Toon posts:

[ASUS P4PE + RADEON 9550] geen RGB, alleen RB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
Het gaat om het volgende probleem, mijn monitor geeft geen groen weer. (IIyama Vision Master 1451) Het ligt niet aan de monitor, werkt goed op oa een laptop.
Het probleem ligt m.i. aan het AGP slot op mijn ASUS mobo.
Heb geprobeerd een andere videokaart te gebruiken (ASUS v9180) maar deze geeft in totaal geen beeld.
Trouwens, mijn monitor krijgt bas (blauw/rood) beeld als windows gereed is. Ik kan dus onmogelijk in de bios, en ik zie het DOS-scherm (of hoe het ook genoemd word) ook niet.
Zijn er misschien oplossingen voor, of zal het inderdaad aan het AGP slot liggen en zal ik dus mijn mobo moeten vervangen? (games en videos draaien goed, zonder groen).
Ik zal natuurlijk ook kunnen proberen de videokaart in een andere pc kunnen stoppen om te zien of het hieraan ligt, maar zoals ik al zei doet mijn reserve videokaart het ook niet.
Met vriendelijke groet, en bij voorbaat dank,
Bart

edit: Na wat wiebelen doet ie het weer naar behoren, maar toch ben ik niet tevreden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 15:20 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gebruik wat contactspray in je AGP slot, op je VGA kaart en evt. op je D-SUB kabel/poort. Het zal heus niet kapot zijn, te meer omdat je in games goed beeld hebt, en als je wiebelt het wel weer werken. Duidt mijns inziens op slecht contact.

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Exorcist schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:31:
Gebruik wat contactspray in je AGP slot, op je VGA kaart en evt. op je D-SUB kabel/poort. Het zal heus niet kapot zijn, te meer omdat je in games goed beeld hebt, en als je wiebelt het wel weer werken. Duidt mijns inziens op slecht contact.
Ik weet het niet hoor maar contactspray lijkt mij niet helemaal fris op je moederbord. Ik zou dit pas gebruiken als niets anders lukt. Trek liever de kaart een paar keer uit het slot en plaats hem weer terug. Hierdoor heb je redelijk grote kans dat eventueel gecorrodeerde contactpuntjes een beetje afslijten en daardoor beter contact maken.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Contactspray doet echt geen kwaad in je AGP slot of op de connectoren van je kaart :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Exorcist schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:49:
Contactspray doet echt geen kwaad in je AGP slot of op de connectoren van je kaart :)
Eens. Uiteraard wel stroom er af.
Je zou met de contactspray in het slot de kaart in kunnen steken om de contacten even te wiebelen zoals fabrikanten van contactsprays aanraden.
Vervolgens weer er uit halen en droogmaken of een tijd goed laten drogen.

Maar ik zou ook eerst even gewoon de kaart een aantal keer insteken en er weer uit halen, zoals Merijn70 zegt. Als dat al gewoon werkt kun je later altijd nog contactspray toepassen.

[ Voor 70% gewijzigd door Ultraman op 01-10-2006 17:27 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Dat in en uitsteken heb ik geprobeerd, maar aan contactspray heb ik niet durven denken. Bedankt!
Pagina: 1