Toon posts:

iPod Nano wordt niet herkend door USB-poort.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, na m'n zoveelste kapotte mp3 speler eindelijk besloten een iPod to kopen. Zo gezegd zo gedaan, vanmiddag een iPod Nano gehaald.

Thuisgekomen boekje doorgelezen. Computer aangezet, eerst alle software geinstalleerd, daarna een reboot en toen de iPod aangesloten. Na lang wachten nog steeds geen iPod icoon in mn iTunes. Het enige wat er gebeurt is dat ik 2 piepjes krijg van Windows en er verschijnt een ballonnetje met "Hardware veilig verwijderen" (dit gebeurt vrijwel gelijk nadat ik de iPod inplug). In windows verkennen verschijnt ie als G-drive(Verwisselbare Schijf) maar deze kan ik niet openen (wat ik met mn oude mp3 spelers wel kon maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat dit een iPod is).

Ik heb het geprobeerd op de pc's van mn vader en mn broertje en daar werkt het gewoon perfect. Alleen op mijn pc werkt het niet, de software/hardware van iPod lijkt dus goed te werken. Ikzelf heb meer het idee dat het aan mn instellingen ligt maar na 5 uur lang zoeken naar een oplossing ben ik echt ten einde raad.

Als iemand een idee heeft van wat er mis is zou ik het graag horen.

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ipodservice.exe en ituneshelper.exe draiaien allebei?

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-08 23:52
Doen andere apperaten het wel in diezelfde usb poort?

Verwijderd

Topicstarter
Jah, mn muis/toetsenbord/headset doen t wel op diezelfde USBpoorten.

En ituneshelper.exe , ipodservice.exe , itunes.exe draaien wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2006 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
Het is geen front-USB he die je gebruikt? Wel aan de achterkant?

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekje doorgelezen
Geen tweaker hè :+

Maar even serieus, heb je alle drivers geïnstalleerd en is je mobo usb 2.0 compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee alle USB porten geprobeert, voor en achterkant. En heb alle drivers geinstalleerd. gebruik winxp Pro met service pack 1 en 2 erop. PC is net 2 jaar oud, dus lijkt me dat ie wel usb 2.0 compatible is (alhoewel ik dat niet 100% zou durven zeggen) maar hij werkt wel op die pc's van mn vader/broertje die al een aantal jaar ouder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 14:06:
Nee alle USB porten geprobeert, voor en achterkant. En heb alle drivers geinstalleerd. gebruik winxp Pro met service pack 1 en 2 erop. PC is net 2 jaar oud, dus lijkt me dat ie wel usb 2.0 compatible is (alhoewel ik dat niet 100% zou durven zeggen) maar hij werkt wel op die pc's van mn vader/broertje die al een aantal jaar ouder zijn.
Ik weet niet welk merk en type moederbord in het systeem zit, maar wat je zou kunnen doen is kijken welk type chipset er op zit. Mocht het een nForce of een VIA chipset zijn dan zou je nieuwe chipset drivers kunnen installeren. Misschien dat daar een probleem zit. Mocht je dat doen dan kan je zelfs even heel iTunes verwijderen, opnieuw opstarten, iTunes weer installeren, opnieuw opstarten en dan de Nano aansluiten. Misschien werkt dat.

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je terminal services uit staan?

als die namelijk uit staat werkt de ipod niet goed, staat ook op de site van apple

run -> services.msc
Many Windows XP users customize the Local Services that run on their system to improve performance. Having the Local Service called "Terminal Services" disabled in Windows XP will prevent iTunes from recognizing your iPod.

Products affected
iTunes 7.0
Windows XP
iPod (all models)
Solution
From the the Start menu, choose Run.
In the Open field, type services.msc.
Click OK.
The Services browser will open and display a list of all of the background services installed on your computer.

Scroll down to Terminal Services.
Double-click Terminal Services to view its properties.
From the Startup type pop-up menu, choose Manual.

Click Apply and then click OK.
Restart your computer.
After your computer has restarted, the service "Terminal Services" will be running. When you reconnect your iPod and open iTunes, your iPod should be recognized.

Note: Mac users click here if you're experiencing a similar issue on Mac OS X.

