Toon posts:

Opstartprobleem: Geen beeld etc.

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn videokaart verwisselt. Ik heb de oude (werkende) eruit gehaald en een andere (werkende) videokaart erin gestopt. Ik heb netjes de stroom eraf gehaald tijdens het verwisselen. Na het opstarten gaf mijn beeldscherm geen beeld meer.

Daarna heb ik op GoT gekeken wat er mis kon zijn. Ik heb de speaker aangesloten (die had ik niet omdat ik het iritant vond) om te kijken of hij piepjes geeft. Maar hij geeft helemaal geen piep, ook niet als hij opstart. Mijn toetsenbord knipperd ook niet als ik de power knop indruk.

Wel draaien alle fans, de harddisks draaien, de dvd-speler doet het en een lampje op mijn moederbord wat altijd al aan was doet het ook nog.

Heb ik mijn moederbord kapot gemaakt? of weet iemand wat ik fout heb gedaan?

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-07 05:33

Majapro

Deventer

niet toevallig een onboard video er nog opzitten?

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Topicstarter
Nee, mijn moederbord heeft geen onboard videokaart.. dus dat kan ik niet testen

• Majapro

Majapro

Deventer

ook maar bij het begin beginnen; álles eraf en de piep van missende cpu daarna met cpu de piepjes van missende geheugen enzo

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hij piept nog niet eens bij het opstarten! Dat hoort toch wel?

Ik heb nooit zo'n speakertje erop zitten, dus weet niet wanneer hij piept en wanneer niet. Ik dacht altijd dat hij zou moeten piepen bij het opstarten maar dat doet hij dus al niet..

• Majapro

Majapro

Deventer

niet eens een piep van missende cpu is of speaker niet goed aangesloten of voeding barrak

Verwijderd

Om simpel te beginnen: wat voor videokaart heb je er in gezet?
Heeft deze een extra stroomaansluiting en zo ja, heb je daar wel een stroomstekker op aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
promaja schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:13:
niet eens een piep van missende cpu is of speaker niet goed aangesloten of voeding barrak
Het speakertje geeft een soort zacht blafje aan het begin, als ik hem tegen mijn oor houd..
Het zou kunnen zijn dat ik hem er verkeerd op heb zitten, maar dat lijkt me sterk, op mijn moederbord staat namelijk heel klein: "SPEAK" en er zijn 4 pinnetjes. Dat past precies..
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:15:
wat voor videokaart heb je er in gezet? Heeft deze een extra stroomaansluiting?
Nee, hij heeft geen extra stroomaansluiting, het is een redelijk oude ATi Radeon 9600 PRO 256 MB.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De polariteit van die interne speaker omwisselen maakt niet zoveel uit ;) Dat zachte blafje komt vermoedelijke door het inschakelen van het moederbord.

Wat betreft je probleem, je hebt nog weinig zelf gedaan. Voordat je een topic opent is het wel de bedoeling dat je zelf al flink hebt zitten prutsen ;)
Heb je bijvoorbeeld al geprobeerd de oude kaart weer in te steken?
Gekeken of het bord wel piept als er geen videokaart in zit?
Kaart in een andere PC getest?
En waarom zie ik nergens wat voor hardware je hebt?

Ga iets meer zelf proberen voordat je een topic opent. Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de VB FAQ eens door.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.