat nog steeds zo is, weet ik dus niet. Altijd handig om eens na te vragen voordat je hem haalt.
Voor de rest zou ik de kabel zo kort mogelijk proberen te houden zoals hierboven al gemeldt.

• Royal
  • Niet online
Nogmaals dankt voor de tips!

Ik heb een Belkin KVM Switch met audio support, dit werkt precies zoals ik gehoopt had.

Had eerst wel dat mijn 2e tft heel erg onscherp was in windows alleen, toen ik dat scherm op 85Hz zette was het super scherp, ook geen kleur verschil!

Pagina: 1