Toon posts:

Bankrekening nummer vrijgeven

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 16:22 ]

Verwijderd

Automatische e-mail sturen met rekening nummer na ontvangst bestelling? zo doen meeste webshops het.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:59:
maar waarom vind ik dan zoveel berichten op google dat je het toch niet mag doen? o_O
Worden die ook onderbouwd?
En wat verwacht je van dit topic? Geloof je ons wél dan?
Als je het zeker wil weten bel je gewoon je bank, maar je zou ook eens kunnen kijken naar een willekeurige webshop. Je zult zien dat 9 v/d 10 gewoon hun bankrekening op hun site hebben staan.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:04:
Automatische e-mail sturen met rekening nummer na ontvangst bestelling? zo doen meeste webshops het.
En wat los je daarmee op? Als ik je bankrekening nummer om <insert evilness here>-doeleinden zou willen hebben plaats ik toch gewoon een bogus order :?

Ik vind (o.a.) op de volgende websites in 3 seconden een banknummer.
http://www.pdashop.nl/kla.../321/betalen.html#item401
http://www.replacedirect.com/nl/content/algbedr_nl.html
http://www.4launch.nl/contact.htm
http://www.cool-prices.nl/index.php/36
http://www.sallandautomat...content.php?contentId=100
http://www.hardwaretotaal.nl/catalog/contact_us.php
...enz enz...

[ Voor 81% gewijzigd door RobIII op 30-09-2006 19:13 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met een bankreknr, je naam en plaatsnaam is het alleen mogelijk om geld op deze rekening te storten.
Je bankreknr vrijgeven is daarom ook geen probleem. Voor een automatische incasso moet je een handtekening zetten, dus kan er niet zomaar wat van je rekening afgeschreven worden. Een nadeel is wel dat niet alle banken zeer nauwkeurig hiermee omspringen en er af en toe nog wel eens wat doorheen wil glippen (en dat kost je tijd om dat weer in orde te krijgen).

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:45

DataGhost

iPL dev

je zou het ook je bank kunnen vragen natuurlijk :/

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
bank rekening nummer kan je volgens mij gewoon vrijgeven. maar je creditcard nummer is al genoeg om er geld vanaf te halen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DECOY88 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:16:
bank rekening nummer kan je volgens mij gewoon vrijgeven. maar je creditcard nummer is al genoeg om er geld vanaf te halen.
Goh, Einstein...

Natuurlijk is je credtcardnummer genoeg om er geld af te halen, dat heeft alleen helemaal niets te maken met je bankrekeningnummer.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld Simyo.nl :? Ik geef hun mijn bankrekeningnummer en mijn naam, en ze kunnen geld afschrijven hoor... Geen handtekening nodig. Dus als ik iemand zijn naam én bankrekening nummer weet, kan ik er wel degelijk gebruik van maken (voor zover ik heb kunnen ervaren).

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:07
proller schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:34:
Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld Simyo.nl :? Ik geef hun mijn bankrekeningnummer en mijn naam, en ze kunnen geld afschrijven hoor... Geen handtekening nodig. Dus als ik iemand zijn naam én bankrekening nummer weet, kan ik er wel degelijk gebruik van maken (voor zover ik heb kunnen ervaren).
Als aanvulling op Terw_Dan in "Bankrekening nummer vrijgeven"
Ja ze kunnen dat zonder handtekening afschrijven, maar zodra jij klaagt over een bedrag dat is afgeschreven zonder jouw toestemming zal de bank Simyo naar een handtekening vragen. Dacht ik.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 13:29

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

proller schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:34:
Je hebt ze, neem ik aan, toestemming gegeven om het geld er af te halen middels een automatisch incasso. Ze vragen het aan de bank, de bank zal om jouw bevestiging vragen en zal de incasso uitvoeren. Je hebt zelf dan nog een tijdje (30 dagen denk ik) de kans om het terug te draaien.

Spuit 11

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Nik

Nik

Thralas schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:44:
[...]

Ja ze kunnen dat zonder handtekening afschrijven, maar zodra jij klaagt over een bedrag dat is afgeschreven zonder jouw toestemming zal de bank Simyo naar een handtekening vragen. Dacht ik.
En Simyo heeft dit niet, slechts een bevestigings e-mail, en dat is niet helemaal rechtsgeldig? Toch? IMHO heeft Simyo dan geen poot om op te staan? En hoe gaat dat dan verder? Maar als het idd is dat de bank dan geld terug vordert... Dan zou ik ook gewoon mijn rekeningnummer posten.

Sterker nog, dat heb ik eens gedaan, kreeg toen van Salland Automatisering gewoon 1 eurocent gestort :D De actie was, help proller de winter door :P Ofzo :+

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
11.61.58.638

Gaat uw gang :Y)
(Dit uiteraard om aan te tonen dat je er niks mee kunt)

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 30-09-2006 20:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Thralas schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:44:
[...]

In de praktijk is het zo dat het wel kan, maar eigenlijk moeten ze dit controleren. Echter zijn die controles vaak teveel werk en doen ze liever de moeite als iemand belt vanwege een slechte incasso om die terug te draaien en uit te zoeken of er wel een handtekening is.
RobIII schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:03:
11.61.58.638

Mwah, ik wil best een cent naar je overboeken hoor. Als ik in je profiel kijk heb ik iig je naam (dus daarmee waarschijnlijk ook de naam van je rekeninghouder) evenals de plaatsnaam en zo te zien zit je bij de Rabobank. :P

maar goed, afschrijven zal wat moeilijk gaan :P

• Nik

Nik

RobIII schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:03:
11.61.58.638

Probleem is wel dat ze me weten te vinden als ik het probeer. Toch zou ik voor de grap wel eens een 10-tje van je rekening af willen laten schrijven voor mijn beltegoed. Lijkt me wel een toffe test, maar denk dat ik dan direct op een zwarte lijst kom ofzo :P

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 07:07

MeNTaL_TO

The future is not set

DECOY88 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:16:
Nee hoor, je moet ook een goede vervaldatum en meestal ook nog het CSV nummer weten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1