[SD] Write protection blokje kwijt

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:34
Zonet kwam ik erachter dat er een scheurtje in mijn Traxdata 2 GB SD kaartje zit, en heb dit met een klein plakbandje weer vastgemaakt. Toen ik echter probeerde het kaartje te formatteren, kwam ik erachter dat de write-protection is geactiveerd. Ik wilde het blokje weer omzetten, maar zag toen dat het blokje verdwenen was..

Is het nog mogelijk de write-protection uit te schakelen?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08
Volgens mij wordt het gemaakt door een electrisch contactje of pennetje, dus dat plakbandje werkt niet vrees ik.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:34
Even een betere omschrijving:

Er zat een scheurtje in de behuizing, waardoor er ruimte ontstond tussen de 2 lagen van het kaartje, zodat het mogelijk was voor het write-protection blokje om uit de behuizing te vallen. Ik wilde dmv een plakbandje ervoor zorgen dat de 2 lagen van het SD kaartje op elkaar bleven zitten.

Verwijderd

"If the switch becomes broken or falls off then the card will become a write-protected ROM card and no longer be writable. A possible troubleshooting solution would be to apply tape over the notched area (avoiding the connectors and the other notch) to configure the card in a permanent writable state"

Oftewel net als de cassetes van vroeger. De opening afplakken.
Hier de bron: http://www.watermarkfacto...s/secure-digital-card.htm