Toon posts:

[NT4 Serv] event 3013 + 2022

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

We hebben hier o.a. een NT4 Server (SP5) draaien, en normaal gesproken zonder problemen.

Vorige week bleven echter ineens de workstations 'hangen' tijdens het gebruik van netwerkshares. Lokaal op de server was het nog wel mogelijk om door de folders te bladeren, dus de Server zelf hing niet. In de event log stonden de volgende meldingen:

Event 3013 (The redirector has timed out a request to [..])

Event 2022 (The server was unable to find a free connection xx times in the last 60 seconds)

Vanaf dat moment is elk netwerkverkeer naar de server onmogelijk en hangen de workstations. Als ik vervolgens lokaal op de server uitlog (duurt wel lang) gaat alles vrolijk verder!!

Zolang we lokaal niet inloggen, loopt alles prima ! Loggen we echter wel in (met welk account dan ook), loopt na ca. een uur alles weer vast. Dus de laatste 3 dagen hebben we lokaal niet ingelogd en geen problemen gehad.

Ik heb verschillende beschrijvingen gelezen van Microsoft betreffende de Event codes, en in ieder geval NAV (autoprotect) tijdelijk disabled (Dit zou volgens MS één van de oorzaken kunnen zijn). Dit heeft echter niet geholpen. Vervolgens lees ik een hoop oplossingen die aanpassingen in het register vereisen. Voor ik hieraan begin wil ik graag eerst 's informeren of iemand van jullie dit al 's tegen is gekomen, of misschien nog andere briljante ideeën kan aandragen.

Ik ben benieuwd....

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
Bedoel je met NAV > Norton Antivirus? Zo ja, welke versie? De versie die ik hier gebruik (NAV Corporate Edition 7.0) Heeft een memleak van hier-tot-in-zuid-china.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

grote kans dat er een memory leak is. hier is het gelijksoortig verschijnsel al eens opgetreden. rebooten is enige oplossing tot je het progje hebt gevonden dat lekker het geheugen vol loopt te zieken.

greetings
mutsje

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 16:22 schreef Garp het volgende:
Bedoel je met NAV > Norton Antivirus? Zo ja, welke versie? De versie die ik hier gebruik (NAV Corporate Edition 7.0) Heeft een memleak van hier-tot-in-zuid-china.
Wij draaien versie 5.02.00. Heeft in het verleden ook nooit problemen opgeleverd.

Verder draait ARCServeIT versie 6.6.

Het is een file-server + DHCP Server (PDC) + Print-Server, type IBM Netfinity 5500 met een AMD PCNET PCI nic.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 16:28 schreef mutsje het volgende:
grote kans dat er een memory leak is. hier is het gelijksoortig verschijnsel al eens opgetreden. rebooten is enige oplossing tot je het progje hebt gevonden dat lekker het geheugen vol loopt te zieken.

greetings
mutsje
't Is niet onmogelijk, maar onwaarschijnlijk. Deze software draait al langere tijd zonder problemen, en een memory leak zou me toch op moeten vallen. Het is dus niet zo dat het geheugen vol loopt ofzo.

Het enige wat nieuw is zijn meer }:O 'en :) maar dat mag geen probleem zijn.

Daarnaast krijgen we steeds meer W2K workstations. Maar of dat er iets mee te maken heeft ben ik nog niet achter.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, zoals ik al zei...rebooten is neit nodig. Lokaal op de server uitloggen volstaat. Alleen als ik weer inlog treedt na circa een uur hetzelfde probleem weer op. Misschien toch maar 's de netwerkinstellingen optimaliseren in het register.

Verwijderd

Gebeurt dit ook als je met een nieuwe (vers aangemaakt) account aan logt op de server ??

Kan het zijn dat de spool-dir en de pagefile op c:\ staan en daardoor c:\ volloopt ???

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 10:05 schreef Frankdatank het volgende:
Gebeurt dit ook als je met een nieuwe (vers aangemaakt) account aan logt op de server ??

Kan het zijn dat de spool-dir en de pagefile op c:\ staan en daardoor c:\ volloopt ???
De spool dir staat op D: en er staat wel een pagefile op C:, maar die is niet dusdanig groot dat de vrije ruimte op C: te klein word.

Ik vrees dat het met een nieuw account ook niet werkt, omdat het netwerk ook vastloopt als ik met mijn user account op de server inlog. Dit profiel bestond welliswaar al, maar hiermee had ik nog nooit op de server ingelogd. Ik kan op dit moment niet testen wat ie doet met een nieuw aangemaakt account, omdat ik het niet kan riskeren dat het hele zaakje weer vast gaat lopen vanwege een test.

