Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tips om je ogen zo scherp mogelijk te houden...

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben geen tweaker, maar zit voor mijn werk ook behoorlijk veel achter mijn pc. Zo van 7 in de morgen tot 8 gemiddeld. Ik doe dit nu voor een paar maanden, en ik vroeg me het volgende af. Het kan natuurlijk niet goed zijn voor je ogen om de hele dag naar beeldschermen te staren en als je thuis komt een dvd tje te kijken. Maar hoe beperk je de schade?
Ik zelf doe de brightness van mijn beeld zo laag mogelijk, dat ik niet zo 'in een lamp' zit te kijken. Hebben jullie nog tips en trucs om je ogen zo veel mogelijk rust te geven? Bijvoorbeeld het dragen van een bril, als je maar een hele kleine afwijking hebt (bijv. 0.25).

Dus in dit topic.. tips en trucs voor het sparen van ogen!!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een bril kán helpen-voor sommigen; kwestie van uitproberen.

Af en toe even wegkijken en focussen op oneindig (naar buiten staren) helpt ook tegen oogvermoeidheid.

En (belangrijk) reflecties in je scherm vermijden.

[ Voor 14% gewijzigd door AlterEgo op 30-09-2006 20:12 ]

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
brightness is volgens mij niet zo erg.

Maar je ogen zitten steeds heel erg gefocust op het scherm dan wennen je ogen eraan.
Ik moest van mijn arts serieus minder computeren.

En elke 15 minuten even in de verte kijken zodat je ogen weer even in de verte kijken zodat de spieren weer normaal gaan staan zeg maar.

Portfolio

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:59

_Ernst_

Mark It Zero!

Zorgen dat er voldoende omgevingslicht is was dacht ik ook goed. Dus niet in een donkere ruimte naar een monitor gaan kijken

Last.fm

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Welkom op GoT dennisvl :)

Jouw vraag zou passen in Stuffis Generalis ipv hier. Aangezien je nog geen toegang hebt tot SG gaat dit topic dicht.

Om je toch enigszins behulpzaam te zijn: Kijk dan eens hier. Eenvoudig gevonden met "beeldscherm" en "ogen" :)

Dit topic is gesloten.