Ivm het afsluiten van mijn topic maak ik een nieuwe aan. Dit omdat mijn topic naar mijns inzien ten onrechte is afgesloten. Ik hoop dat een moderator het begrijpt, na het lezen van dit nieuwe topic.
Oude topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26582673
Ik heb de kaarten getest in een andere PC, en de kaarten werken gewoon goed.
Ik heb ook de orginele kaart er terug in gestopt zonder resultaat (wat volgens mij ook een logische optie was, dus dat heb ik als eerste gedaan)
Daarnaast heb ik geluisterd of hij een piepje gaf na het opstarten zonder videokaart, tevens zonder resultaat, oftewel geen piep te horen.
Ook heb ik de PC opgestart zonder geheugen, omdat ik dat ergens had gelezen. Ook geen piep.
Op de pagina Hangen en Opstartproblemen staat niet veel bruikbaars voor mijn probleem. Ik heb deze pagina al doorgenomen voordat ik het topic aanmaakte. Moet ik er in het vervolg bij zetten dat ik al 2 uur heb zitten "prutsen" en dat ik al de zonodige troubleshooters heb doorgelezen?
Op het genoemde problementopic word vaak de vraag gesteld: "Overgeklokt?" Maar dat is bij mij niet het geval. Ook deze optie vind ik een beetje raar: "Terugbrengen naar de winkel en garantie claimen."
Mijn excuses voor het niet vermelden van mijn hardware. Bij deze:
Gigabyte GA-81875 / GA-8IK1100 (staat op de doos, geen idee waar die slash voor is)
Pentium 4 2.8 Ghz (200 x 14)
2x 512 MB K-data
Oude videokaart: Geforce 3 (geen idee welke versie, maar volgens mij maakt dat niet uit)
Nieuwe videokaart: ATi Radeon 9600 PRO 256 MB
Heeft iemand een idee? Is mijn moederbord stuk of doe ik iets verkeerd?
Oude topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26582673
Ik heb voor mijn probleem al minstens 2 uur zitten "prutsen".Wat betreft je probleem, je hebt nog weinig zelf gedaan. Voordat je een topic opent is het wel de bedoeling dat je zelf al flink hebt zitten prutsen
Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd de oude kaart weer in te steken?
Gekeken of het bord wel piept als er geen videokaart in zit?
Kaart in een andere PC getest?
En waarom zie ik nergens wat voor hardware je hebt?
Ik heb de kaarten getest in een andere PC, en de kaarten werken gewoon goed.
Ik heb ook de orginele kaart er terug in gestopt zonder resultaat (wat volgens mij ook een logische optie was, dus dat heb ik als eerste gedaan)
Daarnaast heb ik geluisterd of hij een piepje gaf na het opstarten zonder videokaart, tevens zonder resultaat, oftewel geen piep te horen.
Ook heb ik de PC opgestart zonder geheugen, omdat ik dat ergens had gelezen. Ook geen piep.
Op de pagina Hangen en Opstartproblemen staat niet veel bruikbaars voor mijn probleem. Ik heb deze pagina al doorgenomen voordat ik het topic aanmaakte. Moet ik er in het vervolg bij zetten dat ik al 2 uur heb zitten "prutsen" en dat ik al de zonodige troubleshooters heb doorgelezen?
Op het genoemde problementopic word vaak de vraag gesteld: "Overgeklokt?" Maar dat is bij mij niet het geval. Ook deze optie vind ik een beetje raar: "Terugbrengen naar de winkel en garantie claimen."
Mijn excuses voor het niet vermelden van mijn hardware. Bij deze:
Gigabyte GA-81875 / GA-8IK1100 (staat op de doos, geen idee waar die slash voor is)
Pentium 4 2.8 Ghz (200 x 14)
2x 512 MB K-data
Oude videokaart: Geforce 3 (geen idee welke versie, maar volgens mij maakt dat niet uit)
Nieuwe videokaart: ATi Radeon 9600 PRO 256 MB
Heeft iemand een idee? Is mijn moederbord stuk of doe ik iets verkeerd?