Ik heb een Access database en maak gebruik van ASP. Om bestanden te uploaden maak ik gebruik van het ASPUpload component. Het uploaden zelf gaat goed alleen lukt het me niet om alle data goed naar de database weg te schrijven. Het lukt me wel met behulp van een drietal pagina's (1.formulier met afbeelding, 2.formulier met data, 3.records wegschrijven), maar ik wil nu een tweetal pagina's gebruiken. Neem aan dat dit gewoon kan?
De eerste pagina is het formulier waarin alle tekstvelden ingevuld worden en de afbeeldingen geselecteerd worden. De tweede pagina moet gebruikt worden om de bestanden up te loaden naar de webserver en de data weg te schrijven naar de database.
In mijn database wil ik o.a. alle bestandsnamen van de afbeeldingen hebben en de daar bijbehorende afmetingen. Deze gegevens worden door ASPUpload gegenereerd. Dus een kwestie van de gegevens doorsturen. Klink makkelijk maar lijkt voor mij tegen te vallen.
Bij 1 bestand lukt het allemaal nog, maar met meerdere niet. Waarschijnlijk is het niet moeilijk maar ik zie de oplossing niet meer en ik ben niet zo ervaren in ASP.
Het wegschrijven doe ik als volgt. Ik laat alleen een relevant stukje zien.
Ik weet niet of dit goed maar ik heb van alles al geprobeerd en met deze code heb ik geen foutmelding dus hou ik dit nu even als basis. Ik raak nu een beetje het gezonde boerenverstand kwijt. Ik heb al veel gezocht maar kom steeds op oplossingen die het plaatjes in de database zetten en ik wil alleen de bestandsnamen in de database.
Hopelijk kan iemand mij blij maken met de oplossing. Bedankt alvast.
De eerste pagina is het formulier waarin alle tekstvelden ingevuld worden en de afbeeldingen geselecteerd worden. De tweede pagina moet gebruikt worden om de bestanden up te loaden naar de webserver en de data weg te schrijven naar de database.
In mijn database wil ik o.a. alle bestandsnamen van de afbeeldingen hebben en de daar bijbehorende afmetingen. Deze gegevens worden door ASPUpload gegenereerd. Dus een kwestie van de gegevens doorsturen. Klink makkelijk maar lijkt voor mij tegen te vallen.
Bij 1 bestand lukt het allemaal nog, maar met meerdere niet. Waarschijnlijk is het niet moeilijk maar ik zie de oplossing niet meer en ik ben niet zo ervaren in ASP.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <%i=1%>
<%For Each File in Upload.Files%>
<%If File.ImageType = "GIF" or File.ImageType = "JPG" or File.ImageType = "PNG" Then%>
image<%=i%>=<%=File.Filename%>
width<%=i%>=<%=File.ImageWidth%>
height<%=i%>=<%=File.ImageHeight%>
<%Else%>
<B><%=File.Filename%></B></TD>
<%End If%>
<%i=i+1%>
<%Next%> |
Het wegschrijven doe ik als volgt. Ik laat alleen een relevant stukje zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| objRS("image1")= image1
objRS("image2")= image2
...
objRS("height1")= height1
objRS("height2")= height2
...
objRS("width1")= width1
objRS("width2")= width2
... |
Ik weet niet of dit goed maar ik heb van alles al geprobeerd en met deze code heb ik geen foutmelding dus hou ik dit nu even als basis. Ik raak nu een beetje het gezonde boerenverstand kwijt. Ik heb al veel gezocht maar kom steeds op oplossingen die het plaatjes in de database zetten en ik wil alleen de bestandsnamen in de database.
Hopelijk kan iemand mij blij maken met de oplossing. Bedankt alvast.