Toon posts:

[Divx-player] ondertiteling fansubs valt eraf DVP5140

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag!

Is er iemand die ervaring heeft met het kijken van fansubs op de Philips DVP5140/5960 spelers? Ik heb verhalen gehoord dat de onderkant van de video erbuiten valt en je daardoor de (meege-encodeerde) ondertiteling niet meer kan zien :-/. Verder kan je wel zoomen, maar dat levert ook weinig op schijnbaar. Kan iemand hier iets meer over zeggen?

Verwijderd

Met deze speler heb ik geen ervaring, sorry, maar ik kan er wel 'meer over zeggen'.

Het klopt dat de ondertiteling doorgaans buiten beeld valt wanneer je een fansub op een DVD speler afspeelt. Dit komt doordat het beeldformaat van fansubs doorgaans groter is dan (of afwijkt van) wat een normale TV aankan. Zoomen helpt vaak niet, doordat de meeste DVD spelers alleen kunnen inzoomen en daar heb je geen fluit aan.

Je kunt altijd nog het beeldformaat verkleinen voor je de fansub naar DVD brandt. Hier zijn simpele programma's voor. Ik gebruik ze zelf niet, maar iemand anders kent vast wel een goede. Persoonlijk zweer ik bij m'n MediaCenter en Tv aansluiting :P

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

5960 kan uitzoomen misschien heb je daar wat aan.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
Dank!
tHe_BiNk schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:54:
5960 kan uitzoomen misschien heb je daar wat aan.
Dat zag ik ook ergens, maar ik begreep dat je alleen 50% kan uitzoom of iets dergelijks en dat lijkt me dan weer een beetje teveel :). Ik weet dat je bij de Yamada spelers nog vrijwel alles kan zien, dus misschien moet ik daarvoor gaan.