Toon posts:

Tv-kijken op laptop in trein, mogelijk of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop (Dell Inspiron 6400) en nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een tv-kaart erin te laten zetten en tv te kijken.
- Is dit mogelijk bv. in de trein?
- Is dit mogelijk met een draadloze internet-verbinding (dus thuis bv.)?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

Snap niet wat vraag 2 met 1 te maken heeft maar
1) Nee kan niet in de trein, gaat te snel voor digitenne, digitenne voor de auto kost rond de 1000 euro.
2) Ja, maar dan met p2p tv programma's of uitzending gemist.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
tv kaart kan

in de trein kan gerust maar dan moet er wel een coax kabeltje uit de vloer komen met signaal erop en nee de ns leverd dat niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zou eens kunnen kijken naar een DVB-T tunertje op PCMCIA, hiermee is het in theorie mogelijk overal TV te kijken, hoewel ik me eerlijk gezegd afvraag of dat ook echt altijd lekker werkt.
Verder is het zo dat dmv een draadloze verbinding dat prima te doen is (pc pakken met TVkaart erin en dat ding laten streamen over je netwerk).

zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB voor meer info over DVB-T :)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:29
DECOY88 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:35:
tv kaart kan

in de trein kan gerust maar dan moet er wel een coax kabeltje uit de vloer komen met signaal erop en nee de ns leverd dat niet
Niet? oh flauw...
Draadloze internet verbinding heeft niets met tv kijken te maken. Alles wat je met normaal internet kan kun je ook met draadloos internet, niets meer niets minder. Draadloos in de trein is nog steeds niets. Gewoon dvdtje kijken in de trein gaat :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

overigens, een aanvulling op MeNTa_TO, Digitenne heeft nog geen dekking over het hele land, overigens word dit wel uitgebreid en zijn hier andere aanbieders ook mee bezig (oa. KPN) alleen dekking over heel nederland, daar streeft men naar voor over 1 a 2 jaar...

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:36

Shabbaman

Got love?

Sony (of misschien wel Japan in het algemeen) heeft sinds een tijdje locationfree tv. Dit zit onder andere op de PSP. Zo'n zender kost iets van 200 euro. In Japan zijn ze hier al wat verder mee, en zoiets zou natuurlijk handig zijn in de trein.

Maar ja, dan kijk je dus nog steeds geen tv op je laptop in de trein, sorry.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik denk wel dat de 6400, net als de 9400 geen PCMCIA slot heeft, maar enkel ExpressCard, waarvoor nog bijna geen kaarten te krijgen zijn, dus zul je wss sowiezo aan een externe USB oplossing vastzitten.

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:03
Ik las in de Bright van deze maand een mooie oplossing: De Slingbox van Slingmedia.
Afbeeldingslocatie: http://www.slingmedia.com/i/slingbox_front_300_dpi_med.jpg

Supergaaf apparaat waarmee je overal ter wereld kan inloggen op je eigen tv. Dus streaming je eigen tv-zenders kijken via het web. :9~

Zie http://www.slingmedia.com voor meer info, in Nederland helaas pas eind 2007 beschikbaar.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Chillem.nl schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:36:
Ik las in de Bright van deze maand een mooie oplossing: De Slingbox van Slingmedia.
[afbeelding]

Supergaaf apparaat waarmee je overal ter wereld kan inloggen op je eigen tv. Dus streaming je eigen tv-zenders kijken via het web. :9~

Zie http://www.slingmedia.com voor meer info, in Nederland helaas pas eind 2007 beschikbaar.
Lost dat ook meteen het probleem op van geen internet in de trein? ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 21:02

ralfbosz

xm create bosz -c

Bij de handleiding van mijn USB DVB-t stickje stond dat hij tot maximaal 70km/u werkt. Dus bij intercity's werkt die niet (die gaan volgens mij rond de 130 km/u). Daarnaast kun je met die dingen (ook de PCMCIA-versie) alleen Nederland 2 ontvangen (vanaf November ook 1 & 3), dus niet echt een superaanbod.

