Toon posts:

nieuwe pc - koeler + floppy drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb via de pc-builder van alternate deze pc samengesteld. Mijn vragen zijn de volgende:

1/ gaat dit alles goed samen ? (zou normaal moeten gaan, maar toch)
2/ moet die koeler (van papst) er 2x in, want volgens alternate moet je er 2 doen, maar dan is die kast zogezegd te klein :S (als ik 2 verschillende koelers kies, maar met dezelfde groote krijg ik geen fout)

dit zeggen ze (bij 1 koeler):

De door u geselecteerde processor heeft een dermate hoge snelheid waardoor veel warmteontwikkeling ontstaat. Wij raden u aan uw systeem met een extra case-Fan uit te rusten zodat de temperatuur in de behuizing constant blijft.

dit bij 2 (dezelfde) koelers:

Voor de geselecteerde behuizing koeler is geen geschikte inbouwplek beschikbaar. Kies een ander model dat wel geschikt is voor deze behuizing.

3/ Moet die floppy drive erin ? Volgens Alternate is dat nodig om windows op een sata schijf te kunnen zetten.

Moederborden Socket 775 - Asus P5B Deluxe/WIFI
Harddisks Serial-ATA - Samsung SpinPoint P120
Voedingen tot 600 Watt - Enermax 425AX W SFMA
Floppy-drives - Teac Floppydrive
Muizen & Trackballs - Logitech RX1000
Behuizingen Midi Tower - CS-323
Software OEM Besturingssystemen -Microsoft Windows XP Home
DVD-drives IDE - LG GDR-8164B
Toetsenborden - Logitech Classic Keyboard
CPUs Socket 775 - Intel® E6600
Behuizingen - Koelers -Papst 3412/NGLE
Geluid - Speakers - Trust Soundforce SP-2450M
Grafische kaarten - nVidia PCIeXpertvision/Palit GF7950GT
Geheugen DDR-2 - Buffalo DIMM 1 GB

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 01:47 ]

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 16:45
Hmm... ik zit hier met een AMD 4600+ systeem met 2 x SATA, GF7900 etc en EEN case
fan, een grote 12 inch achter in de kast. Verder een soort stuk pijp om de warmte van de processor
meteen de kast uit te krijgen. Gaat ook goed. Ik heb zo'n AOpen kast. H600 geloof ik.

Paar opmerkingen:

- Floppy kan. Bij Nvidia chipsets heb je zeker geen floppy nodig om Windows te installeren. Kan direct vanaf de CD. Windows herkent de SATA drives als normale IDE drives. Pas na het installeren gooi de de SATA drivers erop.

- Bij zo'n systeem met een GF7950GT vind ik 1 GB wat aan de krappe kant. Waarom geen 2 GB ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat 1 gig genoeg zou zijn, maar als 2 gig beter is zal ik er zeker zoveel insteken.
Dus ik heb geen floppy nodig ?
en die case fan, is dat nu genoeg of toch maar een tweede ?

edit: heb het ram-geheugen veranderd naar

2 x hetgene die er al in zat.

pc kost ondertussen al 1444,90 euro.

er zit al een koeling op het moederbord zelf veronderstel ik, want wanneer ik het moederbord koos was de koeling volgens alternate direct al in orde.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 12:50 ]

Verwijderd

Ik vind de pc-builder van alternate behoorlijk gaar. Ik kom vaak niet verder dan 1 of 2 onderdelen. Dan zijn er al geen compatible onderdelen meer, yeah right :S. Ik denk dus dat je beter je hersens kunt laten werken en bij bijv. azerty dingen in je mandje gooien en dan laten assembleren. Azerty is vaak wel wat goedkoper. Ik meende ook een uitgebreider assortiment. En je hebt niet te maken met zo'n gare pc builder. Ik zou gewoon google wat meer gebruiken voor compatibaliteit en dergelijke.

Het zou ook wel handig zijn als je ons wat meer info geeft over de onderdelen. Er staat 1 Gb geheugen. Maar wat voor geheugen pc6400 of pc4200. Dit zijn zeker belangrijke dingnen. Als je ons verteld wat je ermee gaat doen kunnen we je nog meer helpen

Verwijderd

Topicstarter
die 1gb geheugen is pc6400. De pc zal voor vanalles gebruikt worden, alsook intesief gamen.
verzend azerty ook naar belgië ? (ik vind niet direct een duidelijk antwoord op hun site)

kan mij iemand iets aanraden ivm met de volledige koeling (wat ik precies nodig heb) ?
en voor behuizing ?

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 14:06 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb XP gewoon op een SATA schijf geïstalleerd zonder floppy (floppy nog niet ingestoken) maar dat was wel XP Pro SP1.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog 2 computers staan met een floppy, die kan ik nog altijd uithalen indien nodig.
Is de OEM versie van windows xp goed ? of moet ik die retail versie kopen ?

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand misschien een bepaalde koeling kunnen aanraden ( is de koeling enkel de case fan ?)

Verwijderd

Als je een systeem besteld kun je daar heel goed gewoon de OEM versie van windows bij kopen.

Er zijn allerlei verschillende koelingen. case-fan viedokaart CPU. ik las in de pruductsurvey een uiterst positieve review over de aerocool turbine 2000. Dit zijn eigenlijk ook dingen die je zelf op kunt zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ik had al een beetje rondgezocht, maar nog niet echt iets duidelijks gevonden. Ofwel hebben ze het niet eens over pc-koelingen, ofwel verkopen ze pc-koelingen.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-02 08:18
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:57:
die 1gb geheugen is pc6400. De pc zal voor vanalles gebruikt worden, alsook intesief gamen.
verzend azerty ook naar belgië ? (ik vind niet direct een duidelijk antwoord op hun site)

kan mij iemand iets aanraden ivm met de volledige koeling (wat ik precies nodig heb) ?
en voor behuizing ?
Volgens mij verzenden ze wel naar Belgie, maar is dat net iets duurder.

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt.
Pagina: 1