Toon posts:

wireless router achter een router plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een abbo bij tiscali genomen en heb daarbij een modem/router ontvangen.
Ik heb thuis nog een asus wl520 g liggen en wil die gaan gebruiken voor mijn laptop want die heeft er een wireless kaartje opzitten, nu heb ik al wat geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen maar helaas nadat het werkt en ik heb mijn laptop uitgedaan en de volgende dag weer opstart doet ie het dus niet meer.
Wat doe ik fout?, mijn laptop ziet de wireless router wel en krijg ook een ip maar ik heb geen internet verbinding.
Wie kan mij vertellen in jip en janneke taal hoe ik te werk moet gaan om het goed werkend te krijgen.

Verwijderd

Ik heb het zelf afgelopen maandag nog thuis aangesloten.

Je moet je WLAN router in DHCP client mode zetten (zodat deze zelf een IP krijg van je andere router) hij dient dan als accespoint in je netwerk.

Wat heb je zelf eigenlijk precies ingesteld in je WLAN router? Daar zal het probleem liggen iig.

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-01 23:22

pathfinder2k

is hier...

WiFi in je provider-router uitzetten en dhcp in je Asus uitzetten. Dan zou het geval moeten werken.

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

En/of je modem/router op de LAN-poort van je wireless-router aansluiten.
Scheelde mij +- 2 uur prutsen :-)

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Op je wireless router kun je de WAN poort programmeren. Deze poort moet in de reeks IP-nummers zitten, die je modem/router uitgeeft. Zelf heb ik een Belkin router, daar kan het vinden onder 'Internet WAN--> Connection type.

Ik heb vervolgens gezorgd dat mijn wireless router een vast IP adres heeft vanuit de router. In mijn geval betreft de Internet router een speedtouch, die standaard in de reeks 10.0.0.x adressen uitgeeft. Ik hoop dat je hier wat mee kunt...

Verwijderd

Topicstarter
Swaptor schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:38:
En/of je modem/router op de LAN-poort van je wireless-router aansluiten.
Scheelde mij +- 2 uur prutsen :-)
Dat heb ik dus ook al gedaan,dat werkt dus maar nadat ik mijn laptop heb opgestart werkt het niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf dat ik al in de fout ga in het begin, ik kan kiezen uit(even uit mijn hoofd) 1 cable modem waar ik het ip automatisch van krijg, 2 adsl met een wachtwoord dat gebruikt maakt van ppoE,3 hetzelfde als 2 maar dan met pptp,4 adsl dat gebruikt maakt van een static ip adres en5 telnet bigpon.
Schrijf het maar even bekrompen op uit mijn hoofd.
Maar welke moet ik gebruiken?.
Heb de wireless modem kabel op de wan poort aangesloten.

Verwijderd

Je moet de WAN poort van je accespoint/router verbinden met een poort op je router/modem waar je anders je PC op zet. Op je accespoint/router stel je nu als WAN IP iets in wat in de range van je router/modem ligt. Je accespoint/router moet bij LAN settings een range hebben die niet in het de range van het router/modem ligt.

Vergeet niet dat je op je accespoint/router ook iets in moet vullen als Gateway Address en Primary DNS Address. Ik heb hier twee routers na elkaar staan: bij m'n tweede router heb ik als Gateway Address en Primary DNS Address het ip van de eerste router ingevuld.
Pagina: 1