Toon posts:

M2N-SLI Deluxe boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben hier bezig met een systeem met de volgende specs:

Aerocool AeroEngine II Gamer Case
ASUS M2N-SLI Deluxe (800 MHz nForce570- ATX-S AM2)
Asus EN7900GT/2DHT - 256 MB DDR3 - PCIe - TV+2xDVI
Zalman CNPS 9500 AM2 (Socket AM2/754/939/940)
ATX - 580 Watt PSU - Tagan TG580-U22 2Fore
PC2-5400 - 512 MBx2 - DDR2 - Corsair TWINX PRO C4
2x Western Digital 120 GB 1200JS (SATA300 - 8 MB)
AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2 - Hypertrans) 2,2 BOX
DVD±RW NEC ND-3551

Heb het forum afgezocht maar kwam niks tegen wat mijn probleem betreft.

Ik heb alles aangesloten. Ook de extra 12V zit erin. Als ik de stroom op het systeem zet dan beginnen de ledjes op het geheugen de knipperen en de fans van de kast heel even te draaien.

groene lampje van het mobo brand en dan wil ik op de aan knop drukken maar dan gebeurd er niks. hij geeft soms wel een heel korte reactie door de leds van de fans ffe te laten flikkeren maar meer niet :S

iemand een id?

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:27
De FAQ gevolgd? Eerst booten met zo weinig mogelijk (dus moederbord, processor, geheugen en in dit geval een videokaart). Zelfde probleem? Onderdeeltje verwisselen: de voeding komt als eerste in aanmerking. Ik zeg niet dat hij te zwak is, want dat is hij niet, maar mogelijk is hij defect.

^ Wat hij zegt.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:23
Z-Dragon schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:30:
De FAQ gevolgd? Eerst booten met zo weinig mogelijk (dus moederbord, processor, geheugen en in dit geval een videokaart). Zelfde probleem? Onderdeeltje verwisselen: de voeding komt als eerste in aanmerking. Ik zeg niet dat hij te zwak is, want dat is hij niet, maar mogelijk is hij defect.
Een nieuwe PSU van 580W kan het probleem niet zijn:

- Toevallig een USB card reader in je kast ? Trek deze eens los.
- SATA hard disk goed aangesloten ? Die nieuwe power connectors zijn niet echt jofel.
- Extra voeding op je grafische kaart aangesloten ?

En lees de FAQ..

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Heb je het geheugen uitgezocht dmv de QVL van Asus ?
Asus borden zijn zeer geheugen gevoelig

Verwijderd

Topicstarter
ja nou ik denk dat ik maar terug ga met de hele bende :S ik heb met zo min mogelijk spul de stroom erop gezet. komt er in 1x een dikke wolk met rook uit de EATX powerconnector. geen id of dat nou de mobo of de voeding is geweest. schrok me dood :S :P

• gLn-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-04-2023
Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn bordje heel herkenbaar ik had alleen geen fans met lichtjes aan gesloten dus dit kan ik niet helemaal na gaan.
Mijn mobo ledje brande ook gewoon maar dat ding wou voor geen meter starten!!!

Ik was ten einde raad , ik heb al mijn sockets nageblazen (processor socket geheugen sockets etc etc, toen ik het spultje nog een keer aan drukte na aangesloten te hebben werkte het als een trein en ik heb nooit meer problemen gehad,

Ik heb een 350W voeding b merk dit loopt samken met een 4600+ EE 1024MB ozc geheugen en een 7600GT stabiel, mijn 12 volt lijn staat oop 12,38 dacht ik de andere waardes ken ik niet uit me kop zo.

Ik hoop datje er als nog wat aan gehad heb ik was namelijk ook ten einde raad.

Gewoon even doorblazen dus , en suc6 met je voeding ;)

Virtueel is beter dan een ritiueel xD

Pagina: 1