Een bedrijf wil mijn domein kopen, wat is een redelijke prij

Pagina: 1
Acties:
  • 1.499 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mvzut
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-01-2025
Dit soort discussies hebben op dit forum al vaker plaatsgevonden, maar in dit soort zaken is elke situatie uniek, en ik zou dus graag jullie mening over het volgende hebben:

Ik bezit het domein www.ziezo.info, dat ik ca. twee jaar geleden geregistreerd heb (niet allemaal gaan kijken, het is een "hobby-site" die niks voorstelt en vrijwel nooit wordt bijgewerkt). Nu vond ik gisteren een berichtje op mijn voicemail van iemand van het bedrijf dat achter de website www.ziezo.biz zit. Dit is het bedrijf Agroportal, www.agroportal.nl, een onderneming waarin onder andere o.a. Dumeco, LTO Nederland en de Rabobank zitten. Op het berichtje werd me medegedeeld dat ze hun activiteiten willen uitbreiden, en dat ze geinteresseerd zijn in overname van mijn domeinnaam.

Nu wil ik in principe best van deze domeinnaam af, ik heb er nooit veel mee gedaan en heb ook geen speciale band met de naam (geen eigen bedrijf ofzo). Maar ik wil er natuurlijk wel een passende vergoeding voor ontvangen. Daarom zou ik graag wat meer achtergrondinfo willen verzamelen voor dat ik de betreffende persoon terugbel. Wat zou nu een redelijke prijs zijn voor dit domein? Het is natuurlijk sowieso een mooie, korte naam, maar nu er ook een (groot) bedrijf in geinteresseerd is lijkt mij de waarde zeker een paar duizend euro.

Wat is julllie mening? Hoe kan ik het beste handelen?

Martijn

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Gewoon laten bieden.

Dan zeggen dat je het in overweging neem,tijdje wachten.
Bellen ze vanzelf terug of je er al over heb nagedacht.
Dan zeggen dat het nog in behandeling is bij je boekhouder,,en dat die het wel beetje laag bod vindt.

Zo moet je het ongeveer spelen lijkt me.

edit: hier zit echt wel geld in. Zeker niet zeggen dat je er graag van af wil enzo

[ Voor 13% gewijzigd door Whiskey103 op 01-10-2006 11:30 ]

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:53
Sowieso hun eerst een bod laten doen, voor dat je zelf een voorstel gaat doen. Je zegt nu dat je er een paar duizend euro voor verwacht, maar wie weet is het voor hun wel veel meer waard.

Als je je hun bod niet hoog genoeg vind kun je altijd zeggen dat je het er niet akkoord mee bent, maar als jij een te laag bedrag vraagt (terwijl hun veel meer kunnen betalen) is dat natuurlijk zonde.

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
Pas op wat je doet vraag een redelijke prijs en ga niet super hoog zitten dan zal hun intresse weg zijn als je pech heb , of ze stappen naar de rechter dit is ook nog een mogenlijkheid en aangezien je site nooit bijgewerkt word en je geen bedrijf heb die zo heet kan je dat makkelijk verliezen ,
dus mijn advies vraag een redelijke prijs ..

Verwijderd

Voor zo'n groot bedrijf lijkt het mij redelijk als je vraagprijs rond de 10k+ zit.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:13

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

rjn27 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:53:
Pas op wat je doet vraag een redelijke prijs en ga niet super hoog zitten dan zal hun intresse weg zijn als je pech heb , of ze stappen naar de rechter dit is ook nog een mogenlijkheid en aangezien je site nooit bijgewerkt word en je geen bedrijf heb die zo heet kan je dat makkelijk verliezen ,
dus mijn advies vraag een redelijke prijs ..
:? Wat heeft het te maken of je een bedrijf bent of niet? En op grond waarvan zouden ze naar een rechter willen stappen? Merkenrecht? Lijkt me sterk dat hij met een privésite ergens inbreuk op maakt :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:40

Nik

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:56:
Voor zo'n groot bedrijf lijkt het mij redelijk als je vraagprijs rond de 10k+ zit.
Ik denk toch dat je moet rekenen op 500 euro... Ze zijn niet gek daar, en zien heus wel dat het een hobby site is, en niks van bijzonders. Heb je echter een goedlopende site, veel bezoekers, een vaste "klantenkring" dan ligt de situatie al heel anders.