[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andere pc geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

moederbord hoeft niet per se usb2.0 compatible te zijn hoor...usb1.1 (mss 1.0 ook wel...) is geoeg

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ehm zover ik kan zien is het een ASUS moederbord met ASUS chipsets (zie ook AI proactive). Ook Terminal Services staat al aan. Misschien heb k het verkeerd wat betreft de chipsets, maar ik weet ook ni precies waar ik daarvoor moet kijken, maar zover ik weet is dat allemaal ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:15:
ehm zover ik kan zien is het een ASUS moederbord met ASUS chipsets (zie ook AI proactive). Ook Terminal Services staat al aan. Misschien heb k het verkeerd wat betreft de chipsets, maar ik weet ook ni precies waar ik daarvoor moet kijken, maar zover ik weet is dat allemaal ASUS.
Heb je de doos nog die bij het moederbord hoort? De Asus? Daar staat wel een modelnummer op iets in de trant van P4P800 of A8V Deluxe of P5AD2-E Premium. Met het modelnummer is te achterhalen welke chipset er op zit. Het kan in elk geval geen kwaad als je de chipset drivers update, dus het is altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:03
Viper2k1 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:10:
[...]

Heb je de doos nog die bij het moederbord hoort? De Asus? Daar staat wel een modelnummer op iets in de trant van P4P800 of A8V Deluxe of P5AD2-E Premium. Met het modelnummer is te achterhalen welke chipset er op zit. Het kan in elk geval geen kwaad als je de chipset drivers update, dus het is altijd het proberen waard.
Als je het echt zo graag wilt weten laat je hem toch gewoon CPU-z draaien, maar daar kan het niet aan liggen... Immers herkent Windows wel dat er iets wordt ingestoken, maar herkent iTunes het niet... Het ligt dus denk ik niet aan de hardware maar aan de software, oftewel lees het bovenstaande probleem m.b.t. Services eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KoHa schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:17:
[...]

Als je het echt zo graag wilt weten laat je hem toch gewoon CPU-z draaien, maar daar kan het niet aan liggen... Immers herkent Windows wel dat er iets wordt ingestoken, maar herkent iTunes het niet... Het ligt dus denk ik niet aan de hardware maar aan de software, oftewel lees het bovenstaande probleem m.b.t. Services eens!
Hm zou dat niet zo weten, want Windows geeft gelijk "Hardware veilig verwijderen" aan. Terwijl dat niet het geval is als ik mijn muis/toetsenbord inplug. Maar ik weet wel dat ik ook heel lang heb zitten sleutelen toen ik mijn muis (Logitech G5) voor het eerst aansloot. Maar volegens mij was dat niet hetzelfde probleem als dat ik nu heb. Het gekke is ook dat de hardware/software van iPod wel werkt op andere pc's. Ikzelf denk dat het in mijn windows software zit, zou alleen niet weten wat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
KoHa schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:17:
[...]

Ja, dat kan ook idd, ik dacht niet in die richting, maar dat kan ook idd. Ego nu gestreeld? Btw, ik dacht toch echt dat chipset drivers software zou zijn? Maar jij zou het wel weten. Als je even verder had gelezen dan je nuis lang is dan zou je lezen dat ook de services optie al geprobeerd is.

Waar ik het op vind lijken is het niet goed installeren van, bijvoorbeeld, een printer of scanner. Eerst apparaat aansluiten, Windows kent het niet en zet het als onbekend apparaat in een hoekje, daarna software installeren, maar die vindt niks nieuws, want Windows had het immers al in een hoekje gezet. Vandaar de optie eerst iTunes verwijderen, chipset drivers updaten (dat zou een probleem kunnen geven), misschien nog windows update draaien (maar dat gaat vast niks uithalen), opnieuw starten en iTunes weer fris installeren.

[ Voor 39% gewijzigd door Viper2k1 op 02-10-2006 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had onlangs hetzelfde probleem die mij bijna tot wanhoop dreef.
Zeer vreemd omdat ik zoveel usb2.0 apparaten en mp3 spelers heb aangesloten zonder problemen.
Uiteindelijk heb ik in windows-xp-veilige modus de Uli-chipset drivers voor mij asrock dual sata2 moederbord opnieuw kunnen installeren en hierbij de Uli usb2.0 drivers aangevinkt.
Werkte toen niet meteen, pas toen ik de stuurprogramma van "Standard Enhanced PCI naar USB-host contoller " in apparaatbeheer had bijgewerkt (rechtsklik..stuurprogramma bijwerken) deed alles het weer. Het gele uitroepteken bij "apple mobile device usb driver" was toen ook meteen verdwenen in appartaatbeheer

Waarschijnlijk kun je dit ook toepassen met alle andere chipsets (VIA/Nforce etc.) voor zover van toepassing , de usb2.0 drivers staan meestal wel op de installatie-cd of op hun site.
Daarnaast de laatste versie van iTunes downloaden.

Als ik de usb poort in de bios op 1.1 zette i.p.v. 2.0 had ik geen problemen overigens , maar 8Gb aan muziek overzetten naar je ipod duurt dan wel meer dan 3 uur.
Pagina: 1