Kijk eens naar mijn signature onder. Ik speel ook veel CS 1.5 en CS 1.6 op Asus A8n-VM CSM met onboard 6150 128MB shared videokaart. Mijne is evensnel als jouw laptop. Normaal krijg ik overal 99fps, maar als ik een smoke vlak voor mij gooi gaat fps naar 8 en na 2 sec naar 15-20.
Ik gebruik Nvidia 91.47 X-treme G van Tweaksrus. Daarmee heb ik net iets minder last van smoke dan met nvidia 84.37 en andere drivers.
Settings: v-sync uit, high performance, de 3 optimalisaties aan, vmr mode aan, smoke in cs op highest, cl_cmdrate 101, triple buffering uit!
Met de onboard kan ik battlefield 2, Fear, Quake 4, UT2004 en CS 1.6 nog wel spelen maar op alles op low. Alleen bij Battlefield 2 en CS 1.6 krijg ik met smoke FPS drop. Met Battlefield 2 valt het wel mee (30fps), maar CS 1.6 (8-20fps) is wel heel erg.
Ik heb heel veel uren op google gezocht in forums, deze oplossing is nog wel te doen van Prowlerr:
http://www.techspot.com/v...S-Problem-with-CS-16.html
Het probleem is dat de HL heel erg oud is en niet geoptimaliseerd is. De smoke in CS 1.6 is complexer dan CS 1.5 en daarom krijg je daar nog lagere FPS.
Ik vind het ook vreemd dat steam instellingen van Kaspersky internet security wilt veranderen, dat hoort niet te gebeuren.
Nog een vraag waar ik zelf mee zit: is wallbang per ongeluk of express in Counterstrike gedaan? Als het per ongeluk erin gekomen is, is het eigenlijk een bug dat heel veel mensen gebruiken.
Tips:
- Gebruik 91.47 Xtreme-G van TweaksRus.com
- Zet cl_cmdrate op 101
- Als er smoke is loop eromheen of loop er snel door en begin dan pas te schieten.
- Wanneer je niet anders kan ga telkens kort sprayen in rook met 5-6 kogels, behalve als iemand dichtbij staat, dan mass sprayen en je gun beetje naar links en rechts schudden.
- Gebruik die tweak met opengl, maar dan voor nvidia.
------------------------------
Mijn Dell Inspiron 6000 laptop:
Inspiron 6000D, Intel Pentium M Processor 730 (1.60GHz/2MB Cache/533MHz FSB)
15.4 inch SXGA+ LCD Panel 1680x1050
1GB, DDR2, 400MHz 2 Dimms
128MB dedicated geheugen ATI Mobility Radeon X300Video Card
Hitachi 60GB Ultra ATA Hard Drive 7200RPM
Integrated 10/100 Network Card and Modem,
8X DVD+/-RW Drive
Met de laptop krijg ik een drop naar 80-90fps met smoke (Ati Omegadrivers 6.7). De videokaart van mijn laptop is beter omdat die dedicated geheugen heeft.
Sommige mensen hebben een ATi X1600 Pro 128MB, maar die mensen hebben fps drops naar 60 of lager. Het ligt zowel aan de videokaart als aan Counterstrike, maar het ligt vooral aan Counterstrike.
Volgens mij is het bij CS:Source dat verbetert en is wallbang eruit gehaald.
[
Voor 9% gewijzigd door
Archimond op 01-10-2006 01:26
]