2 x jack 3,5mm <-> 3,5mm

Pagina: 1
Acties:

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 07:29
Ik ben op zoek naar een '2 x Stekker 3,5mm <-> Koppeling 3,5mm' kabel om de ingang van mijn geluidsset te splitten. Waar kan ik deze krijgen en is zo'n kabel technisch uberhaupt wel mogelijk?

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeleurope.nl/images/vergrotingen/797.jpg

Zoiets dus, maar dan precies andersom. Ik weet dat er op m'n Logitech Z4 een tweede ingang zit, maar ik gebruik die liever niet vast.

Android fanboy

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
Ik had hier ook naar gekeken bij diverse (hifi)winkels maar die vertelden mij dast zoiets niet bestond.
Wel 1x man <-> 1x man + 1x vrouw en andersom. Je kunt er natuurlijk ook zelf een maken :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ivo NL schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:21:
Ik weet dat er op m'n Logitech Z4 een tweede ingang zit, maar ik gebruik die liever niet vast.
Waarom niet? Nu splitst je kabeltje je signaal (parallel) en verzwak je je signaal. Zo zal het aandeel ruis in je signaal groter worden wat een minder goede geluidskwaliteit tot gevolg heeft.
Gewoon de extra aansluiting gebruiken zou ik zeggen :)

En als je echt aan het kabeltje wil: solderen met dit soort dingen moet toch echt geen probleem zijn. De stekkertjes zijn bij elke elektrozaak te koop.

• Ivo NL
Ik heb een ontzettend clean bureau zonder kabels, en dat wil ik graag zo houden, vandaar O+ Zo'n stekkerje uit de wiredremote ziet er niet al te charmant uit :p

Hmm, dat wordt dan solderen, tenzij iemand nog een andere oplossing weet.

Bestaat er toevallig ook een 1 x vrouw <-> 1 x vrouw 1 x man? Die zou ik ook nog kunnen gebruiken namelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Ivo NL op 30-09-2006 21:10 ]

Android fanboy

• Ivo NL
Na heel hard nadenken zelf de oplossing gevonden 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.kabeleurope.nl/images/vergrotingen/486.jpg

Gewoon zo'n blokje direct in de ingang van m'n geluidsset (subwoofer)! Thanks toch iedereen.

Android fanboy

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 10:05
Dat soort stekkertjes in kabel variant kun je bij de meeste electronica winkels wel krijgen. Mediamarkt heeft ze trouwens ook, daar heb ik ze gehaald.

• Ivo NL
Jup, ik weet 't. Heb al vaker van dit soort kabeltjes gehaald bij de MM.

Android fanboy

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nou ben ik toch benieuwd: wat is het verschil met de kabel die je in je startpost hebt staan?

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
zon blokje is iets breder dan een kabeltje met 2 vrouwtjes eraan.

heb zelf ook een splitkabeltje (laat ik het zo noemen) en die past precies tussen de aansluitingen op mn geluidskaart en een blokje niet

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-01 08:45
Die kabeltjes zijn overigens ook gewoon tekoop bij veel computerzaken. Onderandere mycom. Het signaal wordt trouwens vaak wel erg zwak als je het split, maar ja.

jboelen.nl

• Ivo NL
Ik heb nu dus zo'n stekker kocht. Heb m'n pc en mp3speler tegelijk laten spelen, m'n pc doet 't prima, maar m'n mp3 speler stottert en hoor je heel zacht. Nou denkt m'n pa dat 't schadelijk is voor apparaten als ik 2 versterkers op 1 speakerset aansluit. Is dat zo?

Doe ik 't geluid van m'n PC op pauze, dan doet de mp3speler het wel weer normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Ivo NL op 05-10-2006 18:19 ]

Android fanboy

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:21
Ivo NL schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 23:06:
Na heel hard nadenken zelf de oplossing gevonden 8)7

[afbeelding]

Gewoon zo'n blokje direct in de ingang van m'n geluidsset (subwoofer)! Thanks toch iedereen.
Dat wil je niet, heb hier hetzelfde blokje en de kwaliteit is niet om aan te horen.

• Quadro!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:04
Probleem met die blokjes is echter wel als je bijv onboard geluid wilt splitten en je vrijwel alle aansluitingen gebruikt (front, rear, center/woofer, mic) dat dat dan niet past :P dan moet je dus wel zoiets hebben als de TS meld.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je moet ze ook niet tegelijk afspelen... dan overbelast je de input poort ja...

Home Assistant Configuratie V&A

• Ivo NL
Oke, dan doe ik voortaan m'n muziek uit als ik ga Xboxen, prima. Ik kan muziek van m'n pc streamen over 't netwerk, dus dat loopt dan ook via de 360.. No problem 8) Maar de geluidskwaliteit is gewoon nog 'tzelfde gebleven van m'n PC!

En ik heb een 2.1 setje, dus probleem met meerdere kanalen heb ik niet, gebruik dus gewoon het blokje.

Android fanboy

Pagina: 1