[XP] pc werkt niet meer met beeldscherm en muis/tobo

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Ik weet niet of dit het juiste subforum is voor mn probleem, ik hoop het wel.

Het probleem:

Als ik mijn computer start, dan zie ik dat de computer zelf gewoon op start, de dvd-speler en de dvd-brander laten hun gebruikelijke lampjes branden en t klinkt ook allemaal 'normaal'... maar... mijn scherm geeft geen beeld en muis en toetsenbord geven geen brandende lampjes, wat wel hoort.. Het lijkt er dus op dat mijn computer niet meer communiceert met mijn scherm en muis/tobo. Het vage is dat de ledjes van mijn webcam bij t opstarten in t donker wel gaan branden.

Wat ik inmiddels heb geprobeerd:
  • Muis en toetsenbord in andere usb-poorten
  • Ander beeldscherm
Maar het hielp niets. Na vele tientallen keren resetten start de computer soms wel normaal op en dan werkt alles maar na ongeveer 5 minuten in windows loopt de computer vast en doet ie het weer een hele tijd niet.. Inmiddels heb ik al 2 dagen lang niet in windows kunnen komen.

Dit alles is heel vervelend en ik snap ook niet hoe het in een keer kan komen. Norton Antivirus 2005, word dagelijks up-to-date gehouden en ook wordt dagelijks een full system scan gedaan. De afgelopen 2 weken heb ik ook geen nieuwe software en/of hardware geïnstalleerd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• rjongen
Na vele keren resetten, is hij zojuist weer opgestart. Bij het opstarten kwam ik meteen in de AwardBIOS Setup Utility.

Bij Main kan ik bij 'HALT ON' de volgende dingen instellen: 'All Errors', 'No Error', 'All but Keyboard', 'All but Disk' en 'All but disk/keyboard'. Wat houdt dit in, wat is het beste om in te stellen en zou het met het boot-probleem te maken kunnen hebben?

En wat zou ik nog meer kunnen/moeten veranderen in de AwardBIOS Setup Utility om het opstart probleem te verhelpen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Omdat je al geen beeld meer hebt bij de POST zelf is dit overduidelijk geen Windows gerelateerd probleem, ik vermoed dat het iets met je mainboard te maken heeft dus gaat je topic naar Processors, Mobo's & Geheugen :)

Windows Clients >> Processors, Mobo's & Geheugen

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-03 17:18
zou het op "no errors" houden kijken of hij dan wel doorstart.

maar klinkt idd wel of er hardware matig iets naar zijn grootjes is. videokaart, moederord, proc, geheugen etc. je hebt zeker geen hardware om te testen ? ;)

zit alles in je pc wel goed vast ? niet teveel stof word ie niet warm ?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

rjongen schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:44:
Na vele keren resetten, is hij zojuist weer opgestart. Bij het opstarten kwam ik meteen in de AwardBIOS Setup Utility.

Bij Main kan ik bij 'HALT ON' de volgende dingen instellen: 'All Errors', 'No Error', 'All but Keyboard', 'All but Disk' en 'All but disk/keyboard'. Wat houdt dit in, wat is het beste om in te stellen en zou het met het boot-probleem te maken kunnen hebben?

En wat zou ik nog meer kunnen/moeten veranderen in de AwardBIOS Setup Utility om het opstart probleem te verhelpen?
Eventjes vanuit het Engels in het Nederlands vertalen lijkt me geen probleem toch?

Zijn de batterijen niet leeg? Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd? Heb je dit toetsenbord op een andere PC geprobeerd?

Eerst dus alles uitsluiten. :)

ARME AOW’er

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:27
Vaak als je ze geen beeld hebt, kan het mobo de kast raken waardoor je geen beeld krijgt. Heb het probleem gehad. Haal alles er is uit en probeer het is gewoon op je buro.

• rjongen
TgR_KILLER schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:56:
zou het op "no errors" houden kijken of hij dan wel doorstart.

maar klinkt idd wel of er hardware matig iets naar zijn grootjes is. videokaart, moederord, proc, geheugen etc. je hebt zeker geen hardware om te testen ? ;)
Kan ik nu niet meer instellen, hij wil nu weer niet opstarten, ook niet AwardBIOS Setup Utility.
zit alles in je pc wel goed vast ? niet teveel stof word ie niet warm ?
Hij wordt niet te warm en ik heb zojuist al het stof weggehaald, helpt niet..
Guardian Angel schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 11:59:
[...]

Eventjes vanuit het Engels in het Nederlands vertalen lijkt me geen probleem toch?
dan snap ik t nog niet ;-)
Zijn de batterijen niet leeg? Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd? Heb je dit toetsenbord op een andere PC geprobeerd?
Toetsenbord heeft geen batterijen, en werkt wel op andere pc's. Andere toetsenborden werken ook niet op deze pc.
tiswat schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:40:
Vaak als je ze geen beeld hebt, kan het mobo de kast raken waardoor je geen beeld krijgt. Heb het probleem gehad. Haal alles er is uit en probeer het is gewoon op je buro.
Als dit niet nodig is doe ik dit liever niet, heb dit nog nooit gedaan en ben niet echt 'technisch' genoeg daarvoor, ik ben bang dat ik dan namelijk meer kapot maak dan me lief is :p

• rjongen
niemand?

• P-e-t-j-e
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-04 07:44

P-e-t-j-e

dapper oranje: wortheldje

Probeer eens een andere videokaart of ander geheugen. Is je pc-speaker goed aangesloten? Meestal als je geheugen of videokaart niet goed is krijg je door middel van piepjes een 'code' te horen waaraan je (gedeeltelijk) af kunt leiden wat het probleem is.

Anders denk ik dat het je cpu of moederbord is. Als je alles los trekt van je mainboard (behalve je ledjes/buttons/speaker en de stroom) en alleen je vgakabel aansluit zou je beeld moeten krijgen als je hem aansluit. Ik dacht ook aan te warme cpu omdat hij het soms wel even doet.

Gaat je cpu-cooler wel draaien als je hem aanzet en hoor je je HD 'ratelen' alsof hij wel door aan het starten is? Dan is het waarschijnlijk je videokaart....

Suc6!

[ Voor 12% gewijzigd door P-e-t-j-e op 03-10-2006 23:20 . Reden: Nog wat extra text ]

doe wat je niet laten kunt en laat wat je niet doen kunt

• rjongen
Ik heb de computer vandaag naar een computerwinkel gebracht.
Het blijkt een kapot moederbord te zijn :(

Voor 140 euro heb ik morgen een nieuw moederbord erin..

Ik neem aan dat ik dan windows opnieuw moet installeren? En alle programma's?! En ben ik al mijn documenten kwijt?

Verwijderd

Hoeft niet mits hetzelfde moederbord erin komt. Soms wil het ook nog wel een goed gaan als je dezelfde chipset gebruikt.
Pagina: 1