Maar als je vertraging hebt en vast zit in een groot station kun je natuurlijk wel even tv-kijken :).

rm -r *

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:03
Motrax schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 13:56:
[...]

Lost dat ook meteen het probleem op van geen internet in de trein? ;)
Hehe, nee, maar het is wel een gaaf apparaat.. :+

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Denk er ook even aan dat op het moment alleen Ned2 'free to air' (FTA) is en dat alleen die zender dus zonder smartcard te ontvangen is. Er schijnen meer FTA te komen/worden.
Een USB/PCMCIA kaart (dus een tv kaart voor een laptop) met CAM module (nodig voor smartcards) heb ik tot op heden nog niet gezien.....

Dus DVD-tje of wachten tot WiFi in de trein mogelijk is lijkt me een beter alternatief.......

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je zou een DVB-T USB ontvanger kunnen nemen. Hier zit ook software bij om programma's direct op de harddisk op te nemen.
Zoals hierboven al gezegd is er slechts één zender (Nederland 2) te bekijken. Eind dit jaar komen NL1,2 en 3 vrij zodat deze ook gratis te bekijken zijn.

Zie ook: Review.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27
Ik had een digitenne ontvanger in mijn auto gebouwd en dat ging idd tot 70km/u goed en als het slecht weer was alleen met stilstand, ook zat daar een dikke antenne op geplakt iets wat je met je laptop en electromagnetische storende trein al helemaal niet hebt.
Lijkt mij dus vrij onmogelijk en zoals al eerder vermeld alleen NL2 (vanaf november ook NL1 en NL3) en dus geen commerciele TV ivm smartcard.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Mijn ervaringen met Tv kijken in de Trein via DVB-T zijn niet erg positief.
Ik heb zelf een draagbare MSI D310 pocket TV, en zodra je gaat bewegen (zeg harder dan 10 km per uur), kan het apparaat niets meer ontvangen. Ook niet met de externe antenne die erbij zit.

Heeft iemand anders betere ervaringen met andere draagbare DVB-T mini tv-tjes? (Of met USB sticks/laptop kaarten?). Ik geloof dat bij de MSi ook iets stond van tot 50 km per uur maar ik heb hele andere ervaringen.

Ik zat te denken aan andere opties om toch tv te kijken in de trein. Nu heeft Oramge sinds kort ook TV via UMTS. Nu weet ik dat de dekking van Orange UMTS niet al te best nog is, dus ik vroeg me af of iemand ervaring hiermee heeft om TV te kijken via orange.

Ook schijnt KPN deze zomer met DVB-H te komen. Zou dat beter bestand zijn tegen snelle bewegingen zoals een rijdene trein?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 02:06:

Ik zat te denken aan andere opties om toch tv te kijken in de trein. Nu heeft Oramge sinds kort ook TV via UMTS. Nu weet ik dat de dekking van Orange UMTS niet al te best nog is, dus ik vroeg me af of iemand ervaring hiermee heeft om TV te kijken via orange.
Mwah of UMTS in de praktijd snel genoeg is om TV-streaming vanaf internet aan te kunnen moet nog maar even afwachten/blijken. Met GPRS (T-mobile PIT) lukt het me wel vanaf een rijdende Intercity gewoon reguliere dingen te doen op m'n laptop zoals Teamspeak, MSN, Online spelletje (maar dan heb je een enorm hoge latency btw)... Streamen heb ik nog niet geprobeerd, en je bent met GPRS afhangkelijk van je bereik.
Ook schijnt KPN deze zomer met DVB-H te komen. Zou dat beter bestand zijn tegen snelle bewegingen zoals een rijdene trein?
Dat is ook nog even afwachten, op specs & testen in de praktijk. Ik denk dat je beter afbent met een GPRS / UMTS combinatie op je GSM.