Verwijderd

Paar honderd Euro max. Ze zijn daar inderdaad niet gek, denk niet dat je opeens rijk bent nu :z

• gorgi_19

gorgi_19

proller schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:02:
[...]

Ik denk toch dat je moet rekenen op 500 euro... Ze zijn niet gek daar, en zien heus wel dat het een hobby site is, en niks van bijzonders. Heb je echter een goedlopende site, veel bezoekers, een vaste "klantenkring" dan ligt de situatie al heel anders.
Mja.. Je kan idd kijken naar een commerciele prijs. Stel ze bieden een bedrag, laat zeggen: 1000 Euro. En jij gaat er niet mee akkoord en vraagt een commerciele prijs, stel 5000 euro. Ze vinden dat te hoog en besluiten er van af te zien. Zal jij dan wakker liggen dat je die 1000 Euro niet hebt gepakt? Oftewel: je moet kiezen tussen een commerciele prijs en de prijs die je zelf ook acceptabel vindt :)
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:07:
Paar honderd Euro max. Ze zijn daar inderdaad niet gek, denk niet dat je opeens rijk bent nu :z
Je hoeft niet te verkopen :) Als hun een waarde aan het domein geven van 10.000 Euro, zullen ze niet gaan redeneren: "Aan die persoon willen we max. 500 Euro uitgeven" :)
Daarentegen: proberen vanuit het andere bedrijf kan altijd :)

[ Voor 21% gewijzigd door gorgi_19 op 01-10-2006 12:10 ]

• mvzut
Ik denk zelf toch dat er wel meer dan een paar honderd euro in zit. Zou het zin hebben om een tussenpersoon in te schakelen? Er zijn bedrijven op internet te vinden die als een soort "domein-makelaar" optreden. Als zij er meer uithalen dan ik zelf ooit zou kunnen is die 10% courtage ofzo die ze vragen misschien wel snel terugverdiend... Zijn hier ervaringen mee?

Als er inderdaad een laag bod komt ben ik overigens niet bang om hier gewoon niet op in te gaan: als het stukloopt is het jammer maar geen onoverkomelijke ramp. Ik hoef het domein echt niet per se kwijt.

Martijn

[ Voor 3% gewijzigd door mvzut op 01-10-2006 12:53 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:55
ik zou ze eerst eens gewoon een bod laten doen dan kun je nog altijd verder kijken ofniet soms?

Verwijderd

Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand van dat bedrijf vrolijk meeleest ;)

• mvzut
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:09:
Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand van dat bedrijf vrolijk meeleest ;)
Ik verwacht het niet, maar zelfs als het wel zo is: ik heb heus geen geheimen voor ze. Ik wil ze geen poot uitdraaien ofzo, maar er gelden nu eenmaal marktprijzen voor dit soort zaken, en die wil ik er gewoon voor vragen. Ik ben geen idealist die zegt: "Als jullie er meer mee doen dan ik mag je het gewoon hebben hoor". We leven nu eenmaal in markteconomie, en dat zouden dit soort bedrijven als geen ander moeten weten.

Martijn

• gorgi_19

gorgi_19

mvzut schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:14:
[...]

Ik verwacht het niet, maar zelfs als het wel zo is: ik heb heus geen geheimen voor ze. Ik wil ze geen poot uitdraaien ofzo, maar er gelden nu eenmaal marktprijzen voor dit soort zaken, en die wil ik er gewoon voor vragen. Ik ben geen idealist die zegt: "Als jullie er meer mee doen dan ik mag je het gewoon hebben hoor". We leven nu eenmaal in markteconomie, en dat zouden dit soort bedrijven als geen ander moeten weten.

