Eergisteren wilde mijn pc niet meer doorstarten naar windows, hij kwam het windows laadscherm wel door maar daarna hing hij of rebootte de pc. Nja, dat zal wel een brakke windows installatie zijn. Dus ik dacht, ik koop een nieuwe harde schijf erbij want mn andere 2 harde schijven waren toch al vol.
Daarna wilde ik een nieuwe windows installatie gaan doen, echter wanneer hij bij het laden van bestanden komt, blijft hij bij het bestand 'Windows Executive' hangen of reboot de pc. Misschien wel foutieve windows xp prof cd, dus heb ik een andere windows xp prof cd gepakt maar deze gaf ook exact hetzelfde probleem. Ook wanneer ik mijn andere harde schijven probeer geeft hij hetzelfde probleem.
Hij blijft bij het bestand 'windows executive' hangen / reboot de pc (zonder BSOD).
Mogelijk dat dit dus een hardwarematig probleem is, daarom heb ik het volgende geprobeerd:
- 10 passes Memtest 86+
- Andere grafische kaarten geprobeerd (zowel AGP als PCI kaart)
- Harde schijven getest met de diagnostische programma's van desbetreffende fabrikant, geen errors.
- Andere CD/DVD drive geprobeerd.
- Andere (3) harde schijven geprobeerd, hetzelfde euvel, zowel S-ATA als P-ATA.
- PC met minimale configuratie getest (mobo, cpu, gfx, mem, en cd drive), en toen opgestart met windows cd -> hetzelfde probleem
Specificaties PC:
- Intel Pentium 4 2,4 gHz, FSB533, Northwood, zonder HT, socket 478.
- Asus P4P800E-Deluxe (I865PE Chipset) -> Is wel een gerepareerd mobo van Asus, net 3 weken oud.
- 768 MB ram DDR400 @ DDR333
- Ati Radeon 9800XT 128 MB
- Creative Audigy 4
- BenQ DW-1640
- Western Digital Caviar SE 80 GB, P-ATA.
- Samsung Spinpoint P SP2004C 200GB, S-ATA.
- Samsung Spinpoint T HD401LJ 400 GB, S-ATA (gisteren aangeschaft)
Ook heb ik even op de de supportsite gekeken van windows, maar daar kwam ik niks relevants tegen.
Ik vind het dus echt een vaag probleem, misschien dat jullie nog iets weten?
Daarna wilde ik een nieuwe windows installatie gaan doen, echter wanneer hij bij het laden van bestanden komt, blijft hij bij het bestand 'Windows Executive' hangen of reboot de pc. Misschien wel foutieve windows xp prof cd, dus heb ik een andere windows xp prof cd gepakt maar deze gaf ook exact hetzelfde probleem. Ook wanneer ik mijn andere harde schijven probeer geeft hij hetzelfde probleem.
Hij blijft bij het bestand 'windows executive' hangen / reboot de pc (zonder BSOD).
Mogelijk dat dit dus een hardwarematig probleem is, daarom heb ik het volgende geprobeerd:
- 10 passes Memtest 86+
- Andere grafische kaarten geprobeerd (zowel AGP als PCI kaart)
- Harde schijven getest met de diagnostische programma's van desbetreffende fabrikant, geen errors.
- Andere CD/DVD drive geprobeerd.
- Andere (3) harde schijven geprobeerd, hetzelfde euvel, zowel S-ATA als P-ATA.
- PC met minimale configuratie getest (mobo, cpu, gfx, mem, en cd drive), en toen opgestart met windows cd -> hetzelfde probleem
Specificaties PC:
- Intel Pentium 4 2,4 gHz, FSB533, Northwood, zonder HT, socket 478.
- Asus P4P800E-Deluxe (I865PE Chipset) -> Is wel een gerepareerd mobo van Asus, net 3 weken oud.
- 768 MB ram DDR400 @ DDR333
- Ati Radeon 9800XT 128 MB
- Creative Audigy 4
- BenQ DW-1640
- Western Digital Caviar SE 80 GB, P-ATA.
- Samsung Spinpoint P SP2004C 200GB, S-ATA.
- Samsung Spinpoint T HD401LJ 400 GB, S-ATA (gisteren aangeschaft)
Ook heb ik even op de de supportsite gekeken van windows, maar daar kwam ik niks relevants tegen.
Ik vind het dus echt een vaag probleem, misschien dat jullie nog iets weten?
[ Voor 5% gewijzigd door Flip op 02-10-2006 19:53 ]