Verwijderd

Ik mag aannemen dat de snelheid bij UMTS niet het probleem zal zijn, anders zouden ze bij Orange dit product niet verkopen:

http://www.orange.nl/mobiel/umts/

Daar staat heel duidelijk TV kijken op je mobiel. Het zal wel geen hele hoge bitrate zijn, maar ik denk wel dat het een uitzendingemist achtige kwaliteit moet kunnen halen, en dat met live TV van de publieke omroep! (lijkt mij wel gaaf)

Maar ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met product, en hoe de dekking is.

Verwijderd

Elke vorm van mobiele communicatie heeft toch last van storingen & vertraging :? Je kan mij niet wijsmaken dat je met UMTS behalve betere datastroom, een betere latency hebt. Laat ze maar eerst met goede tests komen...

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Naar het schijnt hebt ge ook minstens 2 antennes nodig om ietswat vloeiend beeld te ontvangen in een bewegend voertuig. Met 1 antennes zou het beeld te veel happeren. Er bestaan wel degelijk van die USB tv tuners met 2 bijgeleverde antennes. Misschien is dat het proberen waard.

Anderzijds is de minder goede ontvangst van GSM's op de trein ook wel goed bekend bij treinreizigers, al is het maar omdat je om de zoveel tijd onder een brug passeert. Vandaar denk ik dat een technologie als dvb-t die minder populair is als de gsm technologie, met meer lacunes moet afrekenen, maar dat is dan weer een pure assumptie.

Verwijderd

wols schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 10:45:
Er bestaan wel degelijk van die USB tv tuners met 2 bijgeleverde antennes.
Ik heb vrij goed gezocht, maar heb ze niet kunnen vinden. geen reviews en veel bekende fabrikanten hebben ze niet op hun website staan (of alleen standaard met 1 antenne, of er staat niets bij)

Zou je een paar linkjes kunnen geven?

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:58

slaay

Natuurbeleven.com

Kijk eens in het KPN Digitenne topic. Daar staat ook gebruikers die dergelijke apparatuur gebruiken.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

slaay schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:10:
Kijk eens in het KPN Digitenne topic. Daar staat ook gebruikers die dergelijke apparatuur gebruiken.
Ik heb al deze topics doorgenomen, maar daar staat niets in over USB adapters met twee antennes voor snel bewegende voortuigen.

Er worden alleen standaard USB DVB-T adapters genoemd die met een enkele Antenne werden (ingebouwd dan wel extern, met of zonder card reader)
Op veel websites van de fabrikant staat bij deze producten erbij: "doesn't work in a car, train, etc."
Er wordt wel iets gezegd over een digitenne in de auto, maar daar moet je je auto voor laten ombouwen, dus dat is niet bruikbaar in de trein.

Volgens mij bestaan er dus nog helemaal geen draagbare apparaten of USB sticks die werken in snel bewegende voortuigen ( dus met een dusdanig antenne ontvangst systeem dat ze veel van de problemen bij snel rijden oplossen).
Dus als iemand met een bepaald model wel goede ervaringen in de trein heeft hoor ik het graag.
Of als iemand wel een apparaat weet die wordt aangeprezen met ontvangst in snel bewegende voertuigen, ook dat zou erg fijn zijn (graag een linkje naar de productpagina van de fabrikant of webshop)

Ik test graag zo'n product uit en zal laten weten of het een beetje werkt.

.

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:08:
[...]

Ik heb vrij goed gezocht, maar heb ze niet kunnen vinden. geen reviews en veel bekende fabrikanten hebben ze niet op hun website staan (of alleen standaard met 1 antenne, of er staat niets bij)

Zou je een paar linkjes kunnen geven?
Niet alle fabriekanten hebben dat altijd en als ze het hebben gaat het altijd om DVB-t sticks

Terratec
http://tven.terratec.net/...News&file=article&sid=251

Pinnacle (vond het alleen terug bij alternate.de)
http://www.alternate.de/h...ils.html?articleId=161077

ik hoop dat je hiermee verder kan.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 17:32
Ik weet dat het geen oplossing is voor het eigenlijke probleem, maar kun je niet beter thuis dingen opnemen via je dvd recorder en die dan gaan bekijken op je laptop? Ben je niet real time aan het kijken, maar wel met een dikke bitrate.
Pagina: 1