Annex M? Wie, wat, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik las op Wikipedia over G.992.5 Annex M, een van de modulatietechnieken voor ADSL2+. Annex M zou een 3Mbps theoretische upload kunnen bieden, tegenover 1,3Mbps bij annex A/B.

Nou vroeg ik mij natuurlijk gelijk af: is dit in NL mogelijk? Wat voor lijn heb je ervoor nodig (want het is noch PSTN, noch ISDN)? En welke providers leveren het?

Want zeg nou zelf, de huidige upload/download-verhouding van (max) 1300/24000 is wel erg laag...

[ Voor 3% gewijzigd door _Thanatos_ op 30-09-2006 23:14 ]

日本!🎌

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:57
Geen enkele povider levert dit in NL. Ik geloof dat KPN daar n bepaalde reden voor had, maar welke precies...

If it ain't broken, tweak it!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:15
Levert niemand in Nederland omdat het nogal een afwijkende standaard is. Of de apparatuur van de telco's het kan/ondersteunt (al) in hardware en software is zelfs de vraag. En of het mag op het koper van KPN en functioneert naast alle andere diensten zonder iets te verstoren is de vraag.

Hetzelfde geldt voor modems eigenlijk, zijn er niet veel die die standaard aankunnen.

Er is zelfs nog sprake van dat ADSL2+ tot 32Mbps kan gaan, maar dat mag niet (nog).

[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 30-09-2006 23:49 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143386

Deze Wiki-pagina zegt dat het voor teveel overspraak zorgt op andere lijnen en dat het daarom niet toegestaan is. Ik snap alleen niet dat 24 Mbps downstream wel zonder "te veel" overspraak kan, en 3 Mbps up niet?

Edit: Heb 't al gevonden (niet Annex M-specifiek):
http://en.wikipedia.org/wiki/ADSL
There are both technical and marketing reasons why ADSL is in many places the most common type offered to home users. On the technical side, there is likely to be more crosstalk from other circuits at the DSLAM end (where the wires from many local loops are close together) than at the customer premises. Thus the upload signal is weakest at the noisiest part of the local loop, while the download signal is strongest at the noisiest part of the local loop. It therefore makes technical sense to have the DSLAM transmit at a higher bit rate than does the modem on the customer end. Since the typical home user in fact does prefer a higher download speed, the telephone companies chose to make a virtue out of necessity, hence ADSL.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 143386 op 01-10-2006 08:32 ]