Martijn
Hou er wel rekening mee dat een marktprijs voor een domein, zeker in dit geval, hetzelfde is als de waardebepaling voor een bedrijf: "Het is wat de gek er voor geeft". Een marktprijs bepalen is moeilijk; iets wat jij reeel vindt hoeft het bedrijf niet acceptabel te vinden en omgekeerd :)

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
mvzut schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:14:
[...]

Martijn
Ruilen voor aandelen 8)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 17:03
het hangt er puur vanaf wat hun met die site van plan zijn. Of jij er nu een hobby site op hebt draaien of niet doet niets af aan de waarde laat ze zelf maar met een bod komen en ga onderhandelen

• mvzut
Wat opgesnorde gegevens over ziezo.biz:

- grootste internetportal voor de agrarische sector
- > 100.000 unieke bezoekers per maand
- > 100.000 logins per week
- ontsluit ca. 100 andere eigen, veel gebruikte sites
- o.a. ook een digitale veemarkt, in februari officieel geopend door minister Veerman
- de site (die overigens vol staat met banners = inkomsten) is ontwikkeld door een extern communicatiebureau (Borren) samen met een aantal (technische) partners
- er zitten, zoals ik al eerder schreef, grote namen als de Rabobank en LTO Nederland achter ziezo.biz

Kortom, een solide onderneming waar zo te beoordelen wel wat geld in omgaat. Als ze deze succesvolle activteiten graag (ook) onder de noemer ziezo.info willen gaan aanbieden, zal daar heus wel een realistisch budget voor zijn.

Ik wacht het wel af, eerst hen maar eens een eerste bod laten doen.

Verwijderd

500 euro? Zijn jullie gek geworden ofzo? Als ze hem willen hebben gaat mvzut gewoon minstens 10k vangen, niks 500 euro >:)
Het zijn nogal grote bedrijven die erachter zitten, die maken samen miljarden winst.

• Firex
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Als hun gaan bieden en ze bieden bijv. 1k dan zal ik als ik jou was nog ff nee zeggen. W8 tot ze boven de 5k bieden. Denk je dat dit echt niet gaan lukken dan zal je maar oke moeten zeggen bij dat bedrag. Maar ik denk dat je er zekker wel meer als 5k voor kan vangen 8) . En meestal beginnen hun met het laagste aannemelijke bod en zitten ze meestal ver onder het maximum wat ze in totaal willen uitgeven ;) .

• mvzut
Het ligt er inderdaad aan wat ze ermee gaan doen. Op www.ziezo.nl staat bijvoorbeeld wat reclame (o.a. van de Rabobank) en een vermelding "U bent waarschijnlijk op zoek naar www.ziezo.biz". Ik denk dat ze dit domein ook ooit eens hebben overgenomen, via Google vind ik nl. nog een kledingwinkel in Veldhoven met als email-adres info@ziezo.nl (die kan ik eigenlijk wel eens bellen). Misschien dat ze op mijn domein (in eerste instantie) ook alleen een doorverwijzing gaan plaatsen. Maar dat maakt het domein toch niet minder waard? Het is voor hen van belang dat zoveel mogelijk mensen hun site weten te vinden, dat levert geld op, en een verwijzing op www.ziezo.info zal daar zeker aan bijdragen.

Ik zal voor de geinteresseerden nog wel laten weten hoe het afloopt. In ieder geval alvast bedankt voor de tips!

