Toon posts:

Nieuwe videokaart AGP of PCI-e ?? of totale upgrade ?

Pagina: 1
Acties:
  • 754 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige specs:

Asus MOBO A7N8X 2.0
Processor Athlon AMD 2800
Geheugen 2x Corsair 512 2700
Video Asus V 9570 TD
19" TFT 8ms

2x WD SATA 160 Gb
1x USB 320 Gb Toshiba

Wie heeft er een goed idee voor een upgrade ?

Ik twijfel aan het kopen van een Nvidia kaart 7600 GS AGP ....................................
of over stappen op een nieuw moederbord / processor / PCI-e kaart.

Dan nu de vraag met Vista aankomend: Athlon 64 / 64 FX / Intel Core 2 DUO ??

Mijn budget = ongeveer 500 euro

Dank

:?

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk niet dat het hier thuis hoort, maar misschien mobo + geheugen + de goedkoopste core duo voor 400 euro? En dan nog 100 euro voor een pci-e kaart?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
Belangrijkste vraag: waarom wil je upgraden? Wat vind je nu traag aan je systeem? Wat doe je met je systeem? Wat heb je zelf al gezocht/gevonden en wat zijn je voors en tegens bij wat je gevonden hebt?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:44

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:55
Als je een nieuw mobo wilt, zul je je geheugen ook moeten opgraden, aangezien socket AM2 en 775 met een conroe chipset alleen DDR2 ondersteunen en jij hebt DDR. En geheugen is op dit moment erg duur...

Edit: Als je een nieuwe videokaart koopt, zal je processor de boel niet kunnen bijbenen vrees ik. Dus dat wordt een nieuwe processor, mobo, videokaart en geheugen...

[ Voor 29% gewijzigd door Joep op 01-10-2006 12:48 ]

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 17:21
Je geeft zelf aan dat je een AMD 2800+ hebt...

Als ik je systeem verder bekijk: 1 gb geheugen erin, genoeg harddiskruimte...

Dan lijkt mij de enige reden voor een update dat je spelletjes langzaam gaan vanwege je oude videokaart. Om je pc dus up te graden, zou ik als ik jou was gewoon die 7600 GS AGP kaart gaan...Dan lopen de spelletjes gewoon soepel en dan kan je voorlopig je 400 euro in je zak houden om te sparen voor een vista pc...

Dat je processor je videokaart niet zal bij kunnen benen is niet geheel waar...De grootste bottleneck in je huidige systeem is je videokaart...en je pc zal dus heel wat soepeler games kunnen afspelen als deze geupgrade wordt....Daarna zal inderdaad je Processor de bottlenek zijn, maar dan kan je altijd nog kijken of je de snelheid acceptabel vindt...Als je dan nog niet tevreden ben over de snelheid, dan kan je altijd nog de processor met geheugen en moederboard vervangen...want er bestaan ook moederboarden met een AGP en PCI-express slot...

[ Voor 40% gewijzigd door DeArmeStudent op 01-10-2006 12:59 ]

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-07 09:20

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Een reepje extra geheugen zou ook niet misselijk zijn hoor ;)
Maar iid een nieuwe videokaart met extra geheugen en je gaat in games een behoorlijke verbetering tegemoed. Ik had zelf twee pc`s geleden een pentium 4 3GHz vaar ik van 0,75GB naar 1,75GB ging en in HL2 scheelde me dat 20 fps! plus een behoorlijke verbetering in detaille.

Kies je ervoor deze upgrade te doen dan zou ik vervolgens doorsparen om over 1,5 à 2 jaar oid een nieuwe pc te kopen met PCI-e en een dan duallcore of misschien wel quadcore waardoor je helemaal voorbereid bent op de toekomst. Met een budget van 500,-koop je toch een soortgelijk systeem wat je hebt en dat is zonde.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Deze vraag hoort hier niet. Misschien kun je het beste langsgaan in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13 :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.