als het er bij staat ga daar dan maar vanuit
Qua bandbreedte lijkt mij dat wel in orde. Geloof dat de Areca PCI-e kaart (1110 oid) ook 4x is.
Roept gelijk de volgende vraag op, als er 2 PCIe x16 sloten inzitten, maar de GX2 is een dubbele kaart 'eet" dat dan waarschijnlijk ook meer bandbreedte weg ?
Kan er dus nog een x4 kaart naast ?
Dat is een hele goede vraag, één waarop ik zelf ook graag een antwoord had, omdat ik zelf de mogelijkheid heb tot die eerdere PCI-e kaart van Areca of zijn variant als PCI-X. Maar van dit mobo weet ik dat het OF 1x PCI-e 16x is, OF 2x PCI-e 8x. Dus als ik het goed heb, zal de grafische kaart nog maar 8x overhouden zodra er een andere kaart bij komt. En dat een PCI-e kaart dan maar 4x van de beschikbare 8x gebruikt is denk ik een logisch gevolg. 't Houdt niet in dat die resterende 4x dan weer terug komt bij de eerste PCI-e poort, zou je denken .................................. of wel ?!?!??
Zoals ik zei, goede vraag .. hoop dat iemand het antwoord weet.

Andere vraag aan Ing. Buttje is idd:
Ik wil een Core 2 Duo processor ervoor aanschaffen een E6700.
Moet ik dan die professional edition hebben die een paar tientjes meer kost , of een andere firmware voor het "standaard" WS bord ?
Ik had dit namelijk nog niet eerder gehoord, dus prima tip !
Daarom zei ik het ook
Ik zou eerst ook gaan voor de 'normale' WS, maar die ondersteunt geen Core2Duo, ook niet na een bios update (dat bedoelde je denkik). E.e.a. omdat de Core2Duo een andere voltage regelaar behoeft die het eerste bord niet heeft, maar de Professional editie wel.
De professional is een paar centen duurder en ondersteunt hem gegarandeerd. De verschillen? Eveneens 4x SATAII op de Intel Ich7 maar 'slechts' 3x SATAII op de Marvel. Daarentegen krijg je 1x SATAII op de achterkant als hotplug mogelijkheid voor een portable schijf. En verder heeft ie een heatpipe koeling over de Northbridge en de mosfet's bij de processor. Zie sig. voor pics
Het is een heel erg mooi bord en het gemis van die ene SATAII poort .. tsjah, jammer dan. Ik heb er 2x 160Gig op in RAID 1 voor mijn MP3 collectie
edit:
/me sneller typen leren moet 
mindcrash schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:57:
Als ik jou was zou ik echter
niet de P5WDG2-WS kopen, maar de P5W64 Pro. Dit Workstation bord heeft menig reviewer op de top review sites flink in beroering gebracht (zoek de reviews op Hexus en Hot Hardware maar eens op). Waarom zou je dit doen? i.p.v. 2x PCI, 2x PCI-X, 2x PCIEx x8 en
1x PCIEx x1 ...
.. die laatste heeft ie niet. De 2x PCI-e 8x kan dus ook als 1x PCI-e 16x worden ingezet. Maar inderdaad een tekortkoming waar andere borden inmiddels wel keurig 2x PCI-e 16x ondersteunen. Echter heeft 8x al een dusdanig grote bandbreedte dat voorlopig de huidige generaties grafische kaarten nog een hele tijd vooruit kunnen zonder dat dit een bottleneck vormen gaat.
.. krijg je 2x PCI, 3x PCIEx x8, 1x PCIEx x4
geen 16x ??
Sjah, tis in ieder geval erg mooi spul.
Ikzelf weet niet of ik ooit een Crossfire setup nemen zal, maar de mogelijkheid heb ik in ieder geval open gehouden. Als ik een losse RAID controller kopen ga, koop ik een PCI-X kaart. Van de PCI-X heb ik NU al voordeel vanwege de Promise Fasttrak TX2000 RAID controller die ik er al in heb hangen @ 66Mhz.
[
Voor 20% gewijzigd door
Alfa Novanta op 01-10-2006 21:24
]