Update
Via webarchieven zie ik dat de overname van www.ziezo.nl waarschijnlijk medio 2002 heeft plaatsgevonden, in het archief staat nl. nog een versie van de site met de vermelding van het nieuwe webadres van kledingzaak Ziezo. Dat ze zelfs een ondernemer met een duidelijk belang bij het domein zover hebben gekregen het eigendomsrecht te verkopen geeft aan dat het ze er waarschijnlijk wel wat geld voor over hebben. Al stond hij, mede door dit belang en door het feit dat het om een .nl i.p.v. een .info domein ging, natuurlijk wel sterker dan ik nu. Zoals gezegd zal ik ze eens bellen.

[ Voor 27% gewijzigd door mvzut op 01-10-2006 21:06 ]

Verwijderd

Berichtje op je voicemail?
Hoe komen ze dan aan je nummer. :S

• mvzut
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:57:
Berichtje op je voicemail?
Hoe komen ze dan aan je nummer. :S
Heb ik volgens mij opgegeven bij het registreren (was dacht ik verplicht). Dit soort gegevens zijn vrij opvraagbaar, websites moeten nl. "traceerbaar" zijn.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Ben toch wel benieuwd wat je eruit krijgt :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

TommyGun schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:28:
Ben toch wel benieuwd wat je eruit krijgt :)
Ik ook :Y

Maar ik gok dat 10k wel aardig hoog gegrepen is :)

Verwijderd

Collega heeft ooit 1000 euro gekregen voor adje.nl van de vondst. Ik denk dat je in NL niet aan veel gekkere prijzen dan dat moet denken.

--edit-- laat het ons wel weten hoeveel je uiteindelijk krijgt hehe :) Is natuurlijk altijd interessant.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 10:39 ]

Verwijderd

10k is idd wel erg hoog

Denk dat je een paar 100 euro der wel uitkrijg ma veel meer zal het wel niet zijn (bij een groot bedrijf die er veel belang bij heeft miss wat meer), maar aangezien deze domein nu een hobbysite is zullen ze er wss in 1e instantie ook niet erg veel voor gaan geven

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Website Worth

Misschien heb je daar wat aan? :?

[ Voor 64% gewijzigd door CH4OS op 02-10-2006 11:19 ]

• mvzut
Niet echt, hier wordt de waarde van een site bepaald aan de hand van het aantal "backlinks", ofwel hoe vaak er naar je site verwezen wordt. Bij mij is dat natuurlijk nul, maar daar gaat het hier ook helemaal niet om: ze zijn gewoon geïnteresseerd in verwerven van de extensie .info naast de .biz (en .nl) die ze al hebben.
Stel dat ik een goed lopende site over iPods ofzo zou hebben, dan zou daar misschien vaak naar verwezen worden en zou ik dus hoog scoren op deze "Website Worth" calculator. Voor ziezo.biz is dat echter van geen waarde, want het is ze echt niet te doen om het "lokken" van mensen die in iPods geïnteresseerd zijn naar hun portal voor de agrarische sector. Hun doel is (neem ik aan) het bereiken van mensen die zoals dat heet "de klok hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt": ze hebben wel de term "ziezo" onthouden, maar weten de extensie niet meer. De kans is dan groot dat ze gewoon op goed geluk wat uitproberen. Ik kan me dus voorstellen dat dit bedrijf naast ziezo.biz graag ook ziezo.nl, ziezo.info, enz. wil claimen.
Met andere woorden: alleen de naam is voor hen van belang, niet de inhoud!

UPDATE
Ik heb inmiddels contact met het bedrijf gehad, maar het lijkt me niet zo netjes om de inhoud van deze gesprekken hier 1:1 te gaan navertellen. Wat ik nog wel kwijt wil is dat ze in eerste instantie gewoon vroegen of ik misschien (gratis) een doorverwijzing naar hun site op mijn pagina wilde zetten... Ik kan al wel vast verklappen dat dat het niet gaat worden! Als we er uit zijn laat ik het nog wel even weten.

