Hoeveel is dit nog waard?

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 19:48
Ik zit er nu namelijk aan te denken om up te graden naar een Duron 700 of 800, en die dan flink over te klokken. Ik heb hier nog een Athlon 600 Classic (SlotA) staan, met een ASUS K7M moederbord.

Voor hoeveel zou ik deze 2e hands kunnen verkopen.

En nog ff een offtopic vraagje: welke klokt lekkerder? een Duron 700 of een 800? :)

thx alvast :)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

mobo + proc zou je denk ik 400 voor krijgen.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

oh ja, als je percentueel het meeste wil overclocken kun je denk ik beter de 700 nemen.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
Waarom van een 600 naar een 700 a 800, is niet echt een wereld van verschil, hor.. Kan je dan niet meteen door sparen voor de 1,2G. Dan heb je tenminste wat aan je upgrade..

| I've got permission to color outside the lines |

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

dat is zeker waar. Een 600 is echt nog wel snel genoeg hoor. Btw, die kun je ook nog overclocken naar 800 als je het mij vraagt.
Mijn athlon 500 loopt ook op 750.

Verwijderd

Ik las laatst ergens dat je een processor opwaardering pas merkt vanaf 30% snelheidsverschil!

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je een 50% verschil in ieder geval wel merkt, maar niet echt spectaculair is hoor. (500 naar 750 is 50% (!!!))

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 19:48
Kijk het zit zo, ik wou eerst ook deze athlon flink klokken, maar ten eerste word ik al helemaal ziek van die ASUS K7M (te weinig features e.d.).

Ten tweede zou ik een nieuwe cooler moeten kopen en een GFD niet te vergeten
met een beetje ubercooler zou me dat ruim 200 gulden kosten.

Als ik dit kan verkopen voor 400,-, en een Duron 700+mobo kan krijgen voor 500 is de keuze snel gemaakt dacht ik zo :)

Duron is makkelijk over te klokken, en rond de 1Ghz moet wel te halen zijn.. dat is dus meer dan 50% >:)

Is de SuperOrb een beetje een mooie cooler? ;)

Voor een TB 1,2Ghz sparen kan natuurlijk ook, maar daarvan vind ik de prijs/kwaliteit een beetje mager :)

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

tja, ik heb idd wel 60 piek voor een gfd betaald en 30(!) piek voor een thermal take golden orb slot A (op de beurs). Maarja, achteraf gezien is het dat wel waard. Maar vind maar eens een orb voor 30 piek. Daar heb ik toen echt mazzel meegehad.
edit:

Goedkoopste overclockbare mobo is msi k7t pro2a, en die is toch ook ruim 300 piek. Dus voor proc en mobo moet je dan idd ruim 500 piek gaan rekenen. Of je moet een of ander bagger jetway mobo ofzo nemen. En die zijn ook niet lekker te oc'en neem ik aan.
En je moet nog maar zien of je het andere spul makkelijk kwijt raakt.

Verwijderd

Ja ik heb het zeker gemerkt dat mijn computer sneller was. Theoretisch zelfs 1100/266 x 100% = 414% verbetering. Dat kan jij dus ook flikken, gewoon even geduld hebben en wachten tot je er echt wat aan hebt.

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Wil je ook 414% sneller gaan dan zou je op een 2484mhz >:) proc moeten gaan wachten. Wat mijn conclusie hieruit is is dat je beter gewoon deze 600 kan houden en wachten tot we op de 2500 mhz zitten. :Z :z
HAha. *D

• vyruz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07-2018

vyruz

ik heb geen ondertitel :P

mjah F400 F450 maximaal denk ik

Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum

Pagina: 1