7600GS Slechtere 3Dmark05 score dan 9800XT

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-07 23:26
Beste tweakers,

Vorige week heb ik besloten om een nieuwe videokaart in mijn systeem te stoppen. Na wat onderzoek zat ik nog met een aantal vragen. Deze heb ik op een zo goed mogelijk manier in een topic gegoten. Helaas heeft moderator Dion-b het topic gesloten en mij doorverwerzen naar de sticky "welke videokaart moet ik kopen". Leuk en aardig maar dat had ik allemaal al gelezen. In plaats van lastig te zijn heb ik maar besloten om bij de mediamarkt een XFX 7600GS AGP gekocht. Binnen twee weken kan je toch zonder vragen ruilen.

Nou heb ik mijn systeem door 3dmark05 gehaald. Een keer met mijn oude kaart, een Radeon 9800XT en een keer met de nieuwe. Tot mijn verbazing scoort mijn oude kaart 1784 en de nieuwe 1592. Ik heb nog even anar de instellingen gekeken maar deze zijn exact hetzelfde.

Klopt het dat mijn oude kaart beter is dan de nieuwe of zit er ergens iets fout ?

Wat mij trouwens wel opviel is dat de 9800XT veel zwaarder en veel meer koeling heeft dan de 7600GS. Voor alle duidelijkheid post ik hieronder nog even mijn oude topic van vorige week.

Aan alle modjes, niet sluiten s.v.p.

• michielvz
let op dit bericht is de tekst uit mijn oude topic

Ik heb een systeem waar ik nog redelijk spellen mee kan spelen. Toch ben ik denk ik wel toe aan een nieuwe videokaart. Geld voor een heel nieuw systeem heb ik niet, daarom dus toch maar AGP. Ik heb hier aan daar rond gekeken en doormiddel van pricewatch en tomshardware.com heb ik mijn oog laten vallen op drie mogelijke kaartjes.

Mijn systeem:
Gigabyte GA-K8NNXP nForce3 150 chipset - AMD64 3200 - 1 Gig Geheugen -Radeon 9800XT - Audigy 2 ZS - Pinnacle PCTV Rave - Sata 10000 rpm 32 Gig - Maxtor 7200 120 Gig - Antec Voeding 430 Watt - Creative 6x dvd - Plextor 708A dvd brander - Windows XP

Ik heb nu een Radeon 9800XT. Helaas kan ik deze kaart niet bekijken op de interactive chart van tomshardware dus kan niet zien wat het verschil in prestatie is met de nieuwe kaarten. Misschien dat jullie weten of het de moeite is om over te stappen. Het gaat om de volgende kaarten.

Club3D GeForce 7600 GS 256MB DDR2- 124,-
Leadtek GeForce 7600 GT 256MB DDR3- 214,-
Club3D GeForce 7800 GS 256MB DDR3 - 265,-

Nou liggen de prijzen redelijk uit elkaar, echt een budget heb ik niet maar ik wil gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik ben op zoek naar een kaart die een stuk beter kan presteren dan mijn 9800XT met een goede prijs kwaliteit verhouding. Ik heb best 265,- over maar dan wil ik wel dat hij veel beter presteerd dan een kaart van 124,-.

Daarnaast nog een vraag. Ik zie dat dezelfde kaarten door meerdere fabrikanten worden verkocht en dat club3d vaak de goedkoopste is. Zit er nog verschil tussen de merken ? Dit zal wel veel gevraagd worden maar kon het nergens vinden.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-07 19:10
die score is te laag voor een 7600gs.
bekijk maar eens reviews waarin ze ook 3dmark gebenched hebben.

heb je wel goed de ATI drivers verwijdert?

edit:
club3d is vaak goedkoop omdat hun er vaak niets bijdoen aan games.
bij club3d krijg je de doos de kaart drivers en kabels thats it.

dacht zelf dat een 7600GS iets van rond de 3500 hoort te scoren.
kijk btw ook eens of AA en AF wel uitstaat.

[ Voor 46% gewijzigd door Deadsy op 01-10-2006 17:51 ]

• michielvz
Ik heb zojuist de drivers van ati eraf gehaald maar dat maakt niets uit. De instellingen zijn idd hoog, 4x aa en 8x anistrophic filtering maar de isntellingen zijn bij beide kaarten gelijk. Dat de score niet hoog is is niet het probleem. Het gaat erom dat de oude kaart beter presteerd dan de nieuwe.

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-07 20:09
Pc format zodat niks overblijft in het registery.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Bigbot schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:46:
die score is te laag voor een 7600gs.
bekijk maar eens reviews waarin ze ook 3dmark gebenched hebben.
dacht zelf dat een 7600GS iets van rond de 3500 hoort te scoren.
kijk btw ook eens of AA en AF wel uitstaat.
Klopt, ik haal 4000 punten zonder overklok met mijn 7600gs en 4700 met overklok op een P4 3.0 ghz.. naja check de specs onderin maar. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• michielvz
Uhhhmmm, dat lijkt me een beetje te ingrijpend. Het formatteren van systeem is nagenoeg niet te doen. Daar gaat zoveel tijd in zitten bij mij. Er moet toch een andere manier zijn. Ik hoor graag jullie mening over de twee kaarten. De 9800XT is ook een redelijke kaart, kan het niet gewoon zo zijn dat deze beter presteerd.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
michielvz schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:35:
Uhhhmmm, dat lijkt me een beetje te ingrijpend. Het formatteren van systeem is nagenoeg niet te doen. Daar gaat zoveel tijd in zitten bij mij. Er moet toch een andere manier zijn. Ik hoor graag jullie mening over de twee kaarten. De 9800XT is ook een redelijke kaart, kan het niet gewoon zo zijn dat deze beter presteerd.
zal wel meevallen denk ik hoor. Je kopieert alle dingen die je wilt bewaren naar een extern apparaat (HD, mem stick, mp3 speler), en format & installed windows. Kost je mischien 30 minuten aan kopieren en 1 uurtje aan formatten & installen.