[ Voor 13% gewijzigd door mvzut op 02-10-2006 14:05 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

mvzut schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 13:43:
[...]
Wat ik nog wel kwijt wil is dat ze in eerste instantie gewoon vroegen of ik misschien (gratis) een doorverwijzing naar hun site op mijn pagina wilde zetten... .
ook wel een beetje naief om te denken dat een .info domein duizenden euro's op zou leveren. Hoeveel .info domeinen ken je zo 123? Daarnaast is de naam van hun site ook duidelijk ziezo.biz ipv alleen maar ziezo. Ik gok dat je er inderdaad max 500,- voor zou kunnen vangen eerlijk gezegd. Dat "ze" veel geld hebben betekent niet automatisch dat ze veel budget hebben voor dit soort zaken natuurlijk...
Succes in elk geval!

I'm not as think as you stoned I am

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
Kortom, laat ze bieden. Stel ze bieden 1000 Euro, lijkt mij een best leuk bedragje om goed te besteden. Maar wie weet, voor hetzelfde geldt bieden ze veel meer.

Ik zou dus niet zomaar zeggen dat je 500 vraagt ofzo.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 19:21
Website Worth .. daar is marktplaats.nl nog niet eens $2500 waard.. :P
Verhuur je domein :*)

oisd.nl

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11
DapinododiadeaL schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:57:
Website Worth .. daar is marktplaats.nl nog niet eens $2500 waard.. :P
Verhuur je domein :*)
Of vraag geld voor die link op je site :) Blijf jij je eigen domein houden en krijg je toch geld van die gasten :D

Verwijderd

voor een doorverwijzing zou ik 1000 vragen, voor een complete redirect (domein blijft dan wel jouw eigendom) 5k en voor het domein MINSTENS 10k })

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:47:
voor een doorverwijzing zou ik 1000 vragen, voor een complete redirect (domein blijft dan wel jouw eigendom) 5k en voor het domein MINSTENS 10k })
Jij wel uiteraard :z
Dat is in dit geval totaal niet relatief nagedacht in dit geval. Denk dat de TS blij mag zijn met maximaal 1000,- in het laadje. Zoveel hoeft een .info niet op te leveren.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Outerspace schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:50:
[...]

Jij wel uiteraard :z
Dat is in dit geval totaal niet relatief nagedacht in dit geval. Denk dat de TS blij mag zijn met maximaal 1000,- in het laadje. Zoveel hoeft een .info niet op te leveren.
voor die 1000 zou ik m'n bed niet eens uitkomen :P

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02-2025
Is er alweer nieuws? Dit topic interreseert mij namelijk. :)

Verwijderd

ik had gezegt dat ik grote plannen had met dit domein, en (nog) niet geinteresseerd was om het te verkopen.

als ze niet reageren dan weet je al dat je er geen groot geld uit kan slepen

reageren ze wel, dan komen ze vast met een goed bod, wat je altijd nog kan accepteren of niet...

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-12-2025
heb je al wat gehoord !!!!
ben benieuwd

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:59
rjn27 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:24:
heb je al wat gehoord !!!!
ben benieuwd
Ja ik ben ook erg benieuwd... :)

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-12-2025
Kun je niet gewoon een ad zetten, en dan € 0,10 vragen per keer dat erop geklikt wordt?

• mvzut
Er is helaas nog niets nieuws te melden, aangezien ze me nog steeds geen bod gedaan hebben. Sterker nog, ik heb sinds die drie weken geleden helemaal niets meer van ze gehoord.

Ik was zelf ook van plan om ze drie mogelijkheden te geven: een link, een redirect en de volledige overname van het domein, met maandelijkse vergoedingen in de eerste twee gevallen en een bedrag ineens in het laatste.

Als er nieuws is laat ik het weten!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:20
Grote kans dat als je uiteindelijk tot een overeenkomst komt, dat je dan niet het overname (of huur) bedrag mag noemen.
Hooguit of het verwachtings-conform is of niet ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-02 17:53
is er nog nieuws???
Pagina: 1