Toon posts:

Meteen artifacts bij 6800ultra?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een Gainward 6800 ultra, maar als ik hem ook maar 10 mhz overklok, krijg ik al artifacts en blijft het spel soms hangen na een tijdje of meteen int begin, anders krijg ik artifacts. Zonder overklok niet.

ASUS p5nd2-sli
Intel p4 640
gainward 6800 ultra
coolermaster extremepower 430WATT

Waar kan dit aan liggen? Want na 10mhz overklok al artifacts.. Dat kan natuurlijk niet zomaar :)

Verwijderd

slecht kaartje?

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Misschien handig om ook je temperaturen te vermelden, heb je de extra molex direct op je videokaart aangelosten, welke instellingen gebruik je; fast writes etc. welke drivers.
Heb je deze kaart pas gekocht of al langer gebruikt en nu proberen te overklokken ?
Goede airflow is belangrijk met een kaart als deze.

[ Voor 28% gewijzigd door RoadKill21 op 01-10-2006 14:21 ]

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:04

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:14:
Waar kan dit aan liggen? Want na 10mhz overklok al artifacts.. Dat kan natuurlijk niet zomaar :)
Kennelijk wel. Bedenk je dat de Ultra het topmodel uit die serie is, er zijn op basis van die core geen snellere kaarten geproduceerd. Het is dus logisch om aan te nemen dat die op zn max zit. Stel je een 50 MHz lager geklokte zelfde core voor, dan krijg je artifacts na 60MHz en nog niet na 50. Dan ga je hier ook niet lopen klagen, want dan kan het opeens wel 8)7
Je hebt gewoon de pech dat je een core hebt die iets minder goed is qua overklokken, maar nog wel gewoon ultra-speeds haalt. Of je koeling is niet genoeg natuurlijk.

Trouwens, als die 10MHz er zomaar bij kon had de fabrikant dat heus wel gedaan (nVidia dus), kennelijk ging dat niet (altijd even goed) en is besloten de core op x MHz te verkopen. Alles wat je daarboven haalt is winst, maar niet gegarandeerd. Pas als je artifacts krijgt op standaardsnelheden is er iets mis.

[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 01-10-2006 14:22 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:14:
Wat overklok je dan precies? Je core of je mem? En hoe warm wordt je core dan?

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Ik overklok men core dan, en memory kan ook niet ver worden geoverklokt. Ik heb allebei de voedingaansluitingen gebruikt. En 2x 8cm fans intake en 1 uittake, en de ultrakoeler zit er nog op, die superdikke:p

45 graden idle, stressed 60 ofzo :)

En als ik maar 5mhz veilig kan overklokken neem ik het garantierisico niet, dan laat ik hem op stock staan. Want de winst is minimaal. :*) :*)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 14:37 ]

Pagina: 1