Toon posts:

Drive letters veranderen bij heraansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen heb ik het volgende probleem.

Iedere keer als ik een extern apparaat aansluit verandert diens driveletter opnieuw.

Bijvoorbeeld een usb stick heeft i: , sluit ik m opnieuw aan krijgt ie j: toegewezen, sluit ik
het weer opnieuw aan krijg je k: and so on.
Zelfde geldt voor ipod, memory card reader,externe brander.

In disk managment drive letters toewijzen helpt niks, ook maakt het geen verschil of ik het apparaat veilig ontkoppel of gewoon los trek.

Buiten de laaste serie windows updates heb ik verder niks nieuw geinstalleerd.

iemand nog een idee wat ik kan proberen ?

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Meen me te herinneren dat dit wel eens voorkomt als je een stick met U3 software erop hebt, is dat bij jou misschien het geval?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

Vaag :? blijft de drive wel zichtbaar als je het stickie eruit haalt? waardoor als je hem opnieuw aansluit hij de volgende letter pakt? En reboot je tussendoor? zo nee, wat gebeurd er dan?
Misschien even de USB controller opnieuwe installeren?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
U3 software zegt me niks, ik heb het even opgezocht maar iets dergelijks heb ik niet, de enige software die ik heb die een usb stick manag't is itunes voor mn ipod shuffle, echter heb ik het probleem ook als itunes en andere ipod gerelateerde services niet runnen/gestopt zijn.

De drive blijft niet zichtbaar in explorer als ik m eruithaal, maar windows houdt wel die drive letter vervolgens achterwege en assignt me een nieuwe driveletter als ik dus een device weer inplug na een unplug.
Dit gaat zo door tot we bij z aangekomen zijn, en je snapt, daarna is het wel ho.. en een reboot vereist.

Ik reboot niet tussendoor, de usb controller opnieuw installeren is een optie.. maar ik heb hetzelfde op mn firewire poorten en op beide usb controllers, in feite alles wat een driveletter vereist en live plugable is onder windows heeft dit probleem.
Daarom lijkt me het niet een probleem van 1 van de usb controllers.

Heb me er vanmiddag weer flink op zitten googlen maar er valt niks over terug te vinden wat het oplost.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 22:00 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ik vond deze quote (uit een IT-blad naar het schijnt):

"To solve the problem of running out of drive letters, you will need to remove the unused slots. Look for the Administrative Tools icon in Control Panel. Next select the Computer Management entry. Now on the left column, scroll down until you find the Storage option. Double-click on that and finally choose Disk Management.

Next insert the thumb drive; the drive will then appear on the right pane. Right click on the drive's icon and select the 'Change Drive Letter and Paths' option. We suggest removing the currently assigned drive letter. Do this for every external storage device which you own. After removing all the drive letters, you will notice Windows will no longer recognize the drive automatically. This is because you will have to reassign the drive letters manually. Enter the 'Change Drive Letter and Paths' window again. Go for the Add button this time then pick a drive letter."

Beetje vage n00b-tekst, maar misschien helpt 't ? Succes !

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook weinig aan, meer een tip voor als je langzaam door je drive letters heengaat, bij mij gaat in een rap tempo (plug van usb device) dat ik er echt op een andere manier vanaf moet.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57

lier

MikroTik nerd

Maak je wel gebruik van veilig verwijderen ?
Dus...vanuit de systray de USB stick selecteren, veilig verwijderen en dan pas eruit halen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 09:51:
Maak je wel gebruik van veilig verwijderen ?
Dus...vanuit de systray de USB stick selecteren, veilig verwijderen en dan pas eruit halen ?
Jep, ik dacht in eerste instantie dat dat de oorzaak ook wel eens kon zijn, maar het maakt geen verschil op welke van de 2 manieren ik een device ontkoppel.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2006 15:20 ]

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 12:52
Kleine schop,

Hoe heb je dit opgelost ik heb dit probleem nu ook namelijk en ik verwissel heel vaak me usb stickies. Dus met 1 dag zit ik op de Z ik heb de oplossing gebruikt in de post hierboven maar dat helpt niet echt. Hij veranderd dan voor even naar E, maar daarna gaat hij gewoon weer verder naar F, H, I enzovoort.

Zeer lastig vooral omdat dit op een laptop is die door meerdere mensen gebruikt word en als ze dan wat willen mailen laat outlook alle stations zien, dus ook die er niet meer zijn. Hierdoor raken ze hevig in de war.

Een oplossing hiervoor is heel erg welkom
Pagina: 1