Toon posts:

[MacBook] Batterij dood?!

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoera voor de MacBook :S

Niet dus. Na problemen met mijn wifi-kernel-panic-bug in combinatie met bepaalde linksys instellingen en loslatende behuizing (pic), is het nu blijkbaar tijd voor me batterij...

Nadat mijn MacBook batterij leeg was gegaan door normaal gebruik, heb ik hem door omstandigheden een dag niet gebruikt. Ofwel, in sleep mode gegaan en daarna 24 uur niet gebruikt.

Ik heb de dag daarop weer aan zetten en me mond valt open van verbazing. Linksbovenin het geen-batterij-aanwezig-icoontje.
Ik denken dat de batterij zo leeg was dat het even tijd kost om hem weer te detecteren ofzo.. Uren gewacht, nog niks. Ik de batterij verwisselen als de Mac aanstaat, kijken of dat help.
En gelukkig het oplaad-icoontje is er weer. Maar na uren te hebben gewacht is de MacBook nog steeds "aan het bereken" hoe lang het duurt om op te laden. Er komt geen procent bij.

Nu verwissel ik de batterij een paar keer om te kijken of het iets uithaald. Het merendeel van de tijd zie ik nu het geen-batterij-aanwezig-icoontje.
Lampjes op de batterij doen ook helemaal niks meer.

Logischerwijs: als ik de mag-safe stekker eruithaal valt de MacBook direct uit.

Meer ervaring met dit specifieke voorval? Hieronder staan de laatst gemeten gegevens van batterij:

Huidig laadniveau: -1mAh
Maximaal laadvermoge: 83%

Ik begin het vertrouwen een beetje te verliezen met deze MacBook.

PS. Zit het Logicboard direct bij de aansluiting voor netstroom? Zo ja: Word echt (te?) warm daar... of zit daar de CPU?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 17:54 ]

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

ik heb dit ook gehad.... een dag na ontvangst nemen van mijn macbook was de accu al stuk... hij wilde hem niet herkennen... PMU (moet je maar eens zoeken) gereset enzo, hielp allemaal niks.

verder werd het lampje op de laderaansluiting ook niet meer oranje, die bleef gewoon groen... kortom, batterij stuk, apple bellen en dan sturen ze een nieuwe op plus dat je gratis de oude kan retourneren... dat is wel goede service!

• Neobender
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 10:31
Maandagmorgenmodelletje als ik het zo hoor ;)

Verwijderd

Waarom stuur je niet het hele notebook retour. Als je bij Apple aangeeft dat je beslist je oude nog moet gebruiken, kun je met een creditcard garantie/borg eerst een nieuwe krijgen en dan pas de oude retour sturen. Dat moet je binnen een week doen dacht ik om te voorkomen dat Apple alsnog het notebook in rekening brengt

• MellyVille1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

@jimbim

je bedoelt dus dat ik het hele notebook had moeten laten omruilen? als alleen de accu stuk is? ik vind dat niet zo'n groot probleem hoor, even wachten en de accu is binnen, en je kunt gratis de oude retourneren...

verder heb ik idd een maandagmorgenmodel gehad, want nu moet moederbord en heatsink alweer vervangen worden... liever heb ik nu een nieuwe, maar of dat nog mogelijk is... ik bel al een week op en neer met apple

Verwijderd

Topicstarter
De volgende oplossing werkt het snelst:

Bel met AppleCare, ga klagen, en bel daarna de AppleStore in de buurt. Geef je serie nummer of AppleCare ID op, en je heb een nieuwe batterij.

Opgelost! :D
Pagina: 1