Verwijderd

Is er door de toename van het WS op het lan geen bottleneck onstaan

-geen switched network, dwz alles op een 1 hub?
-is de hardware van de server inmiddels niet meer toereikend?
-genoeg memory?
-zijn (indien NTFS) de schijven wellicht teveel gefragmenteerd ?

Aan de hand van je 2 meldingen kan ik concluderen dat je schijven gefragmenteerd zijn en dat daardoor timeout optreden ivm zoeken naar vrije ruimte

Ik heb op technet cd gezocht voor combinatie en dit is wel erg aannemelijk ook op je verhaal afgaand !

Technet Q245077
SYMPTOMS
========

Your Windows NT Server-based computer may become unresponsive. The server may
recover on its own or you may have to restart it. The server's clients are
disconnected or stop responding (hang), and Event ID 2022 is logged in the
system event log.

CAUSE
=====

This behavior occurs because a request was made to grow a file and the disk is
fragmented or is nearly full. This causes the free space search to take an
extremely long time. This request holds system level locks that are needed for
other requests to complete. The Server service resource task is pended as well,
which causes Event ID 2022.

samen met technet Q148426

Error 3013, "The redirector has timed out to SERVERNAME" usually means that the
Server that you are attempting to connect to is:

- Either busy and cannot respond before the rdr timeout

- The network could be busy

- Bottleneck in the network

Verwijderd

Topicstarter
OK, dat ben ik met je eens. En het klopt wel...de NTFS schijven zijn behoorlijk gefragmenteerd. Ik was dan ook al bezig met het uitzoeken van de kosten voor DiskKeeper Pro.

Maarrrrr....als dit het probleem zou zijn, waarom loopt alles dan prima zolang ik lokaal op de server niet inlog??? Hij staat nu 3 dagen uitgelogd en alles werkt zonder problemen ! Dus mis ik dat verband een beetje....

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Al geprobeerd SP5 opnieuw te installeren?
Anders lokaal het profiel (admin?)eens weggooien?
Moet volgens mij geen problemen geven.

Verwijderd

Maarrrrr....als dit het probleem zou zijn, waarom loopt alles dan prima zolang ik lokaal op de server niet inlog??? Hij staat nu 3 dagen uitgelogd en alles werkt zonder problemen ! Dus mis ik dat verband een beetje....
een account die ook inlogt op ws heeft zeer waarschijnlijk een groot (roaming?) profile (in mb's)
en als je daarmee inlogt op een server kan dit erg veel resources innemen
vooral als je een multifunctionele server hebt voor het gehele bedrijf
daarnaast vraagt hij dus data op van hdd om de GUI(lees:profile)te laden
indien je schijven erg gefragt zijn is een extra thread die je server op drukke momenten om zeep helpt !!!!!!!!

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 11:10 schreef Frankdatank het volgende:

[..]
een account die ook inlogt op ws heeft zeer waarschijnlijk een groot (roaming?) profile (in mb's)
en als je daarmee inlogt op een server kan dit erg veel resources innemen
vooral als je een multifunctionele server hebt voor het gehele bedrijf
daarnaast vraagt hij dus data op van hdd om de GUI(lees:profile)te laden
indien je schijven erg gefragt zijn is een extra thread die je server op drukke momenten om zeep helpt !!!!!!!!

Suc6
Wij gebruiken op deze server geen roaming profiles. En natuurlijk halen zwaar gefragde schijven de performance naar beneden. Zoals ik al zei was ik daar ook al mee bezig. Ik kan alleen geen verband leggen tussen fragmentatie en het probleem wat optreed vanwege het feit dat dit kan ook het geval zou moeten zijn als de server uitgelogd staat.

Maar goed, ik zal komend weekend met de lite versie van Diskkeeper in ieder geval de schijven 's defragmenteren en nog wat testen met de profielen. Daarnaast heb ik al enkele wijzigen doorgevoerd in het register (network related) die echter pas na een reboot van kracht worden natuurlijk.

Verwijderd

OK , we wachten af

Anders hoor ik wel !

Nogmaals Suc6

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
Hebben er hier ook last van gehad, precies hetzelfde.
Ons probleem kwam voort uit een office-document die weggeschreven werd naar de server.
Dit heeft weer te maken met het oplock break request van de server.
Het probleem deed zich voor met de combinatie document en pc. Andere pc's of documenten hadden hier geen last van.

Wij hebben diverse register aanpassingen gedaan voor de lanmanserver.

Moet je maar zoeken op technet words:
server word oplock

succes

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Pagina: 1