Toon posts:

[iMac] fan blaast volle toeren

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet net me 1 week oude iMac Core 2 Duo 20 inch imac aan en de fan oid maakt belachelijk veel toeren. Een stofzuiger is er niets bij :(Aan de achterkant van de iMac blaast hij flink wat (koele) lucht uit... Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen en vooral hoe ik het op kan lossen? Zo valt niet te werken.... Alvast bedankt _/-\o_

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Heb je de temperatuur gecontroleerd? Is het alleen blazen of ook veel geluid? In het laatste geval: Apple bellen!

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt belachelijk veel geluid ja. Ik ben een beetje nieuw in osx; zit er een temperatuur monitor utility in? Ik baal wel als een stekker, ik heb de machine echt dagelijks nodig voor me werk en kan het me niet veroorloven om hem een paar weken oid kwijt te zijn :'(

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Geeft je activity monitor aan dat er een proces belachelijk veel van je CPU vraagt?

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gechekt, de cpu is voor 96% idle dus dat kan het niet zijn. De temperatuur in me kamer is ook niet echt hoog. Er is vanacht een bliksem inslag geweest in de buurt hoorde ik net. Kan dit er misschien iets mee te maken hebben? Ik heb er een APC spannings beveiliger tussenzitten.

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Reset je smc eens, zie hier

Verwijderd

Kijk ook eens als je Windows Deling aanstaan hebt, deze kan ook wat problemen opleveren. Zie mijn post-history voor een topic waar ik ook last van een continu blazende fan had (wel op een MacBook).

Verwijderd

Topicstarter
Dit was de gouden tip, hulde _/-\o_ Hij heeft zijn normale geluid, lees zowat muisstil. Maar hoe kan dit fout gegaan zijn? En is het handig om nog even Apple te contacteren of is het gewoon goed zo?

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:17:
[...]

Dit was de gouden tip, hulde _/-\o_ Hij heeft zijn normale geluid, lees zowat muisstil. Maar hoe kan dit fout gegaan zijn? En is het handig om nog even Apple te contacteren of is het gewoon goed zo?
Mooi zo :)
Het kan weleens voorkomen bij bepaalde systeem-updates of bij een crashje, dat je smc een resetje nodig heeft.
Als je constant (lees bij elke startup/reboot) je smc moet resetten zou ik contact opnemen met Apple, nu hoef je je geen zorgen te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, helemaal top. Iig iedereen bedankt voor het meedenken d:)b
Pagina: 1