Beeld gaat flippen

Pagina: 1
Acties:

• Robbertz236
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-02-2021
Beste Tweakertjes,

Gister probeer ik even Battlefield te gaan spelen, maar toen ik in een server kwam zag het beeld er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/227/beeldschermfliptsu7.jpg

Wat is het probleem? Iemand die het weet? Moet ik misschien de koelpasta weer eens vervangen, wordt de kaart gewoon duidelijk te warm?
Ik heb nu zelfs al mn videokaart undergeclockt, omdat ik dacht dat dat misschien zou schelen in warmte, maar het probleem blijft zich voordoen!

Alvast bedankt voor alle hulp :'(

Intel P4 2.8 @ 3.1
Asus P4P800 Deluxe
2 x 512 MB Corsair
Maxtor 120 GB S-ATA
Ati 9600 256MB

Verwijderd

Videokaart heeft zijn beste tijd gehad?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit zijn gewoon zware artifacts, je zou wel ff de kaart kunnen controleren of de fan er nog goed op zit. Het lijkt er alleen op dat je de kaart wel kan weg gooien.

• Robbertz236
Maar het is zo raar dat in windows alles er prima uit ziet, ook films enz. Alleen wanneer ik battlefield opstart dan begint METEEN het beeld te flippen. Niet dat hij na een tijdje te warm wordt, maar meteen!

Beetje raar :/

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer dan ff een ander spel om te kijken of je het daar ook hebt. Dat je er in windows geen last van hebt kan wel kloppen want de kaart is dan bijna niets aan het doen, zodra je BF2 gaat spelen wordt de kaart volledig gebruikt en dan krijg je de problemen.

Als je het in andere spellen ook hebt (wat ik wel denk) dan is je kaart gewoon echt kapot.

Artifacts komen bijna altijd door kapot videogeheugen. In windows is er bijna geen geheugen nodig, maar zodra BF2 gaat draaien wordt alles of bijna alles gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 01-10-2006 14:30 ]

• BHQ
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Als je het ook in games hebt lijkt me het vrij duidelijk, Rotte videokaart. en 'weer' koelpasta vervangen? Stock is de koeler genoeg voor de videokaart lijkt me, daar verander je niets aan tenzij je stil wil gaan..

• Robbertz236
Yapser schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 16:27:
Als je het ook in games hebt lijkt me het vrij duidelijk, Rotte videokaart. en 'weer' koelpasta vervangen? Stock is de koeler genoeg voor de videokaart lijkt me, daar verander je niets aan tenzij je stil wil gaan..
Dus het is nog te verhelpen door nieuwe koelpasta en andere koeler? Of is deze kaart helemaal verloren :|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Robbertz schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:30:
[...]

Dus het is nog te verhelpen door nieuwe koelpasta en andere koeler? Of is deze kaart helemaal verloren :|
Dat ligt er aan in hoeverre de kaart beschadigt is. Het kan goed zijn dat hij alleen wat te warm wordt, dan is het simpelweg beter koelen. Maar als het ding zelf echt beschadigt is, dan kun je het ding idd weggooien.

• Robbertz236
Terw_Dan schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:23:
[...]

Dat ligt er aan in hoeverre de kaart beschadigt is. Het kan goed zijn dat hij alleen wat te warm wordt, dan is het simpelweg beter koelen. Maar als het ding zelf echt beschadigt is, dan kun je het ding idd weggooien.
Dus het beste wat ik nu kan doen is een koeler voor mn videokaart kopen en dan gaan kijken of hij nog werkt?

PS: Iemand die nog een goed(koop) koelertje weet voor op een Ati 9600?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:17

Theo

moederbord

Wat voor voeding heb je in je systeem zitten?? het kan zijn dat je voeding niet voldoende prik kan leveren als je videokaart op 3d modus gaat in games en veel stroom gaat verbruiken. En games vragen veel stroom omdat alles dan vol belast wordt. Je zou eventueel kunnen kijken of je nog steeds rare strepen krijgt als je de overklok op je cpu weghaalt. je systeem kan door je overklok net teveel stroom vragen waardoor je die strepen krijgt.

En wat heb je met de pc gedaan vlak voordat je de eerste keer strepen kreeg op je scherm?? Iets overgeklokt? HD bijgeplaatst?

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1