-
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2018 16:22 ]
Verwijderd
Worden die ook onderbouwd?Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:59:
maar waarom vind ik dan zoveel berichten op google dat je het toch niet mag doen? o_O
En wat los je daarmee op? Als ik je bankrekening nummer om <insert evilness here>-doeleinden zou willen hebben plaats ik toch gewoon een bogus orderVerwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:04:
Automatische e-mail sturen met rekening nummer na ontvangst bestelling? zo doen meeste webshops het.
[ Voor 81% gewijzigd door RobIII op 30-09-2006 19:13 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Goh, Einstein...DECOY88 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:16:
bank rekening nummer kan je volgens mij gewoon vrijgeven. maar je creditcard nummer is al genoeg om er geld vanaf te halen.
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Als aanvulling op Terw_Dan in "Bankrekening nummer vrijgeven"proller schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:34:
Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld Simyo.nlIk geef hun mijn bankrekeningnummer en mijn naam, en ze kunnen geld afschrijven hoor... Geen handtekening nodig. Dus als ik iemand zijn naam én bankrekening nummer weet, kan ik er wel degelijk gebruik van maken (voor zover ik heb kunnen ervaren).
Je hebt ze, neem ik aan, toestemming gegeven om het geld er af te halen middels een automatisch incasso. Ze vragen het aan de bank, de bank zal om jouw bevestiging vragen en zal de incasso uitvoeren. Je hebt zelf dan nog een tijdje (30 dagen denk ik) de kans om het terug te draaien.proller schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:34:
Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld Simyo.nlIk geef hun mijn bankrekeningnummer en mijn naam, en ze kunnen geld afschrijven hoor... Geen handtekening nodig. Dus als ik iemand zijn naam én bankrekening nummer weet, kan ik er wel degelijk gebruik van maken (voor zover ik heb kunnen ervaren).
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
En Simyo heeft dit niet, slechts een bevestigings e-mail, en dat is niet helemaal rechtsgeldig? Toch? IMHO heeft Simyo dan geen poot om op te staan? En hoe gaat dat dan verder? Maar als het idd is dat de bank dan geld terug vordert... Dan zou ik ook gewoon mijn rekeningnummer posten.Thralas schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:44:
[...]
Als aanvulling op Terw_Dan in "Bankrekening nummer vrijgeven"
Ja ze kunnen dat zonder handtekening afschrijven, maar zodra jij klaagt over een bedrag dat is afgeschreven zonder jouw toestemming zal de bank Simyo naar een handtekening vragen. Dacht ik.
[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 30-09-2006 20:03 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
In de praktijk is het zo dat het wel kan, maar eigenlijk moeten ze dit controleren. Echter zijn die controles vaak teveel werk en doen ze liever de moeite als iemand belt vanwege een slechte incasso om die terug te draaien en uit te zoeken of er wel een handtekening is.Thralas schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:44:
[...]
Als aanvulling op Terw_Dan in "Bankrekening nummer vrijgeven"
Ja ze kunnen dat zonder handtekening afschrijven, maar zodra jij klaagt over een bedrag dat is afgeschreven zonder jouw toestemming zal de bank Simyo naar een handtekening vragen. Dacht ik.
Mwah, ik wil best een cent naar je overboeken hoor. Als ik in je profiel kijk heb ik iig je naam (dus daarmee waarschijnlijk ook de naam van je rekeninghouder) evenals de plaatsnaam en zo te zien zit je bij de Rabobank.RobIII schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:03:
11.61.58.638
Gaat uw gang
(Dit uiteraard om aan te tonen dat je er niks mee kunt)
Probleem is wel dat ze me weten te vinden als ik het probeer. Toch zou ik voor de grap wel eens een 10-tje van je rekening af willen laten schrijven voor mijn beltegoed. Lijkt me wel een toffe test, maar denk dat ik dan direct op een zwarte lijst kom ofzoRobIII schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 20:03:
11.61.58.638
Gaat uw gang
(Dit uiteraard om aan te tonen dat je er niks mee kunt)
Nee hoor, je moet ook een goede vervaldatum en meestal ook nog het CSV nummer weten.DECOY88 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 19:16:
bank rekening nummer kan je volgens mij gewoon vrijgeven. maar je creditcard nummer is al genoeg om er geld vanaf te halen.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq