Wanneer je een game laad worden er ook dingen vanaf je windows partitie geladen.
Heb zelf eerst ooit de overstap gemaakt van een 7200rpm naar 10000rpm voor Windows en dat was echt een verademing!
Met 36GB loop je met Windows (en programma's zoals Office & Photoshop) niet zo snel tegen de 36GB limiet aan. Zit nu zelf op 20GB nog vrij van de 36GB.
Daar zou ik niet nog mijn games naast willen hebben, die gaan al heel snel over die 20GB vrije ruimte heen.
Heb dus onlangs een 150GB raptor gekocht voor mijn games (al 55GB ingebruik) en dat merkte ik met FlightSim wel aardig goed. Andere games (DarkStar One, RTCW, Transport Tycoon) merk ik er niet heel veel mee. 't was ook meer voor FlightSim die aanschaf.
M'n data + media heb ik op een 80GB 7200rpm schijf staan.
In mijn ogen is een 10.000rpm enkel voor games zonde.
Koop dan bijv een 74GB versie en doe dan 2 partities (1 voor Windows, 1 voor de games die je het meeste speelt). Dan merk je veel meer van de performance winst dan wanneer je enkel een 10.000rpm voor je games koopt.
Data die je niet vaak gebruikt of snel geladen moet hebben (zoals foto's, muziek, films, word docs) kun je veel beter op een 7200rpm of 5400rpm zetten. Merk je toch niks van. 10.000 is daarvoor is echt zonde van je geld.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 01-10-2006 17:27
]