Toon posts:

[WinXP] scsi schijven onbekend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een dell poweredge 4400 en daarop wil ik windows xp installeren, nu heb ik de installatie aangezet totdat ik bij het beginscherm kom waarbij ik kan kiezen op welke harde schijf ik windows wil installeren, nu staat er dat ik geen toegang tot de schijven heb en als ik vervolgens op enter druk krijg ik een bluescreen,

Ik heb 5 hardeschijven (scsi schijven) die in raid-5 staan, weet iemand hoe ik deze schijven toegankelijk kan maken voor de setup waardoor ik windows kan installeren?
verder zie in het bios van de raid controller dat er 2 harde schijven offline zijn, die ook beide knipperen, ligt dit aan de raid configuratie?

Ook zou ik willen weten of ik op mijn server een pci kaartje kan zetten waardoor ik met een ide schijf kan booten/installeren? evt. zonder scsi schijven.

Ik had in gedachten:

IDE-controller kaart
Highpoint Rocket Ata133

met een Maxtor 160gb hdd Ata/133

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:56

Asteroid9

General Failure

Offline harde schijven zijn in principe stuk, je kan ze er eens uithalen, schoonblazen en de raid config opnieuw aanmaken.
Misschien helpt het, maar ik vrees het ergste.

Pas als de raidcontroller minimaal 1 logical disk laat zien kan een OS (zoals Windows) er wat mee.
Dan kan het nog nodig zijn om tijdens de setup een extra driver voor de raidcontroller te laden (was dacht ik F2 tijdens de eerste installatiestappen)

Ombouwen naar IDE / ATA kan natuurlijk ook wel, maar dat moet je zelf weten.

Oh ja, dit is absoluut geen PNS topic... ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Offline zegt alleen maar dat ze niet beschikbaar zijn voor de raid set toch? Je kunt ze misschien gewoon "online" maken in de config. Als ze wel kaduuk zijn maak dan een nieuwe array aan van 3 schijven, initialiseer die, en dan kun je er als het goed is windows op zetten. En natuurlijk de drivers niet vergeten. Alleen grote kans dat dell alleen server 2003 drivers heeft. (kun je wel aanpassen geloof ik)

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 02-10-2006 00:19 ]

specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Professional Networking & Servers -> Windows Servers en Software

[ Voor 14% gewijzigd door moto-moi op 02-10-2006 00:23 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil er het liefst gewoon mee downloaden/dedicated games hosten ed. waar geen monsterspecs voor nodig zijn, dus het liefst heb ik gewoon een enkele ide schijf, evt. later nog een tweede. Ik weet nog niet of de 2 schijven kapot zijn, ze starten wel op maar geven daarna een error bij het opstarten. Ik ga toch liever voor ide, dan maar iets minder snel.

Ik wil dus eigenlijk de scsi schijven niet gaan gebruiken, dus alleen een ide schijf waar ik dan ook vanaf boot. Ik kan op het moederbord zelf geen ide aansluitingen vinden, cdrom is ook op scsi. Misschien zitten ze op het powerboard eronder maar dat denk ik niet, maar het is me nog niet gelukt om bij het powerboard alles te kunnen bekijken, hier kan ik niet bij.

Nu zit ik eigenlijk met nog 1 vraag: Is het mogelijk om te booten vanaf een ide hdd aangestuurd door een pci kaartje? (Highpoint Rocket Ata133)

Voor specs van het kaartje en hdd:
Highpoint Rocket Ata133 IDE controller
Ide harddisk
Met een rounded ide kabel van 90cm.

Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou wel mogelijk moeten zijn, ik verplaats echter je topic even van Windows Servers en Software naar Processors, Mobo's & Geheugen, omdat je vraag niet echt aan Windows gerelateerd is, maar meer een hardwareprobleem.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:07:
Zou wel mogelijk moeten zijn, ik verplaats echter je topic even van Windows Servers en Software naar Processors, Mobo's & Geheugen, omdat je vraag niet echt aan Windows gerelateerd is, maar meer een hardwareprobleem.
Oke geen prob. Ik zou zelf niet weten of het wel of niet kan, met wat googlen schiet ik ook weinig op. Kan het helaas ook niet gewoon bestellen losmaken en proberen, als het dan niet werkt kan ik het niet terugbrengen. Als os wil ik trouwens xp pro gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb zo hier en daar rondgevraagd, en ga er vanuit dat het moet kunnen. Nu zit ik met een ander punt, ik twijfel tussen 2 soorten en ik wil op ongeveer 100 euro uitkomen.

1:
Hdd: WD Caviar 250gb 7200rpm/8mb cache/ata100
Voordelen:
Schijnt koeler en stiller dan de maxtor te zijn.
Lage prijs per gb.

Nadelen:
iets langzamer dan ata133 (ik weet niet of dit veel uitmaakt?)

2:
Hdd: Maxtor 200gb 7200rpm/8mb cache/133
Voordelen:
Iets sneller dan de WD (ook door ata133)

Nadelen:
Hogere prijs per gb, 50gb minder dan de WD.

Ik weet niet wat jullie ervaringen met deze hdds zijn en of het verschil tussen ata100 en ata133 zo veel uitmaakt, laat het me horen.

Bedankt. :)
Pagina: 1