Aopen Aeolus 6600-DV 256MB met HDTV-out

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 10:51
Ik heb net een LCD scherm aangeschaft en in het Media Centre zit een FX5200 kaartje. Nu heeft Mycom een goede aanbieding voor de in de titel genoemde kaart. Volgens de beschrijving zit er een HDTV-out aansluiting op. Dat maakte me heel benieuwd, want het is een prima AGP kaart verder.

Ik heb me rot gezocht, maar kan over de kaart niets anders vinden dan wat op de site van Mycom aan info wordt gegeven. Weet iemand hoe die HDTV-out uitgang aan de TV kant erin gaat? Ik bedoel dus met wat voor soort kabel? En beter nog, weet iemand of die kabel erbij zit?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je TV een HDMI ingang hebt kan je gewoon een DVI naar HDMI kabel gebruiken. HDMI is niets meer dan DVI met de optie om geluid over de kabel te sturen. Het kan ook zijn dat je TV gewoon een DVI of VGA ingang heeft. In die gevallen werkt het ook.

Grote kans dat je FX5200 al zo'n DVI aansluiting heeft. Deze ziet er uit als de witte aansluitingen op deze kaarten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xtechnology.com/ebayimages/2xPV-T70G-UDF7.jpg

Waarschijnlijk ondersteunt je FX5200 geen HDCP (een kopieerbeveiliging) maar dit is alleen een probleem als je content afspeelt die HDCP vereist. Je kan het iig makkelijk opzoeken of hij het ondersteunt, ik denk het niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-09-2006 23:05 ]

• Hans C
De FX5200 heeft alleen een d-sub en TV-out via composiet en s-video. Geen DVI, maar dat zou me ook verbaasd hebben gezien de leeftijd en de prijs van de kaart.

De TV heeft een HDMI aansluiting. Bedoelt Aopen de DVI aansluiting als ze het hebben over HDTV-out? Of zit daar een aparte aansluiting voor op de kaart. En weet je toevallig of ik geen problemen met het geluid krijg als ik de HDMI ingang op de TV gebruik, zonder dat er geluid over de kabel wordt gestuurd? Ik bedoel of de composiet audio in dan nog wel werkt.

[ Voor 48% gewijzigd door Hans C op 30-09-2006 23:27 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb een FX5200 in een PC zitten hier en die heeft een TV-out, een DVI uitgang en een VGA uitgang. Vandaar dat jouw FX5200 het best ook had kunnen hebben :)

Ik denk inderdaad dat AOpen het dan over de DVI uitgang heeft aangezien je daar makkelijk HDTV resoluties kunt over sturen. Je krijgt geen problemen met het geluid normaalgezien. Onze TV thuis heeft een aparte ingang voor geluid als je gebruik maakt van DVI over de HDMI ingang. Even jouw TV checken dus.

[ Voor 40% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-09-2006 23:26 ]

• Hans C
Ik zag net dat een andere AGP kaart, de Gainward Bliss 256 Mb ook een HDTV uitgang heeft. Daarbij wordt een kabel geleverd die aan de videokaartkant lijkt op een s-video aansluiting en aan de TV kant 3 component aansluitingen heeft. Ik vermoed dan ook dat het bij de Aopen om dezelfde aansluiting gaat. Waarschijnlijk dus niet over DVI.

zie ook het plaatje in deze PDF: http://www.gainward.de/me...GP_DT_256MB_datasheet.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door Hans C op 30-09-2006 23:30 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Met die TV-out cable zal het ook wel gaan maar met DVI lukt het zeker ook hoor :)

• Hans C
Dank je wel voor de late hulp. Laatste vraag. Zit er op deze kaart niet iets speciaals aan hardware, met een versneller of iets dergelijks voor HDTV wanneer de Nvidia DVD drivers gebruikt wordt? En wordt die versneller dan niet alleen naar de s-videopoort geleid?

Verwijderd

er zit een adaptor bij voor de hdmi

Verwijderd

weet iemand trouwens hoe je em op gp 8x kan laten draaien als ie em op agp 4x pakt??
Pagina: 1