• SH4D3H
  • Laatst online: 04-10-2025
Een andere, goede, manier om van alle drivers af te komen is er niet.
Drivercleaner zou je kunnen proberen.

Verder kan het ook zijn dat je veel van je kaart verwacht.
Echt super issie ook niet, dan had je de GT versie moeten nemen.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

michielvz schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:35:
Anders maak je ff een dual bootje aan? zo gebeurt ;)

@hierboven
Verder kan het ook zijn dat je veel van je kaart verwacht.
Echt super issie ook niet, dan had je de GT versie moeten nemen.
Nou, op z'n minst mag die toch wel 4k halen :P Want dat haal ik ook en dat is toch meer dan 2x zo goed als z'n vorige kaart. En het gaat er niet om wat jij vindt, als hij het lekker vindt werken dan is het toch goed zo :)

[ Voor 28% gewijzigd door MensionXL op 01-10-2006 19:47 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

leonpwner1 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:39:
[...]

zal wel meevallen denk ik hoor. Je kopieert alle dingen die je wilt bewaren naar een extern apparaat (HD, mem stick, mp3 speler), en format & installed windows. Kost je mischien 30 minuten aan kopieren en 1 uurtje aan formatten & installen.
Als je nooit programma's draait of amper wat opslaat op je harde schijf... is het inderdaad zo simpel als jij zegt.

Toegegeven dat mensen vaak overdrijven hoe moeilijk het is, en het vaak teveel uitstellen, maar jij slaat de plank behoorlijk mis. :P

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Fart schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:50:
[...]

Als je nooit programma's draait of amper wat opslaat op je harde schijf... is het inderdaad zo simpel als jij zegt.

Toegegeven dat mensen vaak overdrijven hoe moeilijk het is, en het vaak teveel uitstellen, maar jij slaat de plank behoorlijk mis. :P
waarom sla ik de virtuele plank dan mis? Ik weet niet hoeveel 'troep' die op z'n hd heeft staan :P Maar die paar films etc zijn ook wel binnen een uurtje gekopieerd naar een extern apparaat lijkt me zo :)

• michielvz
Dus de drivers zijn volgens iedereen dus echt het probleem en de kaart is dus echt beter dan de vorige.

- Ik zal eerst drivercleaner proberen. Hoop dat dat genoeg is.

- Als dat niet voldoende is zal ik een dubbele xp erop gooien om te testen of het aan de drivers ligt.

- Als het dan echt aan de drivers ligt zal ik niet anders kunnen dan de installatie te verwijderen.

- Wat betreft de herinstallatie. Misschien dat het voor sommige heel eenvoudig is maar weet dat het niet voor iedereen gelijk is. Ik gebruik in het dagelijks leven een heleboel verschillende tools. Het kost heel veel tijd om al die tools opnieuw te installeren. Ik was vroeger iemand die heel makkelijk zijn installatie verwijderde maar dat is gewoon niet altijd nodig. Het scheelt een heleboel tijd als je het niet doet.

- Ik denk er trouwens aan om de kaart toch in te ruilen en een gt versie te bestellen, die was heel moeilijk te krijgen en wilde eerst zeker weten dat een nieuwe kaart voor een redelijke prijs een substantieel verschil zou uitmaken. Iets wat het nu dus nog niet doet.

Alvast bedankt !

• Rostvertol-Mil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 15:08
"Ik heb zojuist de drivers van ati eraf gehaald maar dat maakt niets uit."

Je moet echt alles van Ati eraf halen dmv drivercleaner, en dan de nvidia drivers pas installeren. 2 verschillende drivers zorgen alleen maar voor problemen.

dot.blaat

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
soms doet Windows gewoon raar denk ik, zelf ben ik onlangs van een GF4 naar dezelfde GF7600GS gegaan en ik heb alles (wat ik weet*) geprobeerd: niks werkte
nieuwe Windows install en alles was opgelost...

btw, om een nieuwe windows te installen moet je de hd niet formateren, het verwijderen of hernoemen van "Windows", "Program Files" en "Document & Settings" is voldoende
dit kan via een dualboot of livecd

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je probleem is al veel vaker op GoT langsgekomen. Door wat meer te zoeken had je dezelfde conclusies kunnen trekken die je in je laatste posts maakt, waarin je een aantal opties hebt opgeschreven. Zo te zien worden hier al wel een aantal goede suggesties (weer) gegeven.
Met meer eigen inzet had je dit probleem zelf op kunnen lossen. Zoeken, lezen en dat alles samenvatten is zaak.
michielvz schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:44:
Na wat onderzoek zat ik nog met een aantal vragen. Deze heb ik op een zo goed mogelijk manier in een topic gegoten. Helaas heeft moderator Dion-b het topic gesloten en mij doorverwerzen naar de sticky "welke videokaart moet ik kopen".
Als je het oneens bent met een slotje neem dan contact op met de moderator in kwestie. In dit geval met dion_b.
Leuk en aardig maar dat had ik allemaal al gelezen.
Waarom zet je dat dan niet in je topicstart er bij? Wat je moet doen voordat je een topic opent en wat er in de topicstart thuishoort kun je vinden in de Huisregels. Neem die eens door. Ook hoef je niet elk topic te beginnen met "Beste Tweakers,". Het is netjes en ik neem het je ook niet kwalijk, maar het is niet nodig dus bewaar het voor je emails ;)
Aan alle modjes, niet sluiten s.v.p.
Waar nodig wordt gesloten, zo ook hier. ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.