Toon posts:

[RAID] Beste (tijdelijke oplossing)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Door een tekort aan opslagruimte (80 GB Maxtor,je snapt het wel :)) ben ik nu genoodzaakt een nieuwe harde schijf erin te duwen. Dit is een 160 ding dat we nog hadden liggen (WD Caviar). Nu wil ik natuurlijk een zo snel mogelijk systeem en was dus aan het denken aan raid.
De eerste vraag dat in me op kwam is, is het uberhaupt mogelijk om die 160 GB één partitie even groot te maken als de andere 80 GB en zo een raid 0 te maken of is dit niet mogelijk?
Een andere vraag is dan weer dat ik absoluut geen zin heb in een hele nieuwe instalatie van windows, office (die weer moeilijk gaan doen over licenties, want ik heb het al eerder meegemaakt) en alle andere programma's. Er is namelijk geen enkele reden om er een schone windows op te zwieren, want alles werkt nog naar wens. Kan het dan (indien het eerste mogelijk is) om alle instalaties te behouden op één of andere manier.

Ik heb hier al even over gedacht en over opgezocht maar ik wil nog even wat raad van mensen die er ongetwijfeld meer van afweten dan ik (ieder zo z'n kennisgebied eh ;))
Er komt ooit nog wel een nieuwe windows, maar daarvoor wacht ik liever op een wat goedkopere prijs voor de Raptor's. Deze opstelling is dus maar als tijdelijk tussenoplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 14:46 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zoek maar eens op dynamic disks. Het is mogelijk, maar je zit wel vast aan software (windows) Raid. Als je RAID0 of RAID1 gaat draaien, is hier vrijwel geen performance verlies in vergeleken met een normale huis-tuin-en-keukenadapter die je vaak op elk moederbord terugvindt. Je kunt hier vrijwel alles mee wat je in je topicstart wil. Je WIndows installatie zal dan op een partieie van je 80GB blijven staan.

Wat betreft je Raptor plannen; goede plannen, je Windows op een snelle disk met een lage accesstime geeft een leuke performancewinst. :)