Toon posts:

[actionscript] uotgebreide email check function

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Ik ben een functie aan het maken die een ingevuld email adres op aannemelijkheid controleerd.

met wat logica kom ik zo ver:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function checkMail(email)
 {
    if (email.length <= 6 || email.indexOf("@") == -1 || email.indexOf(".") == -1) 
    { 
        return(false) 
    }
    else
    {
        return(true);
    }
 }

Hij controleert dus op apestaart, punt en korter dan x@xx.xx zal een email nooit zijn denk ik he?

alleen nu kom je met @.12345 ook door de check heen

Ik wil dus graag de text string ophakken en kijken of er text voor de @, voor en na de punt komt etc.
Ik kan alleen die functies niet echt vinden, met pascal had je end of line en end of file enz, zoiets zoek ik dus.

iemand een idee? mijn dank grenst aan hondsdolheid!

Verwijderd

normaal zou ik zeggen kijk eens naar regular expressions ... maar ik ben niet helemaal bekend met flash in combinatie met regular expressions. Je kan het echter wel hiermee voor elkaar krijgen ... uiteindelijk...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 02:54:
Ik wil dus graag de text string ophakken en kijken of er text voor de @, voor en na de punt komt etc.
Ik kan alleen die functies niet echt vinden, met pascal had je end of line en end of file enz, zoiets zoek ik dus.

iemand een idee? mijn dank grenst aan hondsdolheid!
Als ik google op "Actionscript Reference" dan zie ik toch meteen een uitgebreide lijst met actionscript functies; waaronder ook meteen string-functies. Weet je zeker dat je wel goed gezocht hebt?
Als ik nog even verder kijk zie ik hier een leuke site waar ik onder Flash Actionscript -> S -> String Class zelfs meteen alles bij de hand heb. En dan heb ik het nog niet eens over de help van Flash zelf welke ook meer dan voldoende informatie verschaft.

Los daarvan is je aanpak inderdaad zoals Paars al zegt niet de makkelijkste. Hoewel een regex niet (makkelijk) alle (on)geldige emailadressen zal pikken vang je er doorgaans het makkelijkst de meeste (on)juiste invoer mee. Ook daar is genoeg over te vinden en zelfs (op het oog) werkende voorbeelden.

Ook zonder de informatie over regex-en is er voldoende te vinden als je maar even zoekt.
Vergeet ook niet dat Google niet alleen websites doorzoekt, maar ook nieuwsgroepen waar, wederom, een schat aan informatie te vinden is.
Granted, @ GoT vond ik niet zo snel iets binnen 2 minuten, maar je kunt niet ontkennen dat er genoeg te vinden is.

Los van het feit of de oplossingen werken of niet (of omslachtig/moeilijk/makkelijk/practisch zijn), is er meer dan voldoende te vinden dus en ik geloof er weinig van dat je zelf écht gezocht hebt.
Hij controleert dus op apestaart, punt en korter dan x@xx.xx zal een email nooit zijn denk ik he?
Daar zijn gewoon regels voor, dus deze vraag is nogal overbodig; je kunt het gewoon opzoeken in de juiste RFC's: RFC 2822 (en zie ook RFC 3696)
alleen nu kom je met @.12345 ook door de check heen
En met " @ . " ook. Of "}{}{}}{}{{{.][}{}[]][@~~~!@#!!@@#", "@@@@@." enzovoorts ;) Je gaat er al van uit dat er uberhaupt nog enigszins "zinnige" gegevens worden ingevoerd, maar je controle is dus nogal behoorlijk naïef ;)

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 01-10-2006 04:35 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.