Gigabyte GA-965P-DS4 - vraag over HDD en geluid configuratie

Pagina: 1
Acties:

• VeilSideS2000
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2019
ik wil graag weten wat de beste opstelling is for mijn 2 HDDs. een is 320GB SATA, de andere 120GB IDE. op de GA-965P-DS4 boord zijn er 2 chips die voor de storage zorgen; Intel ICH8R en Gigabyte SATA2 controller. de enige IDE is aangestuurd door Gigabyte's chip, verder zijn er 2 SATA aansluitingen. de Intel ICH8R is verantwoordelijk voor de andere 6 SATAs.

mijn vraag is of ik de 320GB SATA HDD (als Windows HDD) best kan aansluiten op de Gigabyte SATA2 controller of Intel ICH8R. de enige andere interne drive is een IDE DVD brander (die ik op master zet). de 120GB IDE HDD (slave) is puur voor storage.

mijn tweede vraag is of ik het beste mijn SB Live Value/1024 gebruikt ipv. onboard. mijn speakers zijn 4.1 en ben niet van plan om nieuwe te kopen. ik ben benieuwd of deze kaart nog steeds betere performance (proc. load en geluids kwaliteit) biedt dan onboard geluid.

als laatste wil ik graag weten of de Asetek waterchill compatible met de DS4 is.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Deze vragen kunnen toch ook in het Gigabyte p965 topic? Ik zou zelf de ICH8R gebruiken, lijkt me dat die een wat snellere verbinding met de NB/PROC heeft dan de (wss) op de PCI bus aangesloten Gigabyte chip.

Ik zou gewoon de HD audio gebruiken. Scheelt je weer een PCI slot = betere airflow. Tegenwoordig gebruiken de onboard audio chips bijna geen processor power meer en het geluid is ook meer dan prima. Maar als je ze toch beide hebt, waarom test je het dan ZELF niet en post je je bevindingen? Als ik zeg: gebruik de live! of gebruik je HDaudio, wie zegt dan dat jij dat beter vindt klinken?
VeilSide schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:08:

als laatste wil ik graag weten of de Asetek waterchill compatible met de DS4 is.
Standaard niet, als je een skt775 kapje voor je standaard asetek of antarctica hebt/koopt past het wel.

[ Voor 27% gewijzigd door -ErikE- op 30-09-2006 20:23 ]