Draadloos internet word sloom bij downloaden enzovoorts

Pagina: 1
Acties:

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-12 23:43
Hallo,

mijn U.S. robotics router (model USR8054) is de laatste tijd een beetje lui.
als ik met 3 apparaten op draadloos internet zit worden mijn verbindingen 5.5 mbps.
als ik een hoog lan verbruik krijg (hij moet dus iets gaan doen) gaat mijn verbinding naar 1 mbps.
mijn router is ongeveer 2 jaar oud.

kennen jullie deze verschijnselen?

Groeten,

Blizzard2005

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-12 03:17

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

al een firm update gedaan?
kun je op de usr site terug vinden.. lijkt me op een firmware foutje

Bedankt alvast

• Bliz
jah nieuwste firmware zit er op, ik denk zelf dat hij zijn lootje aan het leggen is.
Wat denken jullie?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Blizzard2005 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:42:
jah nieuwste firmware zit er op, ik denk zelf dat hij zijn lootje aan het leggen is.
Wat denken jullie?
Dat je een programma als Netlimiter moet gebruiken. Je kunt je ruimte natuurlijk maar één keer gebruiken. Dat "hoge lan" verbruik slurpt al je bandbreedte (PC<-> Router)op, snelheid die je dan met surfen moet missen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je internet wordt sloom als je download? Dat heeft dus niets met LAN te maken.

Als je niets op je (W)-LAN doet, is de verbinding 5.5mbits. Er komen dus amper pakketjes binnen.
Als je veel doet, gaat je WLAN naar 1mbits.

Verklaring: Het ontvangst is niet goed. Het terug schakelen van de snelheid met je WAP komt door het feit dat je dan geen packetloss krijgt. Je kan beter langzamer gaan en alles goed overkomt, dan snel gaan, en je krijgt corrupted files.

Als het je internet verbinding waarbij de download snelheid terug loopt, komt het omdat je geen full-duplex internet hebt. Als je upload maximaal is (door p2p ofzo) klapt je download ook in. Ik kan met 6mbit prima downloaden, maar zodra ik maximaal upload (80kb/sec) haal ik geen 6mbit down meer.

Ey!! Macarena \o/

• Bliz
ok update:
als er data verkeer ontstaat (dus niet licht zoals websites maar games/downloads) word alles op de router sloom (in dit geval alleen draadloos lan) en gaat het bereik -20% net of de router iets tekort komt..Lan en internet zijn allebij sloom als je naar het modem gaat (zit een switch op) is alles wel snel dus alleen de router is sloom

Weer een edit: lan staat op full-duplex

[ Voor 29% gewijzigd door Bliz op 30-09-2006 19:55 ]

Pagina: 1