Probleem met Olympus E330, hulp gevraagd.

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-11 14:30
Mijn pa heeft sinds juli een Olympus E330. Nu wilde ik er laatst van een bloemetje een macrofoto mee maken maar na afdrukken bleek ineens dat de foto helemaal overlegd was met een gele kleur. De 2e foto was ook gelig met ineens een markeerstiftlichtblauwe dikke streep er horizontaal doorheen. De derde foto was ook weer geel van kleur. Wat is hier mis? Het toestel maakt nu alle fotos geel en soms zie je op een foto ook fel gekleurde strepen er horizontaal doorheen. Allerlei instellingen geprobeerd, verschillende scene modussen, resetten van de instellingen, niks helpt. :'(

Mij lijkt het dat er iets ernstig mis is met de camera. Weet iemand wat er mis is en hoe het op te lossen valt?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12 22:06
Je concludeert zelf dat er serieus iets mis is. Waarom is de meest logische actie niet om naar de leverancier terug te gaan?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

andere CF kaart proberen?
CF kaart een keer goed formatteren

of de search gebruiken voor 1001 soortgelijke gevallen

• Volumius
Ik ga er ook wel mee terug maar wil eerst kijken of ik het probleem zelf op kan lossen eventueel mbv tips van jullie.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Volumius schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:32:
Mij lijkt het dat er iets ernstig mis is met de camera. Weet iemand wat er mis is en hoe het op te lossen valt?
niks zelf op willen lossen. gewoon mee naar de leverancier/olympus nederland gaan. olypmus heeft echt een topservice!

• Volumius
Heb het onderzocht, het blauwe gedeelte licht eruit, als ik raw schiet valt dat in de histogram te zien. Ik ga ermee terug maar dit is al de 2e olympus dslr die het begeeft (E300 was toen ook al niet goed, focusprobleem).

Welk merk camera staat een beetje meer garant voor betrouwbaarheid en degelijkheid?

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Moet je ook maar gewoon Nikon kopen hè >:)

Nee, zonder gekheid, ik denk dat het eerder toeval is dan dat het aan Olympus ligt. Mocht je toch willen/kunnen switchen, kun je die nieuwe Panasonic overwegen, daar passen dezelfde lenzen op als op de E-330

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-12 07:45
Niet toevallig picture mode op sepia staan?
Verder zou ik even proberen te schieten met een ander CF kaart.

Post eens een pic.

[ Voor 9% gewijzigd door Excibular op 02-10-2006 20:26 ]

Verwijderd

idd, ik had laatst ook zoiets, een soort blauwzeem. Bleek het gewoon de verkeerd ingestelde witbalans te zijn :+
Pagina: 1