Hallo,
Ik ben bezig een pagina te maken waarin er meerdere lijnen getoond worden van eenzelfde soort gegevens. bijv: naam, telefoonnr, emailadres en deze komt 10 keer terug. Het is een lijst.
Het tonen van deze gegevens binnen het formulier is geen probleem; het wegschrijven nr de database (updaten) lukt me echter niet. Ik weet niet hoe ik de meerdere lijnen kan uitlezen na een post te doen.
Ik heb eens $_POST afgedrukt, en daar zit enkel het laatste record in (ipv 1 grote array met 10 records)
Het opvullen van de array doe ik zo:
Het posten gebeurt nr zichzelf: <form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Enig idee wat ik over het hoofd zie?
Thx
EDIT: oei, ik ben m'n prefix vergeten. Kan iemand dat aanpassen?
Ik ben bezig een pagina te maken waarin er meerdere lijnen getoond worden van eenzelfde soort gegevens. bijv: naam, telefoonnr, emailadres en deze komt 10 keer terug. Het is een lijst.
Het tonen van deze gegevens binnen het formulier is geen probleem; het wegschrijven nr de database (updaten) lukt me echter niet. Ik weet niet hoe ik de meerdere lijnen kan uitlezen na een post te doen.
Ik heb eens $_POST afgedrukt, en daar zit enkel het laatste record in (ipv 1 grote array met 10 records)
Het opvullen van de array doe ik zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $query = "SELECT nr, naam, ip_adres, macadres, mailadres, gsm, prive FROM <tabel> ORDER BY nr"; $result = mysql_query($query) or die( mysql_error() ); $number = mysql_num_rows ($result); while( $row = mysql_fetch_array( $result ) ){ echo $row["naam"]; ... } |
Het posten gebeurt nr zichzelf: <form method="post" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
Enig idee wat ik over het hoofd zie?

Thx
EDIT: oei, ik ben m'n prefix vergeten. Kan iemand dat aanpassen?
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 01-10-2006 14:59 ]