simpele game maken. Ideeën?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.477 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 17:39
Hey.

Ik zit in havo 4 voor de 2e keer, (blijven zitten :( ). Nu heb ik dus weer voor de tweede keer ICT omdat de leraar het nogal onzin vind om de zittenblijvers dezelfde opdrachten nog een keer te laten maken, heeft hij als opdracht dat we dit jaar een simpel computer spelletje moeten maken, het lijkt mij erg leuk om een keer te doen. We moeten het maken met Game-Maker. Het is dus een erg simpel spelletje in 2d.
Nu vroeg ik me af of iemand een leuk idee heeft voor een simpel spelletje? Ik ben niet echt creatief dus ik dacht laat ik eens vrage of iemand hier een leuk idee heeft?

Het genre maakt niet zo heel veel uit, ik ben zelf wel niet zo'n fan een rpg zeker niet in 2d.

[ Voor 7% gewijzigd door dewil1990 op 01-10-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een simpel (2d) platform game zoals Mario. Kun je in principe zo simpel maken als je wilt en je kunt er genoeg kanten mee op kwa thema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een kennisquiz met daarnaast de afbeelding van een leuke vrouw. Hoe meer vragen je goed hebt, hoe meer kledingstukjes verdwijnen. Succes :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
mm ja ik dacht zelf ook wel een beetje aan een platform game. Maar als je net zoiets al mario doet is het zo gejat ik hoopte dat iemand iets leuks origineels kon bedenken ;) aangezien ik zelf niet zo creatief ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Als je een erg simpel spelletje moet maken zou ik gewoon een Pong-kloon maken als ik jou was. Space Invaders moet ook niet te moeilijk zijn :)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:54
De vraag is hoeveel werk je erin wilt steken. Kijk, lever je een simpel pong-spel, dan heb je ook een voldoende hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Ik heb er een heel schooljaar de tijd voor, dus redelijk wat tijd. En aangezien ik toch altijd wat hobbie achter de pc zal ik er wel wat tijd insteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
hoe wil je het spelletje gaan maken(java,c++,visual bacic)? en hoeveel ervaring heb je al en waarvoor word hij geschreven(pc,gameboy,xbox,....)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

of een kleine rpg met 4 poppetjes ofzo en 4 soorten tegenstanders...

Ik 'speel' nu momenteel een LOTR-rpg'tje op m'n mobiel (java-game) wat werkelijk top is!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26945

Wat altijd leuk is is een bordspel namaken, sommige spellen leveren zich hiervoor heel goed, zeker op het moment dat je een multiplayer mogelijkheid in gaat bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 10:11
Arkanoid in een nieuw jasje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 21:33
Huiswerkvragen is GoT niet voor bedoelt ;) Kijk eens rond naar wat je zelf leuk vind / lijkt of vraag je leraar om een idee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.